» آرشیو اخبار » این الگوی تکنیکال، اتریوم را به سمت رشد 50درصدی سوق می‌دهد!
اتریوم

این الگوی تکنیکال، اتریوم را به سمت رشد 50درصدی سوق می‌دهد!

10 آبان 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به نظر می‌رسد که رمزارز بومی شبکه بلاکچین اتریوم که همگی آن را با نام اتر (ETH) می‌شناسیم، در روزهای منتهی به اوایل سال 2023، یک افزایش قیمت عمده را در مقابل رقیب اصلی خود یعنی بیت کوین (BTC) آغاز کرده است.

شانس 61 درصدی شکست مقاومتی اتریوم در برابر بیت کوین

نشانه‌های صعودی اخیر اتر عمدتاً از یک الگوی تکنیکال کلاسیک به نام الگوی “فنجان و دسته” ناشی شده‌اند. این الگوی تکنیکال زمانی شکل می‌گیرد که قیمت یک بازیابی U شکل (فنجان) و به دنبال آن، یک پولبک جزئی رو به پایین (دسته) را تجربه می‌کند. همه این شرایط در حالی است که سطح مقاومت مشترک (خط گردن) بین این دو حفظ می‌شود.

تحلیلگران سنتی، الگوی فنجان و دسته را به عنوان یک ستاپ صعودی تلقی می‌کنند. برای مثال، تام بولکوفسکی (Tom Bulkowski) کهنه‌کار اشاره می‌کند که این الگو 61 درصدِ مواقع به سطح هدف سود خود می‌رسد. از نظر تئوری، هدف سود در الگوی فنجان و دسته با افزودن فاصله بین خط گردن و پایین ترین نقطه به سطح گردن اندازه‌گیری می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

نسبت قیمت اتر به بیت کوین (ETH/BTC)، که جفت ارزی است که به طور گسترده توسط تحلیلگران پیگیری می‌شود، اکنون الگوی مشابهی را ایجاد کرده است. همانطور که در نمودار زیر می‌بینید، این جفت ارز اکنون در انتظار شکست مقاومت خط گردن در حدود 0.079 بیت کوین است.

نمودار قیمت هفتگی جفت ارز ETH/BTC.
نمودار قیمت هفتگی جفت ارز ETH/BTC. منبع: TradingView

شکست قاطعانه مقاومت خط گردن الگوی فنجان و دسته در حدود 0.079 بیت کوین، می‌تواند قیمت اتر را تا اوایل سال 2023 به مرز 0.123 بیت کوین برساند که بیش از 50 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

زمان آن نرسیده که دیدگاه خود را نسبت به اتریوم صعودی کنیم؟

شاخص‌های فاندامنتال موقت اتر در مقایسه با بیت کوین، امکان افزایش 50 درصدی قیمت آن را در آینده بیشتر کرده‌اند. برای شروع، نرخ عرضه سالانه اتر در ماه اکتبر (مهر – آبان) را در نظر بگیرید که به شدت کاهش یافته است که تا حدی ناشی از مکانیسم سوزاندن کارمزد (fee-burning mechanism) به نام EIP-1559 است که همزمان با هر تراکنش آن‌چین، مقدار معینی از اتریوم را از گردش دائمی حذف می‌کند.

نرخ عرضه اتریوم پس از مِرج
نرخ عرضه اتریوم پس از مِرج. منبع: Ultra Sound Money

پروژه استخراج اجتماعی زِن‌کریپتو ( XEN Crypto)، عمدتاً مسئول افزایش تعداد تراکنش‌های آن‌چین اتریوم در ماه اکتبر (مهر – آبان) بوده است که منجر به افزایش تعداد توکن‌سوزی اتر (ETH) شده است.

بر اساس داده‌های EthBurned.info، از زمان انتشار نسخه به‌روزرسانی EIP-1559 در آگوست 2021 (مرداد 1400)، بیش از 2.69 میلیون اتریوم (با ارزش تقریبی 8.65 میلیارد دلار) از گردش خارج شده است.

این نشان می‌دهد که هرچه شبکه اتریوم متراکم‌تر شود، احتمال ورود اتر به حالت «تورم منفی» بیشتر می‌شود. بنابراین، اگر تقاضای این رمزارز به طور همزمان افزایش یابد، کاهش موجودی در گردش می‌تواند سیگنالی صعودی باشد.

علاوه بر این، با انتقال شبکه اتریوم به مکانیزم اجماع اثبات سهام از طریق هاردفورک “مِرج”، موجودی در گردش اتر کاهش یافته است. به بیان دیگر، هر استیک کننده، خواه یک فرد باشد یا یک استخر استخراج، باید 32 واحد اتر را برای کسب بازده سالانه در یک قرارداد هوشمند قفل کند.

مجموع موجودی اتر نگهداری شده توسط قرارداد هوشمند PoS اتریوم در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) به بالاترین حد خود یعنی 14.61 میلیون رسید.

در مقابل، بیت کوین، به عنوان یک بلاکچین اثبات کار (PoW) که استخراج‌کنندگان را برای کسب پاداش ملزم به حل الگوریتم‌های پیچیده ریاضی می‌کند، با فشار فروش مداوم مواجه است. به عبارت دیگر، در مقایسه با اتریوم، فشار فروش نسبتاً بالاتری برای بیت کوین وجود دارد.

با این حال، اتر برای تجربه افزایشِ قیمت 50 درصدی در مقابل بیت کوین، باید به یک ناحیه مقاومت قوی در میانه راه خود غلبه کند. به بیان دیگر، محدوده 0.07 تا 0.08 از ماه می 2021 (اردیبهشت 1400) به عنوان یک منطقه مقاومتی قوی عمل کرده است. به عنوان مثال، پولبکی که دسامبر 2021 (آذر – دی 1400) پس از لمس محدوده مذکور آغاز شد، منجر به اصلاح 45 درصدی قیمت تا اواسط ژوئن 2022 (اواخر خرداد) گردید.

وقوع یک پولبک مشابه می‌تواند تا پایان سال جاری یا اوایل سال 2023 محدوده 0.057-0.052 را به عنوان هدف حمایتی اولیه در نظر بگیرد.

 

تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×