» آرشیو اخبار » نظرسنجی بیت استمپ: اعتماد جهانی به ارزهای دیجیتال با وجود بازار نزولی همچنان پا برجا است
اعتماد جهانی به ارزهای دیجیتال

نظرسنجی بیت استمپ: اعتماد جهانی به ارزهای دیجیتال با وجود بازار نزولی همچنان پا برجا است

12 شهریور 1401 3

به گزارش تیم ترجمه گذارنیوز، علی‌رغم بازار نزولی رمزارزها، اعتماد جهانی به ارزهای دیجیتال همچون رمزارز بیت کوین تقریبا تزلزل‌ناپذیر بوده و کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا در سه ماهه دوم سال، اعتماد بیشتری را به این حوزه نشان داده‌اند.

زمستان رمزارزها، هیچ تاثیری بر اعتماد جهانی به ارزهای دیجیتال نداشته است. این نتیجه‌ای بود که از مطالعه جدید انجام شده به سفارش صرافی رمزارز بیت استمپ (Bitstamp) حاکی است.

بیت استمپ در آخرین گزارش کریپتو پالس (Crypto Pluse) عنوان کرد که علی‌رغم بازار نزولی، اعتماد جهانی نسبت به رمزارزهایی چون بیت کوین (BTC) همچنان پابرجا باقی مانده است. بیت استمپ اعلام کرد که براساس نظرسنجی انجام شده توسط یک شرکت تحقیقاتی مستقل که ۲۸ هزار سرمایه‌گذار خرد و نهادی از ۲۳ کشور در آن شرکت کرده‌اند، این نتیجه به دست آمده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

نظرسنجی نامبرده، نشان می‌دهد که درصد سرمایه‌گذاران خرد جهانی که ارزهای دیجیتال را قابل اعتماد می‌دانند تقلیل اندکی داشته و از ۶۵ درصد در سه ماهه اول سال به ۶۱ درصد در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ رسیده است. این نظرسنجی روند مشابهی را در میان سرمایه‌گذاران نهادی نشان می‌دهد، چون ۷۰ درصد از پاسخ‌دهندگان در سه ماهه اول در مقابل ۶۷ درصد در سه ماهه دوم سال، نسبت به ارزهای دیجیتال نظر مساعدی داشتند.

جمع بندی درباره اعتماد جهانی به ارزهای دیجیتال

اعتماد جهانی به ارزهای دیجیتال
اعتماد جهانی به ارزهای دیجیتال

 

تحلیلگران بیت استمپ خاطر نشان کردند:

با توجه به اینکه ما در سه ماهه اول سال وارد زمستان رمزارزها شدیم، این ارقام الهام‌بخش و به نفع انعطاف‌پذیری این صنعت هستند.

براساس این گزارش، درصد اعتماد جهانی به ارزهای دیجیتال از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. ایالات متحده آمریکا بیشترین افزایش اعتماد (از ۶۱ درصد در سه ماهه اول به ۷۳ درصد در سه ماهه دوم) را داشته است. در مقابل، کانادا تنها کشوری بود که در آن، کاربران در سه ماهه دوم زیر ۵۰ درصد به ارزهای دیجیتال اعتماد داشتند. همچنین، اعتماد به رمزارزها در کشورهایی مانند برزیل، شیلی و مکزیک همچنان نرخ بالایی دارد و درصد اعتماد در این کشورها به ترتیب ۷۷، ۶۹ و ۷۰ درصد گزارش شده است.

بیت استمپ اظهار کرد: «می‌توان دید که رمزارزها علی‌رغم دوران سختی که در آن قرار دارند، در اکثر موارد، مورد اعتماد بسیاری از سرمایه‌گذاران و نهادهای سراسر جهان باقی مانده‌اند.» این شرکت اشاره کرد که در این بین، مطمئنا تاحدی نوسان اعتماد در برخی از کشورها انتظارها می‌رود.

اگرچه اعتماد به ارزهای دیجیتال در برخی از مناطق اندکی کاهش داشته، سرمایه‌گذاران این زمان را صرف افزایش سرمایه یا دانش خود در زمینه رمزارزها می‌کنند. ما معتقدیم که بهبود دانش کاربران بازار در مورد اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال یک جهت‌گیری درست است.

مدیرعامل بیت استمپ، جی‌بی گرافتیو (JB Graftieaux) افزود که زمستان ارزهای دیجیتال، فرصتی برای سرمایه‌گذارن خرد و نهادی فراهم آورده تا آینده خود را بسازند.

همانطور که پیش از این در کوین‌تلگراف (Cointelegraph) گزارش شده بود، بازار خرسی ارزهای دیجیتال در حال حاضر با بحران وام‌دهی رمزارزها مواجه است. وام‌دهندگانی مثلث سلسیوس (Celsius) در بحبوحه مشکلات نقدینگی در ماه ژوئن برداشت خود را متوقف کرده‌اند. این زمستان همچنین تا حد زیادی به مسائل الگوریتمی استیبل‌کوین‌ها (Stablecoins)، بعد از بی‌ارزش شدن ترا یو‌اس‌دی کلاسیک (TerraUSD Classic) در برابر دلار ایالات متحده آمریکا در ماه مه، مربوط می‌شود.

مترجم: فاطمه غفاری

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×