» آرشیو اخبار » سختی استخراج بیت کوین به بالاترین حد خود رسید
سختی استخراج

سختی استخراج بیت کوین به بالاترین حد خود رسید

23 شهریور 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، سختی استخراج بیت کوین در ۱۴ سپتامبر (۲۲ شهریور) ساعت ۱۲:۵۱ نیمه شب به وقت تهران به بالاترین حد خود رسید. داده‌های گلس‌نود (Glassnode) پیش‌بینی رشد ۳/۵ درصدی را کرده بودند.

سختی استخراج

سختی استخراج به میزان دشواری اعتبارسنجی تراکنش‌های شبکه برای ماینرها اشاره دارد. سختی استخراج بیت کوین دو هفته پیش با ۹/۲۶ درصد افزایش به ۳۰/۹۸ تریلیون رسید که بیشترین رشد آن از ژانویه (دی ۱۴۰۰) بوده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

با رشد ۳/۷ درصدی، رکورد ۳۱/۲۵ تریلیونی سختی استخراج که در ۱۱ می (۲۱ اردیبهشت) ثبت شده بود شکست.

انتظار می‌رود هش‌ریت بیت کوین نیز رشد کند

بر اساس داده‌های گلس‌نود، انتظار می‌رود هش‌ریت استخراج بیت‌کوین نیز به بالاترین حد خود برسد.

سختی استخراج

تحلیلگر کریپتوکوانت (CryptoQuant) اشاره کرد که هش‌ریت استخراج بیت کوین اخیراً افزایش یافته است.

با توجه به شرایط فعلی بازار و سقوط چند روز پیش قیمت بیت کوین به زیر مرز ۱۹،۰۰۰ دلار، افزایش سختی استخراج و هش‌ریت تعجب برانگیز به نظر می‌رسد.

با این حال، پس از ورود موج گرمای هوا در تابستان که بسیاری از ماینرها را مجبور به تعطیلی فعالیت خود کرده بود، ورود هوای سرد منجر به آنلاین شدن ماشین‌های جدید شده است.

ماینرها مجبورند کارآمدتر باشند

جدا از کاهش سطح گرما، چندین ماینر اخیراً دستگاه Antminer S19 XP را نصب کرده‌اند که کارآمدتر است.

با توجه به کاهش قیمت بیت کوین، ماینرها حالا باید در فعالیت خود کارآمدتر عمل کنند تا شانس کسب سود را داشته باشند.

سختی استخراج

همه ماینرها با افت بازار دست و پنجه نرم نمی‌کنند. برخی مانند کلین‌اسپارک (CleanSpark) از شرایط فعلی برای گسترش فعالیت‌های خود استفاده کرده‌اند.

کلین‌اسپارک اخیراً برای خرید تاسیسات استخراج ماسِن (Mawson Infrastructure Group) به قیمت ۳۳ میلیون دلار با این شرکت به توافق رسیده و برخی از ماینر‌های اَسیک (ASIC) آن را نیز دریافت خواهد کرد.

این ماینر بیت کوین همچنین تعداد ۱۰ هزار دستگاه Antminer S19j Pro را به قیمت ۲۸ میلیون دلار خریداری کرده بود و در اوایل سال جاری چندین مرکز استخراج بیت کوین را در سراسر ایالات متحده ایجاد کرده است.

با این حال، ماینر‌ها در این کشور به ویژه پس از گزارش کاخ سفید که احتمال ممنوعیت فعالیت را در صورت ادامه افزایش انتشار کربن مطرح می‌کند، ممکن است مجبور شوند راه‌هایی برای پایدار کردن فعالیت‌های خود پیدا کنند.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: cryptoslate

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×