» آرشیو اخبار » ایرانگرد برنامه ای برای شناسایی معضلات مردم و مناطق

ایرانگرد برنامه ای برای شناسایی معضلات مردم و مناطق

5 آبان 1401 2

گذارنیوز– ایرانگرد نام مجموعه مستندی نام آشنا و محبوب در تلویزیون است؛ مستندی که مخاطب را با خود همراه کرده و به نقاط بکر و کمتر دیده شده در کشور می‌برد و ضمن معرفی جاذبه‌ها و زیبایی‌ها، مردم را با فرهنگ و سنت مناطق مختلف نیز آشنا می‌کند. این مجموعه نخستین بار از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ به سفارش شبکه چهار تولید و پخش شد و بعد از آن تا ۵ فصل ادامه پیدا کرد که به تازگی پخش فصل پنجم این مستند نیز آغاز شده‌است. به این بهانه گفتگویی داشتیم با جواد قارایی، تهیه کننده، کارگردان و راوی ایرانگرد که در ادامه می‌خوانید.

قارایی درابتدا بیان کرد: برای تهیه و تولید سری جدید مستند ایرانگرد که پخش آن از ۲۲ مهر آغاز شده، به نقاطی از استان‌های هرمزگان، فارس، بوشهر و خراسان رضوی سفر کردیم.

وی در مورد به تاخیر افتادن چندباره پخش فصل پنجم عنوان کرد: ابتدا قرار بود این فصل در نوروز پخش شود اما به پاییز موکل شد. حجم کار تولید در این فصل بسیار بالا بود و به همین دلیل ۶ ماه به زمان تولید اضافه شد و در نتیجه پخش کار به تاخیر افتاد.

تبلیغات جام جهانی قطر

قارایی درمورد ساخت مسابقه تلویزیونی ایرانگردشو که پیش از این اعلام کرده بود برای تولید آن به دنبال اسپانسر است، بیان کرد: هنوز هم برای این مسابقه اتفاق خاصی نیفتاده، اما تولید آن در دستور کار صداوسیما است. طبق برنامه‎‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌کنیم در زمان تولید فصل ششم ایرانگرد، پیش تولید مسابقه را شروع کنیم تا در سال آینده مرحله تولید آن آغاز شود.

انجمن نیک ورزی ایرانگرد نام مجموعه‌ای است که به همت قارایی و با هدف خدمت به مناطق محروم، کارآفرینی و توسعه این مناطق از کشور تشکیل شده است. وی درمورد این مجموعه بیان کرد: خداروشکر انجمن نیک ورزی همچنان به کار خودش ادامه می‌دهد و به نتایج خوبی هم رسیده است. به تازگی نیز در همین مجموعه موفق شدیم یک مخزن ۱۰۰هزار لیتری آب در یکی از روستاهای محروم استان سیستان و بلوچستان افتتاح کنیم.

این مستندساز درباره ساخت فصل‌های بعدی ایرانگرد نیز عنوان کرد: ایرانگرد تنها برند ایران شناسی در صداوسیما است که به طور جدی و کاملا کارشناسی به معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های کشور می‌پردازد. ما در طی ۵ فصلی که تولید کرده‌ایم تنها به ۱۳ استان سفر کردیم و هنوز بیش از نیمی از استان‌های کشور باقی مانده‌است. پیش بینی می‌کنیم تا ۵ یا ۶ فصل آینده، یعنی تا ایرانگرد ۱۲ یا ۱۳ تمام استان‌های کشور را پوشش بدیم.

قارایی در پایان ضمن تشکر از ظرفیتی که صداوسیما برای معرفی جاذبه‌های ایران در اختیار او قرار داده بود، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف ما در ایرانگرد این بوده و هست که ضمن به تصویر کشیدن زیبایی‌های مناطق مختلف کشور، معضلات را به طور دقیق شناسایی کنیم. به همین خاطر همواره از کمک کارشناسان و متخصصان برای برآورد مشکلات و مسائل مناطق مختلف استفاده کردیم. با به تصویر کشیدن و تشریح این معضلات، مردم و مسئولین آگاهی بیشتری پیدا کردند؛ خداروشکر تاکنون این رویه ثمربخش هم بوده‌است و بسیاری از مسئولان به این مشکلات و معضلات توجه ویژه نشان دادند.

منبع: قدس‌آنلاین

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×