» آرشیو اخبار » امیر جدیدی به عضویت آکادمی اسکار درآمد

امیر جدیدی به عضویت آکادمی اسکار درآمد

8 تیر 1401 4

به گزارش گذارنیوز به نقل از ورایتی، اسکار از ۳۹۷ عضو جدید، از جمله بیلی آیلیش، آنیا تیلور جوی، جیمی دورنان، دانا والدن و از ایران امیر جدیدی برای عضویت در آکادمی دعوت کرد.

آنیا تیلور جوی، بیلی آیلیش، شریل لی رالف، کیتریونا بالف، جیمی دورنان و دانا والدن، مدیر اجرایی دیزنی، از جمله ۳۹۷ هنرمند و مدیر اجرایی هستند که برای پیوستن به عضویت آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک دعوت شده‌اند.

اگر همه دعوت‌شدگان امسال عضویت را بپذیرند، تعداد کل اعضای آکادمی به ۱۰۶۶۵ نفر می‌رسد که ۹۶۶۵ نفر واجد شرایط رای دادن برای نود و پنجمین دوره اسکار هستند که قرار است در ۱۲ مارس ۲۰۲۳ برگزار شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

براساس دسته بندی سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۴٪ زن، ۳۷٪ متعلق به جوامع اقلیت قومی/نژادی و ۵۰٪ از ۵۳ کشور و منطقه خارج از ایالات متحده هستند. ۷۱ نامزد اسکار شامل ۱۵ برنده در میان دعوت شدگان وجود دارد. برخی از نام‌های بزرگی که دعوت شده‌اند، برنده‌های اخیر آریانا دبوز («داستان وست ساید») و تروی کوتسور («کودا») و نامزدهای جسی باکلی («دختر گمشده»)، جسی پلمونز و کودی اسمیت-مک‌فی («قدرت سگ») هستند.

همچنین تعداد زیادی از هنرمندان و صنعتگران جهانی مانند بازیگران رابین دو ژسوس (تیک، تیک … بوم!)، اولگا مردیز (در ارتفاعات) و وینسنت لیندون (تیتان)، کارگردان، رینالدو مارکوس گرین (تیتان) دعوت شده‌اند. (شاه ریچارد)، فیلمنامه نویسان جرمی او هریس (زولا)، جان اسپایتس (تلماسه) و مدیران بازاریابی و جوایز روابط عمومی دبرا برنبام از آمازون و جینا پنس از اپل، دعوت شدگان جدید آکادمی را تشکیل می‌دهند.

در میان فهرست ۳۹۷ نفری مدعووین جدید به آکادمی اسکار که به تفکیک گروه‌های بازیگران، بازی‌گردانان، فیلمبرداران، طراحان صحنه، کارگردانان، مستندسازان، مدیران تولید، تدوین‌گران فیلم، طراحان چهره‌پردازی، متصدیان بازاریابی فیلم و روابط عمومی، موسیقی، تهیه‌کنندگان، طراحان تولید،کارگردانان فیلم کوتاه و انیمیشن بلند سینمایی، صداگذاران، جلوه‌های بصری، نویسندگان و دیگر عوامل، نام «امیر جدیدی» هنرپیشه ایرانی به چشم می‌خورد که برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شده‌است تا در اسکار نود و پنجم در بخش رقابتی رای بدهد.

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×