» آرشیو اخبار » اعلام نادرست حجم معاملات بیت کوین از سوی صرافی های رمزارز
حجم معاملات بیت کوین

اعلام نادرست حجم معاملات بیت کوین از سوی صرافی های رمزارز

13 شهریور 1401 1

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، مجله فوربز (Forbs) پس از بررسی ۱۵۷ صرافی رمزارز اعلام کرد که واقعیت حجم معاملات بیت کوین احتمالا با حجم معاملات اعلام شده توسط این شرکت‌ها همخوانی ندارد. مخصوصا اگر سازمان‌های گزارش دهنده کوچک یا غیرقانونی باشند.

بررسی‌ها نشان داد که داده‌های گزارش شده از سوی ۱۵۷ صرافی رمزارز درباره معاملات بیت کوین با آنچه که شرکت‌ها ادعا می‌کنند همخوانی نداشته است.

اعلام نادرست حجم معاملات بیت کوین از سوی صرافی های رمزارز

تبلیغات جام جهانی قطر

 

گزارش نادرست حجم معاملات بیت کوین از سوی صرافی های رمزارز

براساس گزارش روز ۲۶ ماه آگوست (۴ شهریور) در مجله فوربز، خاویر پکس (Javir Pax) از بخش دارایی‌های دیجیتال این رسانه خبری گفت که بین داده‌های معاملاتی گزارش شده درباره بیت کوین (BTC) توسط صرافی‌های رمزارز و اعداد واقعی همخوانی وجود ندارد.

حجم معاملات بیت کوین گروهی از صرافی‌های رمزارز کوچک، حدوده ۹۵ درصد کمتر از چیزی است که گزارش کرده‌اند.

در عین حال برخی از این صرافی‌ها که بدون نظارت هستند یا رگولاتوری اندکی بر آن حاکم است (مانند بایننس و بای‌بیت) گزارش دو برابر عدد واقعی ارائه داده‌اند.

در حقیقت حجم واقعی معاملات در صرافی‌ها ۸۹ میلیارد دلار بوده و در گزارش‌ها این مبلغ به اندازه ۲۱۷ میلیارد دلار نمایش داده شده است.

پکس اظهار کرد: بیش از نیمی از تمام گزارش‌های ارائه شده درباره حجم معاملات بیت کوین احتمالا جعلی یا غیر اقتصادی هستند.

در ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) حجم روزانه معاملات جهانی بیت کوین ۱۲۸ میلیارد دلار بوده است. این مقدار ۵۱ درصد کمتر از ۲۶۲ میلیاردی است که از جمع اعداد گزارش شده از منابع متعدد به دست می‌آید.

وی افزود:

اگر گزارش حجم معاملات بیت کوین، تنظیم شده‌ترین و دقیق‌ترین دارایی رمزارز در دنیا، تا این حد غیرقابل اعتماد باشد، باید معیارهای مربوط به دارایی‌های کوچک‌تر را با صراحت رد کنیم.

در بهترین حالت، حجم معاملات، یکی از قابل‌اندازه‌گیری‌ترین نشانه‌های علاقه سرمایه‌گذاران است اما می‌توان به راحتی آن را دستکاری کرد تا سرمایه‌گذاران مبتدی متقاعد شوند که این معاملات بیش از چیزی است که واقعیت دارد.

حجم معاملات بیت کوین

پکس در گزارش سال ۲۰۱۹ سازمان مدیریت دارایی بیت‌وایز (Bitwise Asset Management) ادعا می‌کرد ۹۵ درصد حجم معاملات ارزهای دیجیتالی گزارش شده در صرافی‌های غیرقانونی، جعلی بوده یا نتیجه تجارت غیراقتصادی شستشو (نوعی معامله جعلی، که در آن فرد یک دارایی یکسان را بارها خرید و فروش می‌کند) بوده است.

گزارش ماه فوریه (بهمن) چین آنالیسیس (Chainanalysis) نشان داد که تجارت شستشو در حال تبدیل شدن به یک دغدغه در میان سرمایه‌گذاران NFT است اما اکثر معاملاتی که از این تکنیک در آن استفاده شده سودآور نبودند.

مترجم: فاطمه غفاری

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×