» آرشیو اخبار » تحلیل قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار 16 تیرماه

تحلیل قیمت 10 ارز دیجیتال برتر بازار 16 تیرماه

16 تیر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بیت کوین و آلت‌کوین‌های برتر بازار برای تبدیل سطوح حمایتی کلیدی خود به سطح مقاومتی تلاش می‌کنند، اما اخبار منفی منتشر شده و فروش بیت کوین توسط ماینرها ممکن است همچنان روی احساسات بازار تأثیر منفی بگذارد.

 

بیت کوین (BTC) در تلاش است تا از سطح روانی 20 هزار دلار عبور کند و این بیانگر آن است که خریداران در تلاش‌اند تا روند نزولی را متوقف کنند. معامله گران خرد بیشترین بهره را از ریزش فعلی برده و در حال خرید در کف قیمت هستند. داده‌های پلتفرم گلسنود (Glassnode) نیز این را اثبات می‌کند، چراکه آدرس‌های دارای کمتر از یک BTC، در ماه ژوئن 60 هزار و 460 واحد BTC خریداری کردند و رکورد تهاجمی‌ترین خرید تاریخ خود را رقم زدند.

تبلیغات جام جهانی قطر

تحلیلگران گلسنود در گزارش اخیر خود اعلام کردند که فعالیت‌ها در شبکه بیت کوین نشان می‌دهد که «همه نوسانگیرها و گردشگرهای بازار کاملاً از بازار محو شده‌اند.» این بدان معنی است که این اکثراً سرمایه‌گذاران بلند مدت هستند که در حال هولد کردن بیت کوین هستند.

 


عملکرد روزانه بازار ارز دیجیتال. منبع: COIN360

 

با این حال، همه درباره دورنمای کوتاه مدت بیت کوین صعودی نیستند. طبق تحقیقات شرکت ارکان ریسرچ (Arcane Research)، صندوق BITI، اولین صندوق ETF بیت کوین که امکان سود بردن از افت قیمت این دارایی (شورت) را فراهم کرده است، معاملات شورت (Short) خود را در هفته گذشته بیش از 300 درصد افزایش داده است.

آیا هجوم سرمایه‌گذاران به اولین صندوق ETF شورت بیت کوین می‌تواند به عنوان سیگنالی از شکل‌گیری کف قیمت احتمالی عمل کند؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر بازار را بررسی کنیم تا به جواب برسیم.

 

BTC/USDT

بیت کوین در یک الگوی مثلث متقارن در حال نوسان است. خریدارها در تاریخ 5 ژوئیه (14 تیرماه) سعی کردند قیمت را از سقف مثلث مذکور عبور دهند اما فروشنده‌ها آن‌ها را ناکام گذاشتند.

 

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

کندل دوجی روز 5 ژوئیه حاکی از نا اطمینانی بین خریداران و فروشندگان است. اگر در ادامه قیمت سقف مثلث را بشکند، این کشمکش در نهایت به نفع خریداران تمام خواهد شد. پس از آن هم الگوی مثلث ممکن است به عنوان یک الگوی بازگشتی عمل کند.

در آن صورت قیمت BTC/USDT می‌تواند به سمت میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA50) در 25 هزار و 324 دلار و پس از آن تا تارگت الگو در 26 هزار و 490 دلار صعود کند.

اما اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و خط حمایت مثلث را رو به پایین بشکند، این فرضیه بی اعتبار خواهد شد و قیمت ممکن است تا حمایت کلیدی 17 هزار 622 دلار سقوط کند. اگر این سطح حمایت نیز از دست برود، ایستگاه بعدی بیت کوین می‌تواند سطح 15 هزار دلار باشد.

 

ETH/USDT

اتریوم (ETH) در تاریخ 5 ژوئیه تلاش کرد تا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) خود در هزار و 186 دلار عبور کند، اما خرس‌ها (فروشنده‌ها) برنامه‌های دیگری در سر داشتند. قیمت اتر در چند روز گذشته یک الگوی مثلث صعودی را تشکیل داده است که در صورت شکسته شدن سقف آن در یک هزار و 280 دلار، تکمیل خواهد شد.

 

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

اگر در ادامه خریداران بتوانند قیمت را به بالای EMA20 برسانند، احتمال شکستن سطح یک هزار و 280 دلار افزایش می‌یابد. اگر این اتفاق رخ دهد، اتر می‌تواند تا SMA50 (یک هزار و 500 دلار) و پس از آن تا تارگت الگو در یک هزار و 679 دلار صعود کند.

برعکس، اگر قیمت پس از برخورد با EMA20 به پایین برگردد و حمایت خود را رو به پایین بشکند، به این معنی است که خرس‌ها هنوز کنترل بازار را در دست دارند. این امر می‌تواند قیمت اتریوم را تا حمایت 881 دلار کاهش دهد. ضمن آنکه بسته شدن قیمت زیر این سطح حمایت می‌تواند نشانگر از سرگیری روند نزولی باشد.

 

BNB/USDT

خریداران در تاریخ 5 ژوئیه قیمت BNB را به بالای EMA20 (232 دلار) رساندند اما فروشنده‌ها در قیمت‌های بالاتر فشار زیادی اعمال کردند. نکته مثبتی که وجود دارد این است که خریداران تسلیم نشدند و در روز بعد دوباره قیمت را از EMA20 عبور دادند.

 

نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

شیب خط روند EMA20 صاف شده است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی محور میانی خود قرار دارد که این‌ها بیانگر آن است که فروشنده‌ها ممکن است برتری خود را از دست بدهند.

اگر در ادامه خریداران قیمت را بالای EMA 20 حفظ کنند، توکن BNB می‌تواند حرکت صعودی خود را تا SMA50 (264 دلار) آغاز کند. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت عمل کند اما اگر گاوها این سد را پشت سر بگذارند، به معنی آن خواهد بود که BNB در 183 دلار به کف قیمت خود رسیده بود.

اما اگر قیمت از سطح فعلی یا SMA 50 کاهش یابد، به معنی آن است که خرس‌ها همچنان در حال اعمال فشار فروش در قیمت‌های بالاتر هستند. پس از آن هم فروشنده‌ها تلاش می‌کنند قیمت را به زیر 211 دلار بکشند.

 

XRP/USDT

ریپل (XRP) بین EMA20 (0.33 دلار) و خط حمایت الگوی مثلث متقارن خود در حال نوسان است. اگرچه قیمت در تاریخ 5 ژوئیه از خط حمایت مثلث به بالا بازگشت، اما خریداران برای عبور قیمت از مقاومت EMA20 با چالش مواجه شده‌اند.

 

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

شیب EMA 20 به آهستگی در حال منفی شدن است و RSI نیز در ناحیه منفی خود قرار دارد و این نشان می‌دهد که فروشنده‌ها دست بالاتر را دارند. فروشندگان سعی خواهند کرد قیمت را به زیر خط حمایت خود کاهش دهند. اگر آنها در انجام این کار موفق ظاهر شوند، جفت ارز XRP/USDT ممکن است تا حمایت کلیدی 0.28 دلاری خود سقوط کند.

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی یا خط حمایت به بالا برگردد و EMA 20 را به بالا بشکند، قیمت ریپل می‌تواند تا سقف مثلث خود افزایش پیدا کند. شکسته شدن سقف مثلث و بسته شدن قیمت بالای آن می‌تواند آغازگر روند صعودی تا سطح 0.48 دلار باشد.

 

ADA/USDT

کاردانو (ADA) بین EMA 20 (0.47 دلار) و حمایت 0.44 دلاری خود گیر کرده است، اما بعید است که این محدوده نوسانی باریک زیاد دوام داشته باشد. معمولاً دامنه‌های نوسانی باریکی چون این پس از چند روز باز می‌شوند.

 

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

اولین نشانه از صعودی شدن کاردانو شکسته شدن EMA20 و بسته شدن قیمت بالای این خط خواهد بود. این می‌تواند راه را برای صعود قیمت کاردانو و عبور از مقاومت مهم SMA 50 (0.51 دلار) باز کند. اگر این اتفاق صورت گیرد، ADA شانس این را خواهد داشت که تا قیمت 0.60 دلار صعود کند.

احتمال دیگر این است که قیمت نزولی شود و به زیر 0.44 دلار افت کند که این حاکی از برتری فروشندگان خواهد بود. در آن صورت قیمت کاردانو ممکن است تا حمایت کلیدی 0.40 دلار سقوط کند و اگر این سطح نیز از دست برود، توکنADA  ممکن است روند نزولی خود را از سر بگیرد.

 

SOL/USDT

سولانا (Sol) در تاریخ 4 ژوئیه (دوشنبه) از EMA20 (36 دلار) عبور کرد اما خریداران نتوانستند شتاب صعودی قیمت را حفظ کنند و فردای آن روز فروشنده‌ها قیمت را دوباره به زیر EMA 20 کشاندند.

 

نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

از سایه بلند کندل روز 5 ژوئیه پیداست که خریداران در قیمت‌های پایین‌تر فشار زیادی اعمال می‌کنند. این امر احتمال عبور قیمت از میانگین‌های متحرک را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق رخ دهد، جفت ارز SOL/USDT شانس این را خواهد داشت که تا مقاومت 43 دلار صعود کند. اگر خریداران بتوانند بر این مقاومت غلبه کنند و قیمت بالای این سطح بسته شود، راه برای صعودی احتمالی سولانا تا مقاومت روانی 50 دلار هموار خواهد شد.

اگر قیمت از سطح فعلی یا SMA50 (39 دلار) پایین بیاید و به زیر 30 دلار شکسته شود، سناریوی صعودی در کوتاه مدت منتفی خواهد شد. ضمن آنکه این می‌تواند منجر به سقوط قیمت تا سطح حمایت 26 دلار شود.

 

Doge/USDT

دوج‌کوین (Doge) طی چند روز گذشته با فاصله کمی از EMA 20 (0.07 دلار) در حال نوسان است که این نشانگر عدم اطمینان در بین خریداران و فروشندگان است.

 

نمودار روزانه Doge/USDT. منبع: TradingView

EMA 20 مسطح شده است و RSI درست زیر محور میانی خود قرار دارد که این حاکی از تعادل نسبی بین خریداران و فروشندگان است. شکسته شدن SMA 50 (0.07 دلار) و بسته شدن قیمت بالای این سطح می‌تواند اولین نشانه از برتری پیدا کردن خریداران باشد.

شتاب صعودی قیمت می‌تواند با شکسته شدن مقاومت 0.08 دلار افزایش یابد. پس از آن هم دوج‌کوین می‌تواند تا مقاومت روانی 0.10 دلاری خود صعود کند.

اما احتمال دیگر این است که قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر حمایت 0.06 دلار خود شکسته شود که این به معنی برتری فروشندگان خواهد بود و در ادامه قیمت ممکن است تا 0.5 دلار ریزش کند.

 

 

DOT/USDT

خریداران نتوانستند قیمت پولکادات (DOT) را از مقاومت 7.30 دلار در تاریخ 4 ژوئیه عبور دهند. این به معنی آن است که قیمت در محدوده بین 7.30 تا 6.36 دلار گیر کرده است.

 

نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

ناکامی فروشندگان در پایین آوردن قیمت تا حمایت 6.36 دلار نشان می‌دهد که گاوها منتظر نیستند تا قیمت پایین بیاید و بعد اقدام به خرید کنند. این امر احتمال شکسته شدن مقاومت 7.3 را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق رخ دهد، پولکادات شانس این را خواهد داشت که تا SMA 50 (8.48 دلار) افزایش پیدا کند. سطحی که فروشندگان احتمالاً با قدرت از آن دفاع خواهند کرد.

از طرف دیگر، اگر قیمت پایین بیاید و به زیر 6.36 دلار برسد، بیانگر از سرگیری روند نزولی خواهد بود. پس از آن هم توکن DOT ممکن است تا سطح حمایت روانی 5 دلار سقوط کند.

 

SHIB/USDT

شیبا اینو (Shib) در تاریخ 5 ژوئیه توانست SMA50 (0.000010 دلار) را رو به بالا بشکند، اما سایه بلند کندل روزانه نشان می‌دهد که فروشندگان در سطوح بالاتر در حال اعمال فشار هستند. نکته مثبتی که وجود دارد این است که گاوها اجازه ندادند قیمت به زیر 0.000010 دلار برسد.

 

نمودار روزانه Shib/USDT. منبع: TradingView

شیب هر دو میانگین متحرک صاف شده است و RSI در نزدیکی محور میانی خود قرار دارد و این حاکی از آن است که خریداران و فروشندگان برتری خاصی بر یکدیگر ندارند.

اگر قیمت افزایش پیدا کند و سطح 0.000011 دلار را بشکند، توکن Shib شانس این را خواهد داشت که تا 0.000012 دلار صعود، سطحی که فروشنده‌ها دوباره ممکن است از آن با قدرت دفاع کنند. اما اگر خریداران بتوانند از این مانع عبور کنند، راه برای صعود احتمالی قیمت تا سطح 0.000014 دلار هموار می‌شود.

از طرف دیگر، اگر قیمت پایین بیاید و حمایت 0.000009 دلار را از دست بدهد، بیانگر آن است که فروشنده‌ها دوباره کنترل بازار را به دست گرفته‌اند. این می‌تواند احتمال آزمایش مجدد سطح حمایت مهم 0.000007 دلار را افزایش دهد.

 

LEO/USD

توکن لئو (LEO) همچنان در نزدیکی خط مقاومت کانال نزولی خود در حال نوسان است. در همین حال، خریداران و فروشندگان هر دو در تلاش‌اند تا دست بالاتر را بگیرند.

 

نمودار روزانه LEO/USD. منبع: TradingView

قیمت LEO در تاریخ 5 ژوئیه باری دیگر از سطح 20EMA (5.66 دلار) به بالا بازگشت و این نشان می‌دهد که گاوها همچنان با قدرت در حال دفاع از این سطح هستند. اگر خریداران فشار خود را افزایش دهند و قیمت از مقاومت 6 دلار عبور کند، شتاب صعودی قیمت افزایش پیدا خواهد کرد. اگر این اتفاق بیفتد، توکن LEO می‌تواند تا 6.50 دلار و پس از آن تا تارگت الگو در 6.90 دلار صعود کند.

اما اگر قیمت پایین بیاید و زیر EMA 20 بسته شود، نشانه آن است که فروشنده‌ها بر خریدارها غلبه کرده‌اند و این می‌تواند قیمت توکن LEO را به SMA 50 (5.33 دلار) برساند.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: کوین تلگراف

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×