» آرشیو اخبار » افزایش همبستگی بیت کوین با طلا نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران آن را به عنوان یک پناهگاه امن می‌بینند
همبستگی

افزایش همبستگی بیت کوین با طلا نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران آن را به عنوان یک پناهگاه امن می‌بینند

3 آبان 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در بحبوحه بی‌ثباتی اقتصادی که بر تعداد بی‌شماری از کشورهای جهان تأثیر گذاشته، استراتژیست‌های بازار اوراق بهادار بانک آمریکا (Bank of America) در یادداشتی در این هفته توضیح دادند که همبستگی بیت‌کوین، دارایی رمزارزی پیشرو، با فلز گرانبهای طلا افزایش یافته است. آلکش شاه (Alkesh Shah) و اندرو ماس (Andrew Moss)، تحلیلگران بانک آمریکا خاطرنشان کردند: «با ادامه یافتن بی‌ثباتی در اقتصاد کلان، ممکن است سرمایه‌گذاران بیت کوین را به طور نسبی یک پناهگاه امن ببینند.»

استراتژیست‌های بازار بانک آمریکا می‌گویند که افزایش همبستگی بین بیت کوین و طلا نشان می‌دهد که، «سرمایه‌گذاران ممکن است بیت کوین را به عنوان یک پناهگاه امن نسبی ببینند.»

آلکش شاه و اندرو ماس، استراتژیست‌های بازار بورس و اوراق بهادار بانک آمریکا، این هفته توضیح دادند که بیت کوین و طلا اخیراً همبستگی بالایی باهم داشته‌اند. این خبر به دنبال گزارش اخیر ارائه‌دهنده داده‌های رمزارزی کایکو (Kaiko) منتشر شد، که می‌گفت بیت کوین نسبت به شاخص‌های بازار بورس نزدک (Nasdaq) و اس اند پی ۵۰۰ (S&P 500) نوسانات کمتری داشته است. به گفته استراتژیست‌های بانک آمریکا، کاهش نوسانات قیمت بیت کوین نسبت به سایر دارایی‌های جهانی، باعث شده که سرمایه‌گذاران بیت کوین را به عنوان یک دارایی امن در نطر بگیرند.

تحلیلگران بخش اوراق بهادار بانک آمریکا نوشتند: «کاهش همبستگی مثبت با SPX/QQQ و همبستگی رو به رشد با طلا (XAU) نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ممکن است بیت کوین را به عنوان یک پناهگاه امن نسبی ببینند، زیرا عدم ثبات در اقتصاد کلان همچنان ادامه دارد و هنوز هم به کف بازار نرسیده‌ایم.»

تبلیغات جام جهانی قطر

همبستگی

در روز دوشنبه (۲۴ اکتبر، ۲ آبان)، قیمت بیت کوین و طلا هر دو در یک محدوده رِنج قرار داشتند و در مقایسه با بازارهای سهام، نوسانات کمتری را تجربه کردند. بیت کوین با قیمتی بالاتر از ۱۹ هزار دلار در هر واحد معامله می‌شود، در حالی که یک اونس طلا با خلوص ۹۹۹ هزارم در حال مبادله با قیمت ۱۶۴۶/۷۰ دلار اسمی است.

شاه و ماس از بانک آمریکا همبستگی ۴۰ روزه بیت کوین و طلا را که در این هفته در حدود ۰/۵۰ بود، زیر نظر گرفته‌اند. عدد ۰/۵۰ بسیار مهم است و نشان می‌دهد که همبستگی بیت کوین با این فلز گرانبها قوی‌تر شده است. همبستگی بین بیت کوین و طلا در ماه آگوست (مرداد) تقریباً صفر بود.

افزایش همبستگی بین این دو در زمانی صورت می‌گیرد که عدم ثبات در اقتصاد کلان افزایش یافته، و تحلیلگران هشدار داده‌اند که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می‌تواند باعث بحران نقدینگی در خزانه داری آمریکا شود. ناظران بازار، انتظار افزایش شدید نرخ بهره را در ماه آینده دارند، اما استراتژیست‌ها همچنین معتقدند که تصمیم فدرال رزرو تا ماه دسامبر (آذر) تغییر خواهد کرد.

ارزش طلا و بیت کوین از زمان ثبت بالاترین رکورد قیمتی خود بسیار کاهش یافته است. به عنوان مثال، ارزش طلا در ۸ مارس ۲۰۲۲ (۱۷ اسفند۱۴۰۰)، زمانی که به ۲۰۷۴ دلار در هر اونس رسید، بالاترین قیمت خود را در برابر دلار آمریکا ثبت کرد.

همبستگی

قیمت طلا از زمان ثبت بالاترین رکورد خود در ۲۳۰ روز قبل، ۲۰/۴۹ درصد در برابر دلار آمریکا کاهش یافته است. ارزش بیت کوین نیز پس از اینکه در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۹ آبان ۱۴۰۰) به ۶۹،۰۴۴ دلار به ازای هر واحد رسید، تا به امروز ۷۲ درصد در برابر دلار کاهش یافته است. طلا امروز دارای مارکت کپ کلی حدود ۱۰/۸۹۵ تریلیون دلاری است، در حالی که مارکت کپ بیت کوین حدود ۳۶۹ میلیارد دلار است.

 

مترجم: امیر ملک پور

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: news.bitcoin

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×