» آرشیو اخبار » روز سیاه فروشندگان بیت کوین با بزرگ‌ترین تله خرسی سال رقم خورد
تله خرسی

روز سیاه فروشندگان بیت کوین با بزرگ‌ترین تله خرسی سال رقم خورد

22 مهر 1401 2

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، 14 اکتبر (22 مهر)، روز شگفت‌انگیزی برای بیت کوین بود چراکه این دارایی پس از یک واکنش هیجانی به محرک‌های کلان اقتصادی، افزایشی ناگهانی تا تراز 20 هزار دلار را تجربه کرد. این نوسان ناگهانی فروشندگان زیادی را به تله انداخت.

نمودار ساعتی بیتکوین

 

تبلیغات جام جهانی قطر

بزرگ‌ترین تله خرسی سال

داده‌های حاصل از دو مرجع تحلیلی تریدینگ‌ویو (TradingView) و کوین‌تلگراف مارکت (Cointelegraph Markets)  نشان می‌دهد که ارزش جفت ارز بیت کوین در مقابل دلار آمریکا، امروز به بالاترین سطح یک هفته‌ی اخیر خود صعود کرده و در عرض چند ساعت تقریباً 2 هزار دلار به آن افزوده شده است.

درواقع، پس از اینکه شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده برای ماه سپتامبر (شهریور – مهر) بالاتر از حد انتظار گزارش شد، یک شکست نزولی کوتاه‌مدت، گاوها (خریداران) را به تکاپو انداخت. اما در نهایت، قیمت به‌طور ناگهانی، به سطوحی بالاتر از سطوح پیش از انتشار گزارش CPI رسید و به دنبال آنچه در بازارهای سهام نیز شاهد بودیم، بزرگ‌ترین تله خرسی سال 2022 اتفاق افتاد.

یکی از کاربران محبوب توییتر (با نام Stockrocker) دراین‌باره می‌گوید:

 “این بدون شک بزرگترین تله خرسی بود که تا به حال دیده‌ام.”

تله

بنابراین، بعد از رسیدن قیمت اسپات به محدوده معاملاتی تعیین شده قبلی، بیت کوین نوسانات زیادی را تجربه کرده و پوزیشن‌های بسیاری لیکوئید شدند. تحلیلگر شناخته‌شده بیت کوین در توییتر (با نامه کاربری College) درباره این تله خرسی می‌گوید میزان لیکوئیدشدن پوزیشن‌های شورتی (فروش) که امروز تنها ظرف یک ساعت شاهد بودیم طی یک ماه گذشته بی‌سابقه بوده است.

براساس داده‌های منبع نظارتی کوین‌گلس (Coinglass ) کل پوزیشن‌های لیکوئید شده بیت کوین در 24 ساعت گذشته و تا زمان نگارش این مطلب، بالغ بر 116 میلیون دلار گزارش شده است. این درحالی است که کل مبلغ لیکوئیدشده در بازار رمزارزها حدود 327 میلیون دلار بوده است.

لیکوئید

در حالی که بیت کوین نتوانست مارک 20 هزار دلاری را فتح کند ولی موفق شد چشم‌انداز کلی معامله‌گران را به سمت یک دیدگاه صعودی تغییر دهد.

به عقیده یکی دیگر از تحلیلگران بازار، با تحلیل رفتار نموداری که به سال 2019 بازمی‌گردد، می‌توان استدلال نمود که سیگنال‌هایی برای یک شکست مقاومتی و صعودی طولانی‌مدت وجود دارد. وی با استناد به این نمودار گفت:

«دو نقطه جهشی اصلی ما هر دو با یک دوره تحکیم حدوداً 120 روزه با نوسانات نسبتاً کم قبل از آن، همراه بوده است. شاید کسل‌کننده باشد، ولی این بخشی از فرآیند است. هر چه خسته‌کننده‌تر شود، برای جهش آینده بهتر است.»

نمودار مشروح سالانه

اکنون آنچه بیشتر توجه فعالان بازار را به خود جلب می‌کند این است که آیا بازارها می‌توانند وضعیت موجود را تا پایان هفته حفظ کنند یا خیر. چرا که شاخص دلار آمریکا (DXY) شروع به بازیابی ارزش از دست رفته خود کرده است و این اتفاق می‌تواند از مومنتوم حرکت دارایی‌های ریسکی بکاهد.

رومن (Roman) یکی دیگر از معامله‌گران محبوب بیت کوین در توییتر با جمع‌بندی این وضعیت می‌گوید با وجود این که دیدگاه نزولی کلان توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند اما دلیلی هم ندارد که نشانه‌های یک رالی کمکی موقت را نادیده بگیریم.

«در بازه‌های زمانی بالاتر، واگرایی صعودی وجود دارد و شاخص دلار (DXY) تگ‌های نزولی نشان می‌دهد وUSDT.D نیز در یک مقاومت ریجکت شده است. در چنین شرایطی سرمایه‌گذاران بی‌تجربه در کف قیمت پوزیشن شورت باز می‌کنند.»

مترجم : مرضیه مظاهری

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×