» ارز دیجیتال » سامسون موو: با توجه به شکست شرکت های رمزارزی، بیت‌ کوین جان سالم به در می‌برد
بیت کوین

سامسون موو: با توجه به شکست شرکت های رمزارزی، بیت‌ کوین جان سالم به در می‌برد

1 آذر 1401 3

به گفته سامسون موو (Samson Mow)، حامی بیت کوین، سقوط FTX باعث کاهش قابل توجه قیمت بیت کوین شده است، اما این مسئله به هیچ وجه به این معنا نیست که بیت کوین می‌تواند با شکست شرکت‌های ارزهای دیجیتال از بین برود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به گفته سامسون موو (Samson Mow)، حامی بیت کوین، سقوط FTX باعث کاهش قابل توجه قیمت بیت کوین شده است، اما این مسئله به هیچ وجه به این معنا نیست که بیت کوین می‌تواند با شکست شرکت‌های ارزهای دیجیتال از بین برود.

موو در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف گفت: صنعت ارزهای دیجیتال همچنان شاهد موج سرایت FTX است و احتمالاً در آینده نزدیک با خرابی‌های مشابه بیشتری روبرو خواهد شد.

به گفته او، سرایت FTX می‌تواند بخشی از فروپاشی اکوسیستم ترا(Terra) باشد که باعث ایجاد یک اثر دومینویی بر صنعت، از جمله شرکت‌های وام‌دهنده ارزهای دیجیتال مانند سلسیوس (Celsius) و ویجر (Voyager) شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

موو پیش‌بینی کرد: “موارد بیشتری از این دست در فضای کریپتو ادامه خواهد داشت، زیرا همه این پروژه‌ها خانه‌های کارتی بی‌ارزش هستند”. او اضافه کرد که شکست FTX به دلیل رابطه FTX با آلامدا (Alameda) به راحتی قابل مشاهده است.

مدیر عامل JAN3 گفت: “یک قانون کلی این است که اگر یک شرکت یک توکن را بی‌بنیان ایجاد کند و آن را به بخش‌های خرد بفروشد یا به عنوان دارایی به آن متکی باشد، باید انتظار داشته باشید که در نهایت سقوط کند.”

بیت کوین

موو همچنین استدلال کرد که تلاش‌های صنعت برای اثبات اعتبار، از جمله صرافی‌هایی که به طور فزاینده‌ای اثبات ذخایر را منتشر می‌کنند، معنای زیادی ندارند، مگر اینکه بدهی‌ها را ثابت کنند. وی با اشاره به اینکه برخی افراد اندوخته‌های خود را قبل از ارائه مدرک، جعل می کنند، اعلام کرد: “هر سیستمی که بتوان در آن بازی کرد، بازی داده خواهد شد”.

او خاطرنشان کرد: “سپس باید جنبه فیات را در نظر بگیرید که نیاز به ممیزی یا آدیت دارد، اما ممکن است مفید نباشد، زیرا FTX نیز یک آدیت داشت.”

همانطور که تاثیر سقوط FTX برروی این صنعت ادامه دارد، می‌توان انتظار بدترین سناریوها را برای برخی از بزرگترین شرکت های رمزارزی جهان داشت. موو در پاسخ به این سوال که آیا بیت‌ کوین از یک رویداد فرضی که در آن غول‌های رمزارز مانند تتر یا بایننس سقوط می‌کنند جان سالم به در می‌برد یا خیر، موو ابراز اطمینان کرد که بیت‌ کوین برای شکست دادن هر مشکلی طراحی شده است و اظهار داشت:

“بیت کوین به دلیل طراحی و نیاز غیرقابل انکار به پول سالم در تمدن بشری، بر هر مشکلی غلبه خواهد کرد. شکست هر غول تنها یک شکست موقت خواهد بود، همانطور که تاثیر ام تی گاکس (Mt. Gox) دیگر اهمیتی ندارد.”

مو تاکید کرد: “فروپاشی FTX علیرغم اینکه احتمالاً صنعت کریپتو را چند سال به عقب بازگردانده است، از نظر پذیرش رو به رشد کیف پول‌های سخت‌افزاری و خودنگهداری برای صنعت بیت‌ کوین معجزه کرده است.”

بیت کوین

او همچنین پیشنهاد کرد که تازه واردان بیت کوین احتمالاً در آینده اشتباهات مشابهی را مرتکب می‌شوند، علیرغم اینکه این صنعت، بزرگترین آسیب پذیری صرافی‌های متمرکز را در اولین سقوط بیت کوین در سال 2011 (1390)، نشان می‌دهد.

سپس در طی چند سال آینده همه چیز حل خواهد شد و تازه واردان در پنج یا شش سال دیگر اشتباهات مشابهی را مرتکب خواهند شد و سرمایه خود را از دست خواهند داد.

موو، مدیر ارشد استراتژی سابق در بلاک استریم (Blockstream)، یکی از حامیان اصلی بیت کوین و بنیانگذار شرکت توسعه بازی پیکسل متیک (Pixelmatic) است. او همچنین مدیر عامل شرکت فناوری بیت کوین JAN3 است که بر ترویج و تسریع پذیرش بیت کوین تمرکز دارد. در آوریل 2022 (فروردین 1401)، این شرکت، قراردادی را با دولت السالوادور و رئیس جمهور نجیب ابوکیله (Nayib Bukele) امضا کرد تا به این کشور در توسعه زیرساخت های دیجیتال و ایجاد شهر بیت کوین کمک کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×