» ارز دیجیتال » بیت کوین در مقابل اتریوم
بیت

بیت کوین در مقابل اتریوم

26 دی 1401 6

بیت کوین و اتر، دو ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار همیشه در برابر یکدیگر قرار داشته‌اند. با شروع سال جدید، اولین بحث در مورد مقایسه عرضه سقف 21 میلیون بیت کوین و عرضه تورم زدایی اتریوم و اینکه کدام یک از این دو به عنوان پول مناسب‌تر واجد شرایط هستند، مطرح شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بیت کوین و اتر، دو ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار همیشه در برابر یکدیگر قرار داشته‌اند. با شروع سال جدید، اولین بحث در مورد مقایسه عرضه سقف 21 میلیون بیت کوین و عرضه تورم زدایی اتریوم و اینکه کدام یک از این دو به عنوان پول مناسب‌تر واجد شرایط هستند، مطرح شد.

یک بخش توییتر متمرکز بر اتریوم به نام «ultra sound money»، عرضه هر دو رمزارز را مقایسه کرد. مقایسه بین این دو و اینکه سلامت از اعتبار سیاست پولی ناشی می‌شود، از جانب طرفداران خوشایند نبود. دن هلد (Dan Held)، یکی از حامیان محبوب بیت کوین، به نقض این استدلال اشاره کرد و خاطرنشان کرد که تغییر دائمی، اعتبار کمتری دارد. او گفت:

«زمان، باعث ایجاد اعتماد در انسان‌ها می‌شود، همه چیز مربوط به کد نیست. با توجه به منطق شما، اگر رمزارز دیگری را با کاهش تورم بیشتر داشته باشیم، «سالم‌تر» خواهد بود.”

تبلیغات جام جهانی قطر

یکی دیگر از حامیان بیت کوین اعتبار سیاست پولی اتریوم را زیر سوال برد و یادآوری کرد که همان سیاست پولی “حداقل 11 بار در 7 سال عمر خود تغییر کرده است.” از سوی دیگر، بیت کوین سیاست پولی خود را در زمانی که وجود داشته است، تغییر نداده است.

اتر در آگوست 2021 (مرداد 1400) با معرفی پیشنهاد بهبود اتریوم EIP-1559 کاهش یافت. این ارتقاء مکانیزم سوختن را معرفی کرد که به طور خودکار بخشی از کارمزد تراکنش را می‌سوزاند، که باعث کاهش کلی عرضه اتر در گردش می‌شود.

در پاسخ به استدلال الکس گلادشتاین (AlexGladstein) که می‌گوید «ادمین‌ها» می‌توانند خودسرانه سیاست پولی اتریوم را تغییر دهند، آنتونی ساسانو (Anthony Sassano)، مربی اتریوم، ادعا کرد که هر تغییری در شبکه اتریوم توسط هزاران اپراتور نود که توسط اعضای انجمن اداره می‌شوند، تأیید شده است.

عبارت “admins” به این معنی است که گروه کوچکی با قدرت‌های ابرکاربر وجود دارد که می‌تواند چیزهایی را در اتریوم تغییر دهد که کاملاً نادرست است و بارها نادرست بودن آن ثابت شده است.

 

بیت
نرخ انتشار پیش‌بینی‌شده تاریخی اتر، منبع: ethhub

 

لئو گلیسیچ (Leo Glisic)، بنیانگذار شبکه میتری (Maitri)، گفت که اتر اکنون به پول خوبی تبدیل شده است، اما بیت کوین تا سال 2140 به سقف نخواهد رسید.

استدلال طرفداران بیت‌ کوین‌ مبنی بر این است که اگر سیاست پولی یک شبکه را بتوان چندین بار تغییر داد، اعتبار آن کمتر می‌شود. بیت کوین در گذشته نیز با تغییرات پولی مشابه و اصلاح کد اصلی روبرو بوده است. قابل توجه‌ترین مورد در سال 2017 (1396) بود، زمانی که تقاضای فزاینده‌ای برای افزایش اندازه بلوک بیت کوین برای تطبیق تراکنش‌های بیشتر در هر بلوک و مقیاس پذیرتر کردن آن وجود داشت.

اکثریت جامعه بیت کوین مخالف هرگونه تغییر در کد اصلی ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) هستند. در نتیجه، اکوسیستم کریپتو در سال 2017 شاهد یک هاردفورک بود که منجر به شکل‌گیری بیت‌کوین کش (BCH)، یک ارز دیجیتال با اندازه بلوک 8 مگابایت در برابر 1 مگابایت بیت‌کوین شد. با این حال، امروز BCH با توسعه زنجیره‌ای بسیار کم در رتبه 26 قرار دارد و در حال حاضر با 97 درصد پایین‌تر از رکورد تاریخی خود معامله می‌شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×