» آرشیو اخبار » افشای حقوق کارکنان شرکت‌های دولتی در سال ۱۴۰۲
تاکید رئیس جمهور بر لزوم توجه به عدالت در پرداخت‌ها

افشای حقوق کارکنان شرکت‌های دولتی در سال ۱۴۰۲

12 دی 1401 7

تا پایان خرداد سال آینده آیین نامه انتظام بخشی، شفاف سازی و ضابطه مند نمودن درآمدها و هزینه‌های شرکتهای دولتی تدوین و تصویب می‌شود.

به گزارش گذارنیوز، یکی از بخش‌های حاشیه‌ساز بودجه که بعضاً مورد اختلاف دولت و مجلس هم بوده، موضوع قیر رایگان و تخلفهای پیرامون آن است؛ دولت در لایحه بودجه سال 1402 ایجاد شفافیت سازوکاری از طریق گردش خزانه ایجاد کرده که ضمن تأمین قیر برای جاده ها روستایی و موارد مندرج در لایحه بساط حواله فروشی و سوءاستفاده ها در این بخش جمع شود.

یکی از موضوعات مورد توجه افکار عمومی در بودجه معمولا ً بودجه شرکت‌های دولتی است. در لایحه بودجه سال 1402 برای ایجاد شفافیت در این شرکت‌ها گام‌های مهمی برداشته شده است؛ بر این اساس تا پایان خرداد سال آینده آیین نامه انتظام بخشی، شفاف‌سازی و ضابطه‌مند نمودن درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی تدوین و تصویب می‌شود.

از سوی دیگر تمام حقوق و مزایای کارکنان این شرکت‌ها هم در سامانه سازمان اداری و استخدامی کشور ثبت می‌شود. از طرف دیگر شرکت‌های دولتی در اقتصاد کشور در سال1402هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهند کرد، همچنین با حذف حواشی و ایجاد مدیریت بهتر در این شرکتها در سال آینده درآمد دولت، ناشی از سود شرکت‌های دولتی61 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×