» آرشیو اخبار » تامبلینگ بیت کوین چیست؟
تامبلینگ

تامبلینگ بیت کوین چیست؟

23 شهریور 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، تامبلینگ بیت کوین (Bitcoin tumbling) اساساً همان مخلوط کردن بیت کوین است، بنابراین ماینرهای بیت کوین را می‌توان تامبلرهای بیت کوین (Bitcoin tumblers) نیز نامید، مقاله امروز به موضوعات و ایده‌های مختلف مرتبط با این کار می‌پردازد.

قبل از شروع به طور خلاصه درباره چیستی تامبلرهای بیت کوین چگونگی کار آنها صحبت می‌کنیم و به این سوال پاسخ خواهیم داد که چرا برخی از آنها استفاده می‌کنند.

تامبلینگ

تبلیغات جام جهانی قطر

چه چیزهایی را باید درباره تامبلرهای بیت کوین بدانید؟

تامبلرهای بیت کوین که با نام میکسرهای بیت کوین نیز شناخته می‌شوند، دستگاه‌ها، پلتفرم‌ها، خدمات یا فرآیندهایی هستند که تنها یک هدف دارند و آن هم ناشناس ساختن کاربران است. آنها این کار را به لطف تکنیک‌های مختلف تامبلینگ (ترکیب کردن) انجام می‌دهند، جایی که رمزارزهای ارسال شده توسط کاربران با هم مخلوط می‌شوند و سپس به وجوه را طور تصادفی بین آنها تقسیم می‌کنند تا همان مقداری که ارائه کرده بودند (منهای هزینه اختلاط) دریافت کنند.

ممکن است این کار برای تازه واردان به این صنعت بی‌اهمیت یا شاید عجیب به نظر برسد. دلیل مهم استفاده از تامبلرهای بیت کوین افزایش حریم خصوصی افراد است. اکنون بیش از هر زمان دیگری مشخص شده که بیت کوین ناشناس نیست و بلکه این ناشناس بودن از گذشته تنها به عنوان لقبی برای آن استفاده می‌شده است. در عمل یعنی هنگامی که یک کاربر هویت خود را به بیت کوین متصل می‌کند، دیگر به راحتی قابل ردیابی است.

با این حال، برای کسانی که می‌خواهند حریم خصوصی خود را در امور مالی تحت کنترل داشته باشد، استفاده از خدماتی مانند تامبلرها راه بسیار خوبی است. بسیاری بر این باورند که همچین خدماتی بیشتر توسط مجرمان دنبال می‌شوند، اما اینطور نیست. اکثر کاربران تامبلرهای بیت کوین افراد عادی و ساده‌ای هستند که نمی‌خواهند حتی ذره‌ای از وضعیت مالی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. تامبلرهای بیت کوین دقیقاً چنین چیزی را ارائه می‌دهند.

تامبلینگ

مشکلات تامبلرهای بیت کوین 

با این حال مشکلاتی هم در استفاده از این خدمات وجود دارد. ما به طور ویژه به موضوع قانونی و اخلاقی این سرویس‌ها نگاه کرده‌ایم.

در نگاه اول ممکن است به نظر برسد رمزارزهایی که از فرآیند تامبلینگ خارج می‌شوند غیرقابل ردیابی هستند، اما برعکس این موضوع صادق است. اول از همه باید گفت که هنوز هم می‌توان آنها را همان‌طور که در بلاک چین پخش می‌شوند ردیابی کرد. تنها چیزی که تغییر کرده ارتباط آنها با هویت شخصی کاربر است.

با این حال، اگر کاربران تصمیم به استفاده از تامبلرهای متمرکز داشته باشند، ممکن است حتی هویتشان نیز فاش شود. در واقع، بسیاری بر این باورند تامبلرهای متمرکز، که منبع باز (open-source) نیستند، می‌توانند در آینده به یک نقطه شکستی برای حریم خصوصی تبدیل شوند، زیرا به اعتقاد بسیاری این پلتفرم‌ها داده‌های تراکنش‌ها را ذخیره می‌کنند. این یعنی که حتی پس از فرآیند تامبلینگ نیز آنها می‌توانند هویت شما را به آدرس جدیدتان متصل کنند.

مشکل مهم‌تر این است که پس از تامبلینگ، زمانی که تامبلر کارمزد خود را دریافت می‌کند، تمام معاملات دیگر کم و بیش یکسان خواهند بود (از نظر ارزش). شرکت‌های تجزیه و تحلیل آنچِین می‌توانند کیف پول‌هایی که در فرآیند تامبلینگ استفاده شده‌اند را ردیابی و با هم جفت کنند، که اساساً تامبلینگ را منسوخ می‌کند. در این صورت اندازه تامبلر اهمیت دارد، زیرا هر چه استخر تامبلر بزرگتر باشد، تلاش برای اتصال مجدد هویت کیف پول‌ها به کاربر اصلی دشوارتر می‌شود.

علاوه بر این، تعداد بسیار کمی از تامبلرها یا میکسرهای بیت کوین برای مدت زمان طولانی فعالیت می‌کنند. اکثر این سرویس‌ها و پلتفرم‌ها یا از ناحیه تنظیم‌کننده‌ها و سیاستمداران و یا از طریق هک و حملات سایبری با مشکل مواجه شده‌اند. برخی از آنها حتی پروژه‌های کلاهبرداری بودند که سعی داشتند سرمایه کاربران خود را سرقت کنند. موضوع اعتماد در استفاده از تامبلرهای متمرکز حائز اهمیت است، در حالی که غیرمتمرکزها معمولاً با مشکلاتی مانند کارمزدهای تراکنش بالاتر، پردازش کندتر یا رابط کاربری پیچیده‌تر مواجه می‌شود.

راه نجات

آیا هیچ یک از مشکلات مربوط به تامبلرهای بیت کوین را که در بالا ذکر شده تجربه کرده‌اید؟ یا تجربه‌های منفی دیگری داشته‌اید که شما را از استفاده از تامبلینگ منصرف کرده باشد؟ نگران نباشید، یک راه حل ساده وجود دارد.

Whir.to خدمات فوق‌العاده ساده‌ای را در تامبلینگ به شما ارائه می‌دهد و کاربران می‌توانند مطمئن باشند که تراکنش‌های آنها به صورت ایمن و ناشناس انجام می‌شوند. تنها لازم است آدرسی را که می‌خواهید بیت کوین به آن ارسال شود، وارد کنید. Whir یک آدرس جدید برایتان ایجاد می‌کند، آدرسی که باید برای تراکنش استفاده کنید.

هنگامی که کاربران سرمایه خود را وارد کنند، وجوه مستقیماً به آدرسی که توسط کاربر انتخاب شده است منتقل می‌شود، اما با یک تغییر مهم، حریم خصوصی شما تحت تاثیر قرار نگرفته است. Whir از CoinJoin برای ارائه بهترین خدمات ناشناس در فضای بیت کوین استفاده می‌کند. CoinJoin این خدمات را از طریق مرورگرهای خصوصی مانند Tor ارائه می‌دهد.

استفاده از این گزینه در حال حاضر برای تراکنش‌های حداقل ۰/۰۰۱ بیت کوین تا ۱ بیت کوین منطقی است. به این ترتیب می‌توان مقادیر معقولی دارایی را بدون ترس از خطرات پولشویی و سرقت به صورت خصوصی جابجا کرد.

در نهایت، Whir کارمزدهای بسیار پایینی را ارائه می‌دهد. Whir با تنها ۱ درصد کارمزد تراکنش، قطعا یکی از کم هزنیه‌ترین گزینه‌های موجود برای کسانی است که می‌خواهند جابجایی دارایی خود را به صورت ناشناس انجام دهد و در عین حال نمی‌خواهند هزینه‌های سنگینی را استفاده از تامبلرهای بزرگ بیت کوین بپردازند.

تامبلینگ

نتیجه‌‌گیری

تامبلینگ بیت کوین از زمان ظهور این فرآیند محبوب بوده است. مفهوم ناشناس ساختن بیت کوین عمدتاً برای تندرویان حریم خصوصی، آزادی‌خواهان یا برخی از مردم که می‌خواهند پول خود را نه تنها ایمن، بلکه به صورت خصوصی انتقال دهند، بسیار جذاب است. با این حال، این سرویس‌ها هنوز با رسیدن به کمال فاصله دارند زیرا مشکلاتی هم وجود دارد که باز هم ردیابی بیت کوین را شدنی می‌کند.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: crypto

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×