» ارز دیجیتال » به اعتقاد مدیر کوین شرز، سرمایه‌گذاران هنوز مردد هستند
کوین شرز

به اعتقاد مدیر کوین شرز، سرمایه‌گذاران هنوز مردد هستند

12 مهر 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، جیمز باترفیل، مدیر تحقیقات کوین شرز،  «تداوم تردید» را در بین سرمایه‌گذاران می‌بیند. رئیس بخش استراتژی پلتفرم Matrixport گفت که معتقد است بازار همچنان در حالت «نظاره و انتظار» قرار دارد، اما ممکن است پس از انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده در ماه نوامبر، همه چیز تغییر کند.

وجود حجم پایین ورود پول به عرصه سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در چند هفته گذشته، حاکی از «شک و تردید مستمر» نسبت به رمزارزها در بین سرمایه‌گذاران نهادی در بحبوحه رکود اقتصادی در ایالات متحده است.

به اعتقاد مدیر کوین شرز سرمایه‌گذاران هنوز مردد هستند

 

تبلیغات جام جهانی قطر

کوین شرز

جیمز باترفیل (James Butterfill) مدیر تحقیقات کوین شرز (CoinShares) در آخرین نسخه گزارش هفتگی این موسسه با عنوان «جریان‌های تامین مالی در ارزهای دیجیتال (Digital Asset Fund Flows)» بر وجود احساسات سازمانی سرد نسبت به محصولات سرمایه‌ای رمزارزها تاکید نموده و خاطر نشان کرد که این بازار برای سومین هفته متوالی شاهد شکل‌گیری «حجم‌های ورودی جزئی» بوده است.

سطح پایین حجم‌های ورودی سرمایه به این بازار همچنان به معنی تداوم تردید در بین سرمایه‌گذاران است، این موضوع کاملاً در حجم معاملات محصولات سرمایه‌ای این هفته که 886 میلیون دلار آمریکا بوده، خود را نشان داده است؛ زیرا این پایین‌ترین رقم از اکتبر 2020 (مهر 1399) تاکنون است.

بازار محصولات سرمایه‌گذاری متاثر از بیت کوین (BTC) در فاصله بین 26 سپتامبر ( 4 مهر) تا 30 سپتامبر (8 مهر) تنها 7.7 میلیون دلار حجم ورودی منابع مالی را تجربه کرده‌ است و بعد از آن محصولات سرمایه‌گذاری اتریوم (ETH) با 5.6 میلیون دلار ورودی در رتبه دوم قرار دارد. تنها ورودی دیگر قابل توجه بازار با ارزش 2.1 میلیون دلار مربوط به معاملات شورت بیت کوین بوده است.

در عوض بازار در این مدت شاهد حجم خروجی 3.5 میلیون دلاری از محصولات سرمایه‌ای متاثر از آلت کوین‌هایی مانند پالی‌گان (MATIC)، آوالانچ (AVAX) و کاردانو (ADA) بوده است؛ این در حالیست که در این مدت، ورود منابع مالی به معاملات چند جفت ارزی (multi-asset) و رمزارز سولانا (SOL) نیز به ترتیب 700 هزار و 400 هزار دلار کاهش یافته است.

کوین شرز

مارکوس تیلن (Markus Thielen) رئیس تحقیقات و استراتژی در پلتفرم Matrixport که در زمینه ارائه خدمات مالی در حوزه رمزارزها فعالیت می‌کند و در سنگاپور مستقر است، در این باره خاطرنشان کرد:

بازار در حال حاضر در حالت نظاره و انتظار به سر می‌برد، در حالی که یک تغییر مثبت بالقوه پس از انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده، ممکن است باعث ایجاد تغییرات قابل توجه نظارتی در این بازار شود.

او افزود: «داده‌های اقتصادی دیشب ایالات متحده به ویژه شاخص ISM نشان داد که رشد اقتصادی در ایالات متحده کاهش یافته است؛ به همین دلیل احتمال می‌رود که فدرال رزرو از مواضع خود مبنی بر اتخاذ سیاست انقباض پولی، اندکی پایین بیاید. به نظر می‌رسد رالی افزایش نرخ دلار یکی از محرک‌های کلیدی خود را از دست داده است و این می‌تواند نشان دهنده توقف روند افزایش ارزش این ارز باشد. در این صورت ارزهای دیجیتال تا پایان سال روند صعودی چشمگیری را تجربه خواهند کرد».

با نگاهی به حجم‌های معاملات (MTD) ماهانه تا 30 سپتامبر (8 مهر) در محصولات اتریوم (ETH) می‌توان بزرگترین خروج سرمایه‌گذاران نهادی را از این بازار در این مدت مشاهده کرد؛ چرا که با وجود مرج اتریوم در 15 سپتامبر (24 شهریور) 65.1 میلیون دلار نقدینگی از این بازار خارج شده است.

باترفیل گفت: «با نگاهی به گذشته به راحتی می‌توان متوجه شد که مرج اتریوم تاثیر مناسبی بر احساسات سرمایه‎‌گذاران نداشته است، زیرا با خروج 65 میلیون دلار نقدینگی از این بازار در ماه سپتامبر مقارن شده است. افزایش نظارت قانونی و افزایش ارزش دلار آمریکا مقصران احتمالی این اتفاق هستند، زیرا اثبات سهام (Proof of Stake) در این رمزارز با موفقیت انجام شد».

در مقابل، منابع شورت بیت کوین و محصولات سرمایه‌ای بیت کوین به ترتیب شاهد حجم ورودی جزئی 15.2 و 3.2 میلیون دلار در این مدت بوده‌اند.

حجم نقدینگی خروجی از صندوق قابل معامله رمزارزی کاهش یافته است

 

کوین شرز

با توجه به اینکه اخیراً کوین شرز قوانین محدودکننده‌ای را برای محصولات سرمایه‌گذاری رمزارزی وضع کرده است، بلومبرگ اینتلیجنس (Bloomberg Intelligence) روند قابل توجهی را در صندوق‌های قابل معامله رمزارزی (ETFها) مشاهده کرده است.

براساس داده‌های بلومبرگ اینتلیجنس، سرمایه‌گذاران نهادی در سه ماهه سوم 2022 رقم 17.6 میلیون دلار را از صندوق‌های قابل معامله رمزارزی خارج کرده‌اند، که با رکورد ثبت شده برداشت 683.4 میلیون دلار از این صندوق‌ها، در سه ماهه دوم 2022، در تضاد کامل قرار دارد.

بلومبرگ در مقاله‌ای در 30 سپتامبر (8 مهر) خاطرنشان کرد: «این خروجی‌ها عمدتاً در دو ماه گذشته اتفاق افتاده است، زیرا در ماه جولای (تیر و مرداد) سرمایه‌گذران بیش از 200 میلیون دلار منابع مالی به صندوق‌های قابل معامله رمزارزی سرازیر کرده‌اند» و افزود که کاهش خروجی‌ها احتمالاً به دلیل «نوسانات محدود» در قیمت‌های رمزارزها در سه ماهه سوم امسال بوده است.

مترجم: خاطره باقری
منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×