» آرشیو اخبار » تحلیلگران نسبت به ریزش بیت ‌کوین هشدار می‌دهند

تحلیلگران نسبت به ریزش بیت ‌کوین هشدار می‌دهند

9 تیر 1401 4

قیمت BTC برای مدت زمان اندکی به زیر 20هزار دلار کاهش پیدا کرد. در همین حال تریدرها هشدار داده‌اند که این سطح حمایتی مهم پس از چندین بار آزمایش شدن در نهایت ممکن است شکسته شود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، تریدرهای بولیش (تریدرهایی که دیدگاه صعودی دارند) که امیدوار بودند قیمت بیت ‌کوین صعودی شود، با افت قیمت این رمزارز به زیر 20،000 دلار در تاریخ 29 ژوئن، کمی با واقعیت بازار رو به رو شدند.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که بیت کوین در اولین ساعات معاملاتی 29 ژوئن تحت فشار قرار گرفت و فروشنده‌ها توانستند قیمت BTC را به کف روزانه 19،857 دلار برسانند.

 

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

در اینجا نگاهی می‌اندازیم به تحلیل برخی از تحلیلگران در رابطه با روند آینده بیت ‌کوین، در حالی که این رمزارز در تلاش است شتاب بگیرد و محدوده معاملاتی فعلی خود را به یک سمت بشکند.

 

برای یک تابستان ریزشی آماده شوید

تحلیلگر و کاربر توییتر اینکام شارکس (IncoMesharks) به تریدرهایی که قصد ورود به بازار در قیمت‌های فعلی را دارند هشدار داد و با ارسال نمودار زیر به مسیر احتمالی بیت ‌کوین در ماه‌های آینده اشاره کرد.

 

نمودار روزانه  BTC/USDT. منبع: توییتر

 

همچنین کاربر توییتر آلت‌کوین شرپا ((Altcoin Sherpa ضمن ارسال نمودار زیر و برجسته کردن سطح 20 هزار دلار، به احتمال وقوع یک پولبک قوی اشاره کرد.

 

نمودار چهار ساعته BTC/USD. منبع: توییتر

 

آلت‌کوین شرپا گفت: «ناحیه 20 هزار دلار منطقه بسیار مهمی در تایم‌فریم‌های پایین‌تر است. در صورت از دست رفتن این ناحیه حمایتی، دوباره شاهد سقوط قیمت تا 17 هزار دلار خواهیم بود. صادقانه بگویم، اگر این ناحیه کف قیمت بیت کوین باشد، انتظار دارم یک بار دیگر قیمت تا 17000-18000 دلار پایین بیاید.»

قیمت می‌تواند تا 16هزارو 400 دلار عقب‌نشینی کند

به گفته رکت کپیتال (Rekt Capital)، عملکرد اخیر قیمت مانند بازارهای نزولی قبلی است و می‌تواند سرنخ‌هایی از کف قیمت به ما بدهد.

 

نمودار هفتگی BTC/USD. منبع: توییتر

 

در طول هفته قبل (20 ژوئن)، حجم خرید بیت کوین در حوالی میانگین متحرک 200 هفته‌ای (MA200-Weekly). مشابه حجم خرید در کف بازار نزولی سال 2018 است.

رکت کپیتال گفت: «با این حال، در طول شکل‌گیری کف بازار سال 2018، یک افت 20 درصدی بعد از این حجم خرید اتفاق افتاد. اگر BTC به زودی 20 درصد دیگر سقوط کند، قیمت به 16 هزار و 400 دلار خواهد رسید.»

 

تثبیت قیمت به صعود منتهی خواهد شد

اما یک تحلیلگر و کاربر توییتر به نام مایلز کریتیو (Miles J Creative) دیدگاهی مثبت دارد و با ارسال نمودار زیر، اعلام کرد که «فاز صعودی بازار در حال نزدیک شدن است.»

 

قیمت BTC در مقابل موج هولد 1+ ساله. منبع: توییتر

 

این تحلیلگر گفت: «در تاریخ بیت کوین فقط هنگام خروج بازار از روند نزولی، شاهد چنین انباشتی بودیم. شاید این بار متفاوت باشد اما روند انباشت (خرید) به ما می‌گوید که یک فاز گاوی نزدیک است.»

ارزش کل بازار ارز دیجیتال اکنون 897 میلیارد دلار و نرخ دامیننس بیت کوین 42.7 درصد است.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: کوین تلگراف

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×