» آرشیو اخبار » گاوین وود از سمت مدیرعاملی شرکت پولکادات استعفا داد
وود

گاوین وود از سمت مدیرعاملی شرکت پولکادات استعفا داد

30 مهر 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، آیا سرمایه‌گذاران پولکادات (Polkadot) باید نگران باشند؟ بر اساس گزارش بلومبرگ، گاوین وود (Gavin Wood) از سمت خود به عنوان مدیر اجرایی شرکت پَریتی تکنولوژیز (Parity Technologies) که حامی اولیه اکوسیستم پولکادات محسوب می‌شود، استعفا داده است. وود، یکی از شرکای اولیه این شرکت و یکی از بنیانگذاران اتریوم، همچنان مالکیت اکثریت سهام پَریتی را در اختیار خواهد داشت، و به عنوان بنیانگذار اصلی پَریتی به این شرکت خدمت خواهد کرد.

بیورن واگنر (Björn Wagner) به عنوان مدیرعامل پَریتی وارد می‌شود

وود، یک توسعه‌دهنده کهنه‌کار در حوزه رمزارزها محسوب می‌‌شود که در سال ۲۰۱۵ پس از ترک بنیاد اتریوم، پولکادات را تأسیس کرد. او همچنان اکثریت سهام شرکت پَریتی تکنولوژیز را در اختیار خواهد داشت. بیورن واگنر، یکی از بنیانگذاران پَریتی، سمت مدیرعاملی را بر عهده خواهد گرفت. وود ظاهراً به انتخاب خودش این تصمیم را گرفته است. به گفته گاوین، موقعیت او به عنوان مدیر اجرایی، مانع از دستیابی او به «سعادت ابدی» شده است.

گاوین وود: «سمت مدیر عاملی هرگز آن چیزی نبوده که من آرزویش را داشته باشم (و این به مدتها قبل از پَریتی بازمی‌گردد). من می‌توانم برای مدت کوتاهی مدیر عامل خوبی باشم، اما اینجا جایی نیست که بتوانم سعادت ابدی را پیدا کنم. یک مدیر عامل خوب باید به طور مداوم در دسترس دیگران باشد.»

تبلیغات جام جهانی قطر

پولکادات، که تصور می‌شود تا حد زیادی زاییده فکر وود باشد، یک شبکه به اصطلاح مولتی چِین است که توسعه‌دهندگانش را قادر می‌سازد تا بلاکچین خود ایجاد، و این شبکه‌های کوچکتر را به عنوان «پاراچِین» به هم متصل کنند. این پلتفرم اکنون محبوبیت قابل توجهی را به ویژه در کشور چین به دست آورده است.

علاوه بر این، اکوسیستم‌های بلاکچینی پولکادات و کوساما (Kusama) توسط پَریتی تکنولوژیز توسعه یافته‌اند. واگنر و وود به عنوان بنیانگذاران، این شرکت را در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی کردند. با آغاز زمستان رمزارزی، پولکادات دستخوش تحولات قابل توجهی شده است.

وود

در ماه جولای (تیر)، شرکت توسعه‌دهنده بلاکچین پولکادوت، با وجود اخراج کارکنان در سایر شرکت‌های رمزارزی، تعداد زیادی مدیر جدید را استخدام کرد. اِران باراک (Eran Barak)، فارغ التحصیل دانشگاه تل آویو و متخصص کامپیوتر، به عنوان مدیر ارشد عملیاتی این شرکت منصوب شد.

جوتا اشتاینر (Jutta Steiner)، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی سابق پَریتی تکنولوژیز، پس از رهبری این شرکت از سال ۲۰۱۵، در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) از سمت خود استعفا داد. در آن زمان، وود جایگزین او شد.

وود اظهار داشت که استعفایش به او فرصت بیشتری را برای کدنویسی فناوری‌های جدید بلاکچین و Web3، مانند «بخش‌های اجتماعی یکپارچه شده با بلاکچین» می‌دهد. او همچنین گفت که بر روی دسترسی بیشتر به پولکادوت و Web3 برای عموم تمرکز خواهد کرد.

گاوین وود: «من تمرکز خود را بر روی کشف چگونگی کمک به ایجاد ارتباط بیشتر پولکادات و Web3، برای بخش‌های بزرگی از جامعه معطوف خواهم کرد. این کار با کمک به جامعه برای طراحی و ساخت چندین الگوی اجتماعی یکپارچه شده با بلاکچین آغاز می‌شود، که فکر می‌کنم برای ارائه یک پلتفرم Web3 واقعی برای ما حیاتی هستند.»

وود به فهرست بلند بالای مدیران رمزارزی می‌پیوندد که تصمیم گرفته‌اند حرفه‌های خود را در سال ۲۰۲۲ ترک کنند. در چند ماه گذشته، مدیران عامل صنعت ارزهای دیجیتال از جمله الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky) از سلسیوس (Celsius)، جسی پاول (Jesse Powell) از کراکن (Kraken) و مایکل سِیلر (Michael Saylor) از مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، این صنعت را ترک کردند.

قیمت پولکادات کاهش می‌یابد

پس از انتشار خبر استعفای وود، قیمت پولکادات (DOT) حدود ۱/۴ درصد کاهش یافته است. پولکادات طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است. ارزش توکن بومی یکی از پیشروترین قاتلین اتریوم از بالاترین رکورد خود، ۸۹/۴۳ درصد کاهش یافته است.

به گفته کوین‌گکو (CoinGecko)، توکن بومی این شبکه یعنی DOT، یازدهمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر مارکت کپ است. در حال حاضر مارکت کپ آن ۶/۸ میلیارد دلار است.

با توجه به تعهد مستمر وود به ساخت و گسترش این شبکه، بسیاری از اعضای جامعه پولکادوت نسبت به اعلامیه روز جمعه بی‌ تفاوت به نظر می‌رسند.

وود

بازار خرسی کنونی باعث ایجاد وحشت، نگرانی و عدم اطمینان در بین سرمایه‌گذاران شده است. این بحران شدید در ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰) آغاز شد، زمانی که مارکت کپ جهانی ارزهای دیجیتال به زیر ۲ تریلیون دلار رسید.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که بازار نزولی کنونی بین نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) و دسامبر ۲۰۲۲ (آذر ۱۴۰۱) به پایان می‌رسد، و ممکن است بازار صعودی بین پایان سال ۲۰۲۴ و ابتدای سال ۲۰۲۵ آغاز شود.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع:‌ cryptopolitan

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×