» آرشیو اخبار » تاثیر تورم ماندگار بر روند صعودی طلا

تاثیر تورم ماندگار بر روند صعودی طلا

21 مهر 1401 3

قیمت طلا امروز در بازه اندکی سقوط کرد زیرا فعالان بازار موضع محتاطانه‌ای را در آستانه اعلام نرخ تورم کلیدی در ایالات‌متحده حفظ کردند که می‌تواند بر مقدار افزایش بعدی نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر بگذارد.

به گزارش گذارنیوز، اگرچه طلا به طور سنتی یک پوشش تورم در نظر گرفته می‌شود، اما افزایش نرخ بهره برای مبارزه با افزایش قیمت‌ها جذابیت شمش را کاهش داده است.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۳۲ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۴ درصد کاهش به ۱۶۷۰ دلار رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۶۷۱ دلار رسید.

ادوارد میر، تحلیلگر ED&F Man Capital Markets اظهار کرد که تورم برای مدتی ماندگار خواهد بود و طلا را تحت فشار نگه می‌دارد و محدوده معاملاتی قیمت طلا در کوتاه مدت، بین ۱۶۲۰ تا ۱۷۴۰ دلار خواهد بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

افزایش قیمت کوتاه مدت طلا

پیش‌بینی می‌شود که داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در سپتامبر به ۸.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل برسد که می‌تواند انتظارات برای افزایش دیگر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را تقویت کند.

میر افزود: طلا در نمودارها همچنان ضعیف به نظر می‌رسد و هر گونه افزایش قیمت کوتاه مدت خواهد بود، زیرا فدرال رزرو همچنان نگران تورم است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۸.۹۶ دلار رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۸۸۱.۶۳ دلار و پالادیوم ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۲۱۳۸ دلار و ۴۳ سنت رسید.

منبع: ایسنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×