» آرشیو اخبار » بیت کوین می‌تواند وارد مرحله بلوغ غیرقابل توقف خود شود
بیت کوین

بیت کوین می‌تواند وارد مرحله بلوغ غیرقابل توقف خود شود

28 مهر 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به گفته بلومبرگ، انعطاف‌پذیری بیت‌ کوین در مواجهه با افزایش نرخ‌‌های بهره می‌تواند به این معنا باشد که فدرال رزرو بزودی سخت‌گیری‌هایش را کاهش خواهد داد.

مایک مک‌گلون (Mike McGlone) – استراتژیست ارشد کالا در بلومبرگ اینتلیجنس (Bloomberg Intelligence) – اخیراً گفته که بیت کوین می‌تواند به عنوان یک فناوری نوپا وارد مرحله بلوغ غیرقابل توقف خود شود.

این استراتژیست همچنین بیت کوین را به عنوان یک شاخص برجسته برای بازار معرفی کرده، که در حال حاضر می‌تواند نشان‌دهنده پایان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو باشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

بیت کوین

بیت کوین به عنوان یک وثیقه جهانی

همانطور که مک‌گلون در پست لینکدین خود توضیح داده، قیمت نفت خام به ۸۴ دلار در هر بشکه افزایش یافته، که «ممکن است نشان دهنده برتری روز افزون این فناوری نوپا باشد.» آخرین باری که نفت خام با این قیمت معامله شد، اکتبر ۲۰۰۷ (مهر ۸۶) بود، در آن زمان بیت کوینی وجود نداشت.

مک‌گلون گفت: «در دنیایی که به سرعت دیجیتالی می‌شود، این ارز دیجیتال شاخص به عنوان یک دارایی جایگزین منحصربه‌فرد، و وثیقه جهانی که مسئولیت کنترل آن با هیچ‌کس نیست، ارزش پیدا می‌کند.»

به همین دلیل، گاوهای برجسته بیت کوین مانند مایکل سِیلر (Michael Saylor) و بیل میلر (Bill Miller) اغلب آن را به عنوان شکلی از «طلای دیجیتال» معرفی می‌کنند. این ارز دیجیتال نه تنها عرضه کاملاً محدودی دارد، بلکه عاری از هرگونه رابطه‌ای با یک شرکت یا دولت ملت خاص است.

با این حال، در چند ماه گذشته، بیت کوین بیشتر شبیه به یک سهام فناوری با نوسانات بالا عمل کرده است تا یک دارایی امن. قیمت آن در حال حاضر نسبت به اوج خود در نوامبر گذشته (آبان ۱۴۰۰) ۷۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته مک‌گلون، کاهش ارزش بیت کوین در یک محیط کلان جنگ‌طلبانه و تاریخی «معقول است»، به خصوص حالا که به یکی از «بهترین دارایی‌های یک دهه گذشته» تبدیل شده است. با این وجود، او ادعا کرده که ریسک به ریوارد (risk/reward) فعلی بیت کوین، با توجه به افزایش تقاضا و پذیرش، کاهش عرضه و تخفیف نسبی در قیمت، مطلوب به نظر می‌رسد.

او گفت: «بازگشت گرایش بیت کوین برای عملکرد بهتر نسبت به اکثر دارایی‌ها ممکن است کمی زمان‌بر باشد. پذیرش این ارز دیجیتال در جریان اصلی رو به پیشرفت است، و تغییرات تطبیقی ​​در استانداردهای حسابداری ایالات متحده نیز به آن کمک می‌کند.»

هفته گذشته، هیئت خدمات حسابداری مالی (FASB) با اتخاذ یک استاندارد حسابداری ارزش منصفانه برای دارایی‌های دیجیتال موافقت کرد. بسیاری از سرمایه‌گذاران بر این باورند که این امر بیت کوین را برای مؤسسات جذاب تر می‌کند، و آنها برای اینکه این رمزارز را در ترازنامه خود نگهداری کنند، ترغیب می‌شوند.

بیت کوین

آیا بیت کوین یک شاخص پیشرو است؟

در گزارشی که توسط این استراتژیست به اشتراک گذاشته شده، بلومبرگ اینتلیجنس اعلام کرده که بیت کوین، به عنوان یک شاخص پیشرو برای پایان دادن به مبارزه فدرال رزرو با تورم، در آستانه «رشد» قرار دارد. در حالی که سایر دارایی‌های ریسکی با افزایش نرخ بهره در طول سه ماهه سوم سقوط کردند، اما قیمت بیت کوین عمدتاً ثابت مانده است.

در این بیانیه آمده است: «بازارها، و به ویژه سهام و کالاها، می‌توانند به عنوان یک کاتالیزور اصلی برای پایان دادن به شرایط سخت بانک‌های مرکزی عمل کنند. این اتفاق ممکن است به نفع بیت کوین باشد».

سازمان ملل متحد در اوایل ماه جاری از فدرال رزرو خواست تا به افزایش نرخ بهره پایان دهد، زیرا آنها از ایجاد یک بحران بدهی دولتی در جهان ترسیده‌اند.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×