» آرشیو اخبار » بلاکچین استلار، پل ارتباط میان سازمان ملل و مردم اوکراین
استلار

بلاکچین استلار، پل ارتباط میان سازمان ملل و مردم اوکراین

25 آذر 1401 4

بنیاد توسعه استلار، از آغاز همکاری خود با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) برای ارسال پول به اوکراینی‌های نیازمند خبر داد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، روز 15 دسامبر (24 آذر)، بنیاد توسعه استلار (SDF) طی بیانیه‌ای رسمی، از آغاز همکاری خود با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) برای اجرای آزمایشی یک سیستم پرداخت نقدی دیجیتال بر مبنای استلار برای ارسال پول به اوکراینی‌های نیازمند خبر داد.

استلار و اوکراین

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد وظیفه حفاظت از پناهندگان و آوارگان ناشی از جنگ یا درگیری‌های سیاسی را بر عهده دارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

در این همکاری، تمرکز استلار بر ارائه کمک‌های فوری سازمان ملل از طریق پروژه آزمایشی “Stellar Aid Assist” قرار خواهد داشت. گفتنی است که استلار برای رسیدن به این هدف مهم با پلتفرم‌های صاحب نامی همچون سیرکل (Circle)، مانی گرام (MoneyGram) و اپلیکیشن کیف پول ویبرنت (Vibrant ) همکاری کرده است.

طبق اعلام وب‌سایت رسمی این پروژه، در حال حاضر Stellar Aid Assist «برای ارائه کمک‌های مالی به اوکراینی‌های واجد شرایط» از طریق استیبل کوین یو اس دی کوین (USDC) به کار گرفته می‌شود. این استیبل کوین ها به طور مستقیم به تلفن‌های همراه افراد منتخب ارسال می‌شوند.

کمک‌های استلار و سازمان ملل به اوکراینی‌ها

به لطف کمک‌های استلار و کیف پول ویبرنت (Vibrant)، سازمان ملل می‌تواند کمک‌های مالی خود را سریع‌تر و ارزان‌تر از کانال‌های قدیمی برای جمعیت هدف ارسال کند. همچنین، از آنجایی که زیرساخت‌های بانکی اوکراین به دلیل جنگ اخیر، آسیب دیده است، تعداد افرادی که به خدمات بانکی هیچ دسترسی ندارند رو به افزایش است. پس در این سناریو وجود راه حلی که به بانک‌ها متکی نباشد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

اکنون به لطف شراکت با مانی گرام، شهروندان اوکراینی می‌توانند به سرعت کمک‌های مالی خود را دریافت و هرزمان که بخواهند آن را در این پلتفرم به ارز فیات تبدیل کنند، حتی اگر حساب بانکی یا کارت اعتباری یا دبیت کارت نداشته باشند.

گفتنی است که از ابتدای ماه دسامبر تا این لحظه، استلار با کمک کمیته بین‌المللی نجات (IRC) که یک سازمان غیردولتی برای کمک به افرادی است که به دلایل سیاسی، مذهبی یا قومی مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، به حدود 33 نفر از 100 نفری که امیدوارند قبل از پایان سال به آنها دسترسی پیدا کنند، کمک کرده‌ است.

یکی دیگر از مزایای استفاده از پروژه Stellar Aid Assist برای ارسال پول برای افراد نیازمند این است که می‌توان بلافاصله کل فرآیند ارسال را ردیابی کرد و از هرگونه سرقت یا انحراف بودجه جلوگیری نمود. این روش شفافیت بیشتری را برای همه اهداکنندگان فراهم می‌کند.

کارولینا لیندهولم بیلینگ (Karolina Lindholm Billing,)، نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در اوکراین، گفت که بسیار خرسند است که هر دو سازمان اوکراین را برای اجرای طرح آزمایشی کمک‌های استلار انتخاب کرده‌اند. پس از این، این حرکت می تواند به هزاران نفر دیگری که در نتیجه جنگ نیازمند کمک‌های فوری هستند، کمک کند.»

دیوید میلیبند (David Miliband)، رئیس و مدیر عامل کمیته بین‌المللی نجات (IRC) گفت که همکاری با استلار این امکان را به آن داده است تا با بهره‌گیری از فناوری بلاکچین، راه‌های جدیدی را برای کمک به اوکراینی‌های نیازمند پیدا کنند و از این طریق «کمک‌های نقدی بسیار ضروری را به دست آنها برسانند».

دنل دیکسون (Denelle Dixon)، مدیر عامل و مدیر اجرایی بنیاد توسعه استلار (SDF)، گفت که این بنیاد مفتخر است که برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق این شبکه، با IRC همکاری کرده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×