» آرشیو اخبار » اولین ETF اسپات بیت کوین در اروپا

اولین ETF اسپات بیت کوین در اروپا

9 تیر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، Jacobi Asset Management اعلام کرده است که در جولای (تیر-مرداد) امسال یک ETF  اسپات بیت کوین اروپایی راه اندازی خواهد کرد. این صندوق قابل معامله در بورس ETF Jacobi Bitcoin نامیده می‌شود و در Euronext Amerstdam لیست خواهد شد.

سرمایه گذاران نهادی و حرفه‌ای اروپایی می‌توانند از طریق این ETF با هزینه مدیریت سالانه 1.5 درصد تحت عنوان BCOIN در بیت کوین سرمایه گذاری کنند.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

چرا ETF اسپات بیت کوین؟

Jacobi Asset Management در سال 2021 و توسط مدیر عامل آن جیمی خورشید، بانکدار سابق گلدمن ساکس، تاسیس شد. این شرکت متشکل از «تیم متنوعی از متخصصان بلاکچین، فناوری، سرمایه‌گذاری و نظارتی» با سابقه مدیریت دارایی دیجیتال است.

خورشید اظهار داشت که این ETF «به سرمایه گذاران این امکان را می‌دهد تا از طریق یک ساختار سرمایه گذاری تثبیت شده و قابل اعتماد به عملکرد اساسی این طبقه دارایی هیجان انگیز دسترسی داشته باشند.» Jacobi قصد دارد «سرمایه گذاری دارایی‌های دیجیتال را برای سرمایه گذاران نهادی و حرفه‌ای ساده‌تر و آشناتر کند. »

به گفته این شرکت، Fidelity Digital Assets و Flow Traders «بخش جدایی ناپذیر» این صندوق هستند.

 

دسترسی به بیت کوین

اد کارلتون، یک معامله‌گر دارایی دیجیتال نهادی در Flow Traders، اظهار داشت که لیست شدن ETF اسپات بیت کوین با تقاضای فزاینده سرمایه گذاران نهادی مطابقت دارد. سال‌ها است که برای دریافت ETF اسپات بیت‌کوین در ایالات متحده درخواست داده می‌شود.

با این حال، تا کنون، تنها ETFهای اسپاتی که راه اندازی شده‌اند در کانادا، برزیل و جرسی هستند که بسیار کوچک‌تر از اکثر ETFهای ایالات متحده هستند. با توجه به ETFهای اسپات در بازارهای کوچک‌تر، ETF بیت کوین Jacobi بزرگترین ETF اسپات بیت کوین در جهان خواهد بود.

به طور کلی، سرمایه‌گذاران اروپایی به اندازه سرمایه‌گذاران آمریکایی تنوع در ETF را ندارند. در مقایسه با حدود 40 درصد از سرمایه گذاران خرد آمریکایی، تنها 15 تا 20 درصد از سرمایه گذاران خرد در اروپا از ETF استفاده می‌کنند. در نتیجه، حجم معاملات ETFها در اروپا کمتر است.

با این وجود، اقدام برای اجازه دادن به ETF اسپات بیت‌ کوین در اروپا احتمالاً راهی برای دستیابی به بیت کوین را در اختیار مؤسساتی مانند صندوق‌های بازنشستگی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری متقابل و شرکت‌های بیمه قرار می‌دهد که در حال حاضر در دسترس نیست. با توجه به عدم وجود گزینه‌های جایگزین برای سرمایه‌گذاری بیت‌کوین از طریق روش‌های سنتی، احتمال این که ETF اسپات بیت‌ کوین در اروپا بسیار محبوب شود بالا است.

مترجم: سوگند عادل فهمیده
منبع: کریپتواسلیت

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×