» آرشیو اخبار » افزایش آدرس‌های روی ضرر بیت کوین به بیش از 17.5 میلیون عدد
افزایش آدرس‌های روی ضرر بیت‌کوین بعد از ریزش اخیر

افزایش آدرس‌های روی ضرر بیت کوین به بیش از 17.5 میلیون عدد

1 شهریور 1401 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیور، در حال حاضر بیش از 17.5 میلیون آدرس بیت کوین در ضرر وجود دارد و این در حالی است که با توجه به افزایش شاخص دلار امریکا، تحلیلگران امید کمی به بازگشت قیمت دارند.

با افت مکرر بیت کوین به قیمت‌های پایین‌تر خود و افزایش ضررها، هولدرهای بیت کوین (BTC) این هفته فشار  زیادی را تحمل می‌کنند.

داده‌های شرکت تحلیل آن چین گلسنود نشان می‌دهد که در تاریخ 23 آگوست (1 شهریور)، تعداد کیف پول‌های روی ضرر بیت کوین به بالاترین حد خود در یک ماه گذشته افزایش یافته است.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

بیش از 17.5 میلیون آدرس بیت کوین در ضرر

نمودار BTC/USDT نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین از تاریخ 19 آگوست تاکنون پنج مرتبه به زیر 21 هزار دلار افت کرده و دست و پا زدن آن برای حفظ این سطح حمایت در حال حاضر بسیاری از معامله‌گران را نگران کرده است.

 

افزایش آدرس‌های روی ضرر بیت‌کوین بعد از ریزش اخیر

نمودار یک ساعته بیت کوین (صرافی بیت استمپ). منبع: TradingView

در همین حال، کسانی که در هفته‌های اخیر BTC خرید کرده‌ بودند، به درجات مختلفی روی ضرر هستند، چراکه اکنون بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود از آخرین هفته جولای رسیده است.

افزایش آدرس‌ های روی ضرر بیت کوین به خصوص پس از ریزش ناگهانی قیمت در هفته گذشته مشهود بوده است. در زمان نگارش این مقاله، میانگین متحرک هفت روزه (MA) کیف‌پول‌های روی ضرر بیش از 17.5 میلیون آدرس است – افزایشی 1.5 میلیونی طی چند روز.

 

افزایش آدرس‌های روی ضرر بیت‌کوین بعد از ریزش اخیر

نمودار میانگین متحرک هفت روزه آدرس‌های روی ضرر بیت کوین. منبع: Glassnode/ توییتر

 

در همین حال، داده‌های پلتفرم مانیتورینگ کوین گلس (Coinglass) که حجم لیکویید در صرافی‌های مشتقات را رصد می‌کند، نشان می‌دهد که بخش اعظم لیکوییدها در تاریخ 1 آگوست  (10 مرداد) اتفاق افتاده و نوسانات بعدی قیمت در مرز 21 هزار دلار از اهمیت کمی برخوردار  است.

گفتنی است، در تاریخ 19 آگوست (28 مرداد) مجموعاً 209.5 میلیون دلار پوزشن لانگ (بیشترین حجم لیکویید از 13 ژوئن) و 30 میلیون دلار پوزشن شورت در صرافی‌ها لیکویید شد.

 

افزایش آدرس‌های روی ضرر بیت‌کوین بعد از ریزش اخیر

نمودار لیکویید بیت کوین در صرافی‌ها. منبع: Coinglass

افزایش شاخص دلار امریکا

در کوتاه مدت، تعداد معدوی از تحلیلگران صعود بازار ارز دیجیتال را پیش‌بینی می‌کنند.

تریدر و تحلیل‌گر معروف بازار رکت کپیتال (Rekt Capital) اولین کلوز کندل بیت‌کوین زیر میانگین متحرک 200 هفته‌ای (MA200-Weekly) از ماه ژوئیه را برجسته نمود و دیگر تریدرها با استناد به افزایش دلار امریکا، خاطرنشان کردند که دارایی‌های پر ریسک با مقاومت مواجه هستند.

شاخص SPX500 هفته گذشته میانگین متحرک 50 هفته‌ای (MA50) خود  را از دست داد و در اولین روز این هفته نیز میانگین متحرک 100 هفته‌ای (MA100) و خط روند کوتاه مدت را از دست داد.

شاخص دلار آمریکا (DXY)، که بیت کوین در سال‌های اخیر با آن به طور کلی همبستگی معکوس داشته، به بالاترین حد خود از 14 جولای رسیده و با 4.4 درصد از پایین‌ترین سطح خود در ماه اوت از عدد 109 عبور کرده است.

 

افزایش آدرس‌های روی ضرر بیت‌کوین بعد از ریزش اخیر

نمودار روزانه  شاخص دلار آمریکا (DXY). منبع: TradingView

مترجم: شهریار قلی پور
 
منبع: Cointelegraph
 

پرسش و پاسخ

تحلیلگران چه روندی را برای کوتاه مدت پیشبینی می‌کنند ؟

تحلیلگران با استناد به افزایش شاخص دلار امریکا، روند نزولی بازارهای مالی را در کوتاه مدت پیشبینی می‌کنند.

آدرس های روی ضرر بیت کوین بعد از ریزش اخیر قیمت چه تعداد افزایش داشته است؟

آدرس‌های روی ضرر بیت کوین طی چند روز اخیر حدود 1.5 میلیون عدد افزایش یافتند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×