» آرشیو اخبار »  تحلیل هفتگی ده ارز دیجیتال پنجشنبه 9 تیر ماه

 تحلیل هفتگی ده ارز دیجیتال پنجشنبه 9 تیر ماه

9 تیر 1401 6

بیت کوین و آلت‌کوین‌‌ها سودهای هفته گذشته خود را از دست دادند و افت قیمت بیت‌ کوین به زیر 20،000 دلار در 29 ژوئن، نشان داد که خرس‌ها مصر هستند قیمت‌ها را تا کف‌های سالانه خود کاهش دهند.

 

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازارهای سهام آمریکا برخی از سودهای هفته گذشته خود را از دست داد و این باعث شد بیت کوین به دلیل همبستگی خود با بازار بورس، به کف 20 هزار دلار خود برگردد. این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران از خرید دارایی‌های پرریسک در قیمت‌های بالا نگران هستند.

تبلیغات جام جهانی قطر

مارک کوبان در پادکست بنکلس (Bankless) در تاریخ 23 ژوئن گفته بود که بازار خرسی ارز دیجیتال زمانی پایان خواهد یافت که قیمت‌ها آن‌قدر ارزان شوند که سرمایه‌گذاران شروع به خرید کنند یا پروژه‌ای مفید راه‌اندازی شود که کاربران را به خود جلب کند.

 

عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: COIN360

 

تعدادی از تحلیلگران انتظار دارند که بیت کوین همچنان به سقوط خود ادامه دهد و در نهایت در 10،000 الی 12000 دلار به کف خود برسد. با این حال، جان بولینگر (John Bollinger)، خالق اندیکاتور محبوب باند بولینگر گفت که نمودارهای ماهانه نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین به یک ناحیه منطقی برای شکل‌گیری کف قیمت نزدیک شده است.

آیا خرس‌ها می‌توانند فشار فروش خود را حفظ کنند و قیمت ارزهای دیجیتال را باز هم پایین بیاورند؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر بازار را بررسی کنیم تا دریابیم.

 

BTC/USDT

بیت کوین در تاریخ 26 ژوئن از سطح 22هزار دلار ریجکت شد و به صورت آهسته تا حمایت 19،هزار و 637 دلار خود پایین آمد. این نشان می‌دهد که فروشنده‌ها کنترل بازار را به دست دارند و در هر حرکت صعودی اقدام به فروش در سقف قیمت می‌کنند.

 

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

 

اگر قیمت سطح 19 هزار و 637 دلار را از دست بدهد، جفت ارز BTC/USDT ممکن است تا حمایت مهم 17 هزار و 622 دلار سقوط کند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن باشید زیرا شکسته شدن آن می‌تواند آغازگر حرکت ریزشی بعدی باشد. اگر این اتفاق بیفتد، بیت کوین ممکن است تا 15 هزار دلار سقوط کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از 19هزار و 637 دلار به بالا بازگردد، بیانگر بالا بودن تقاضای خرید در سطوح پایین‌تر است. آنگاه خریداران سعی می‌کنند قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 (EMA) (22،393 دلار) ببرند. اگر آنها در این کار موفق ظاهر شوند، بیت کوین می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA50) (26،735 دلار) صعود کنند.

 

ETH/USDT

اتر (ETH) در تاریخ 26 ژوئن از EMA20 (1،268 دلار) به پایین برگشت و نشان داد که احساسات بازار هنوز منفی است و معامله گران در حال فروش در سقف قیمت هستند.

 

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

 

میانگین‌های متحرک نزولی شده و RSI در ناحیه منفی قرار دارد که نشان می‌دهد فروشندگان کنترل بازار را به دست دارند. فروشندگان سعی می‌کنند قیمت را به زیر حمایت 1.050 دلار پایین بکشند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، ETH/USDT ممکن است تا قیمت 881 دلار سقوط کند.

از دست رفتن این سطح حمایت می‌تواند منجر به ازسرگیری روند نزولی شود. حمایت بعدی اتریوم روی 681 دلار است.

در مقابل، اگر قیمت از 1.050 دلار به بالا برگردد، حاکی از برتری خریداران در قیمت‌های پایین‌تر است. سپس خریداران باری دیگر تلاش می‌کنند تا قیمت را به بالای EMA20 برسانند و یک روند صعودی تا سطح 1500 دلار و پس از آن تا 1700 دلار را اغاز کنند.

 

BNB/USDT

خریداران بین 24 تا 28 ژوئن نتوانستند قیمت BNB را به بالای EMA20 (238 دلار) افزایش دهند.

 

نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

EMA20 باری دیگر شروع به نزول کرده و RSI وارد قلمرو منفی خود شده است. این نشان می‌دهد که خرس‌ها دست بالاتر را دارند. اگر قیمت به زیر 211 دلار کاهش یابد، جفت ارز BNB/USDT ممکن است تا حمایت حیاتی 183 دلار خود سقوط کند. اگر این حمایت نیز شکسته شود، BNB ممکن است روند نزولی خود را تا سطح 150 دلار از سر بگیرد.

برعکس، اگر قیمت از 211 دلار به بالا بازگردد، نشان می‌دهد که گاوها در تلاش‌اند تا یک کف بالاتر (Higher Low) تشکیل دهند. یک بازگشت قوی از این سطح می‌تواند احتمال شکسته شدن مقاومت 250 دلار را افزایش دهد. در صورت وقوع آن، BNB می‌تواند تا سطح SMA50 (273 دلار) صعود کند.

 

XRP/USDT

ریپل (XRP) در تاریخ 28 ژوئن به زیر سطح 0.35 دلار سقوط کرد که نشان می‌دهد خرس‌ها همچنان در حال اعمال فشار قوی در سطوح بالاتر هستند.

 

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

 

EMA20 (در 0.35 دلار) مسطح شده اما RSI به زیر 40 کاهش یافته است، این حاکی از آن است که فروشنده‌ها نسبت به خریداران کمی برتری دارند. سپس فروشنده‌ها سعی می‌کنند قیمت را تا حمایت حیاتی 0.28 دلار پایین بیاورند. این سطح مهمی است که باید زیر نظر داشته باشید زیرا اگر از دست برود، جفت ارز XRP/USDT ممکن است روند نزولی خود را از سر بگیرد.

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی یا 0.28 دلار افزایش یابد، نشان می‌دهد که خریداران در سطوح پایین‌تر فعال هستند. این می‌تواند قیمت XRP را برای چند روز بین 0.28 دلار و SMA50 (0.38 دلار) نگه دارد.

 

ADA/USDT

خرس‌ها در چند روز اخیر بارها از افزایش قیمت کاردانو (ADA) به بالای EMA20 (0.50 دلار) ممانعت کردند. این نشان می‌دهد که فروشنده‌ها با قدرت در حال دفاع از این سطح هستند.

 

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

قیمت ADA ممکن است تا ناحیه حمایتی قوی بین 0.44 دلار الی 0.40 دلار کاهش یابد. اگر قیمت با قدرت از این ناحیه به بالا برگردد، بیانگر آن است که گاوها در حال خرید قوی در کف قیمت هستند. بعد از آن خریداران دوباره سعی می‌کنند قیمت را به بالای میانگین‌های متحرک افزایش دهند. اگر آنها در انجام این کار موفق ظاهر شوند، جفت ارز ADA/USDT می‌تواند یک حرکت صعودی تا قیمت 0.70 دلار را آغاز کند.

اما اگر خرس‌ها قیمت را به زیر این ناحیه بکشانند، این سناریوی صعود در کوتاه مدت منتفی می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد، ADA ممکن است روند نزولی خود را از سر بگیرد. حمایت بعدی ADA روی 0.33 دلار است.

 

SOL/USDT

سولانا  (Sol)پس از نوسانات رنج خود طی چند روز گذشته در نهایت EMA20 (37 دلار) را رو به پایین شکست. خرس‌ها در تلاش‌اند تا قیمت را تا زیر حمایت 33 دلار پایین بیاورند.

 

نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

 

اگر فروشنده‌ها موفق ظاهر شوند، قیمت SOL/USDT می‌تواند تا 27 دلار کاهش یابد و پس از آن کف 25.86 دلار 14 ژوئن را مجدداً به خود ببیند.

در مقابل، اگر قیمت نسبت به سطح 33 دلار واکنش مثبت نشان دهد، حاکی از آن خواهد بود که گاوها در تلاش‌اند تا یک کف بالاتر را تشکیل دهند. سپس خریداران سعی می‌کنند مقاومت 43 دلار را پشت سر بگذارند. اگر آن‌ها موفق ظاهر شوند، توکن SOL ممکن است یک تغییر روند احتمالی را تجربه کند. در صورت وقوع تغییر روند، قیمت سولانا می‌تواند تا 60 دلار افزایش پیدا کند، سطحی که فروشنده‌ها ممکن است دوباره از آن با قدرت دفاع کنند.

 

Doge/USDT

دوج‌کوین (Doge) در تاریخ 27 ژوئن نسبت به SMA50 (0.08 دلار) واکنش منفی نشان داد و قیمت در تاریخ 28 ژوئن به زیر EMA20 (0.07 دلار) شکست.

 

نمودار روزانه Doge/USDT. منبع: TradingView

 

خرس‌ها در تلاش‌اند تا قیمت را تا 0.06 دلار پایین بیاورند. اگر این سطح شکسته شود، ایستگاه بعدی می‌تواند در حمایت کلیدی 0.05 دلار باشد.

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی یا حمایت 0.06 دلار به بالا برگردد و از EMA20 عبور کند، نشان می‌دهد که گاوها در تلاش‌اند تا یک کف بالاتر تشکیل دهند. شتاب صعودی قیمت می‌تواند با شکسته شدن مقاومت 0.08 دلار دچار افزایش شود. در این صورت جفت ارز Doge/USDT می‌تواند تا سطح روانی 0.10 دلار صعود کند.

 

DOT/USDT

تلاش‌های مکرر خریداران برای افزایش قیمت تا EMA20 (7.93 دلار) با شکست مواجه شد، امری که می‌تواند معامله گران کوتاه مدت را برای سیو سود در پولکادات (DOT) وسوسه کند. قیمت از EMA20 کاهش یافت و در تاریخ 28 ژوئن به 7.30 دلار رسید.

 

نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

 

خریداران و فروشندگان هر دو در حال نبرد در سطح 7.30 دلار برای حفظ برتری خود هستند. اگر خرس‌ها برنده شوند، قیمت جفت ارز DOT/USDT می‌تواند تا سطح مهم 6.36 دلار کاهش یابد. انتظار می‌رود گاوها از این سطح به طور تهاجمی دفاع کنند، زیرا شکسته شدن آن می‌تواند منجر به از سرگیری روند نزولی DOT شود.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی به بالا برگردد، خریداران دوباره سعی می‌کنند قیمت را تا EMA20 افزایش دهند. اگر آنها در این کار موفق ظاهر شوند، توکن DOT می‌تواند تا SMA50 (8.97 دلار) صعود کند.

 

SHIB/USDT

شیبا اینو (Shib) در تاریخ 28 ژوئن به زیر SMA50 (0.000011 دلار) سقوط کرد و این بیانگر آن است که خرس‌ها در قیمت‌های بالا فعال هستند. اگرچه قیمت زیر 0.000010 دلار است، اما فروشنده‌ها نتوانسته‌اند روند نزولی را ادامه دهند.

 

نمودار روزانه Shib/USDT. منبع: TradingView

این نشان می‌دهد که فشار فروش در قیمت‌های پایین‌تر رو به کاهش است. خریداران سعی می‌کنند قیمت را دوباره تا SMA50 افزایش دهند و مقاومت 0.000012 دلار را به چالش بکشند. شکسته شدن این سطح می‌تواند راه را برای صعود احتمالی تا 0.000014 دلار باز کند.

EMA 20 (0.000010 دلار) صاف شده و RSI دقیقاً زیر محور میانی است و نشانگر تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر قیمت به زیر 0.000009 دلار کاهش یابد، برتری دوباره به نفع فروشندگان خواهد شد. آنگاه Shib ممکن است تا 0.000007 دلار سقوط کند.

 

LEO/USD

توکن LEO در تاریخ 25 ژوئن خط مقاومت کانال نزولی خود را شکست و قیمت بالای این سطح بسته شد اما گاوها نتوانستند قیمت را به بالای 6 دلار برسانند.

 

 

نمودار روزانه LEO/USD. منبع: TradingView

 

شیب EMA20 (5.57 دلار) رو به بالا است و RSI در قلمرو مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها دست بالاتر را دارند. خریداران در تلاش هستند تا دوباره از مقاومت 6 دلار عبور کنند. اگر آنها موفق ظاهر شوند، جفت ارز LEO/USD می‌تواند تا 6.50 دلار و در مرحله بعد تا 6.90 دلار صعود کند.

برخلاف آن، اگر قیمت بار دیگر به سطح 6 دلار واکنش منفی نشان دهد، بیانگر آن خواهد بود که خرس‌ها در حال دفاع قوی از این سطح هستند. سپس فروشندگان سعی می‌کنند قیمت را تا زیر EMA20 پایین بیاورند و به SMA50 (5.24 دلار) حمله کنند.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: کوین تلگراف

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×