» ارز دیجیتال » انتقال بیت کوین نهنگ‌‌ها به صرافی‌های فیوچرز؛ سیگنال صعودی؟
انتقال بیت کوین نهنگ‌‌ها به صرافی‌های فیوچرز؛ سیگنال صعودی؟

انتقال بیت کوین نهنگ‌‌ها به صرافی‌های فیوچرز؛ سیگنال صعودی؟

17 شهریور 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، افزایش انتقال بیت کوین بع صرافی‌های مشتقات توسط نهنگ‌ها همیشه سیگنالی از کف قیمت بیت کوین بوده است.

طبق داده‌های جدید و افزایش حجم تراکنش‌های بین صرافی‌های نقدی و صرافی‌های فیوچرز، نهنگ‌ها در حال شرط‌بندی روی افزایش قیمت بیت کوین (لانگ) هستند.

بر اساس پلتفرم تحلیل آن‌چین کریپتو کوانت (CryptoQuant)، سرمایه گذاران ثروتمند در این ماه به طور انبوه در حال ارسال بیت کوین به صرافی های مشتقات هستند.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

 نهنگ‌ها سیگنال کف قیمت محلی بیت کوین را صادر کرده‌اند

همزمان با سقوط بیت کوین به پایین ترین سطح خود از اواخر ژوئن، نهنگ ها به سرعت واکنش نشان دادند.

در یکی از تحلیل‌های بازار کویک تیک ((Quicktake که در 7 سپتامبر منتشر شد، مارتون (Maartunn)، تحلیلگر کریپتو کوانت (CryptoQuant)، به افزایش قابل توجه میانگین ماهانه تعداد تراکنش‌های انجام شده بین صرافی‌های نقدی و پلت‌فرم‌های مشتقات اشاره نمود.

استدلال مارتون  این بود که نهنگ‌ها  به منظور جبران ضررهای خود در حال انتقال بیت کوین‌ های خود به صرافی‌های فیوچرز هستند.

وی در تحلیل خود نوشت: «یک اتفاق معمول در کف‌های قیمت بیت کوین، افزایش میانگین جریان صرافی‌ به صرافی‌ مشتقه (میانگین متحرک 30 روزه) است. و حدس بزنید چه!، این اتفاق اکنون در حال رخ دادن است»

«این افزایش از قبل از آخرین ریزش قیمت BTC در حال رخ دادن بود.»

همچنین صرافی‌های مشتقه در آستانه به روزرسانی مرج (که قرار است در هفته آینده فعال شود)، شاهد افزایش جریان ورودی اتر (ETH) بودند. مارتون توضیح می دهد که به این ترتیب، بازارهای ETH در حال حاضر تقریباً سه ماه از بیت کوین جلوتر هستند.

در پایان  این تحلیل آمده است: « در این تز فرض ما این است که نهنگ‌ها به منظور باز کردن پوزشن‌های لانگ فیوچرز در حال واریز بیت‌ کوین به صرافی‌های مشتقات هستند تا از موقعیت‌های خود محافظت کنند و یک کف محلی تشکیل دهند.»

«نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که اتریوم در حال حاضر 80 روز است که بازار را رهبری میکند، که دلیل آن هم عمدتاً  هجمه پیرامون آپدیت «مرج» است. این هجمه در اواخر این ماه به پایان خواهد رسید، امری که می تواند تأثیر قابل توجهی بر بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد.»

انتقال بیت کوین نهنگ‌‌ها به صرافی‌های فیوچرز؛ سیگنال صعودی؟

نمودار تراکنش‌های بیت کوین صرافی‌ها به صرافی‌های مشتقات. منبع: CryptoQuant

 

فروش‌های عمده ادامه دارد

در همین حال، مشاهدات پلتفرم مانیتورینگ ویل مپ (Whalemap) حاکی از فروش بالقوه 5000 واحد بیت کوینی است که از کریسمس 2013 تا به حال دست نخورده باقی مانده بودند.

این تراکنش به دنبال جابجایی 5000  واحد BTC پس از 9 سال خواب زمستانی در هفته های اخیر صورت گرفته است.

ویل مپ علاوه بر این، سطوح حمایت کلیدی آن‌چین را بر اساس نواحی انباشت‌ سنگین گذشته برجسته کرد. این نواحی حمایتی در سطوح 19000 دلار، 16000 دلار و 13000 دلار قرار دارند.

تیم ویل مپ در نظرات خود پس از ریزش بیت کوین به زیر 19 هزار نوشت: «زمان عالی برای بیت کوین فرا رسیده است».

 

انتقال بیت کوین نهنگ‌‌ها به صرافی‌های فیوچرز؛ سیگنال صعودی؟

شاخص پروفایل حجم بیت کوین. منبع: Whalemap/ Twitter

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×