» آرشیو اخبار » استخراج بیت کوین میتواند عاری از آلودگی های مضر باشد
استخراج بیت کوین، انتشار انرژی‌ های مضر تلف شده را به صفر می‌رساند

استخراج بیت کوین میتواند عاری از آلودگی های مضر باشد

9 شهریور 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، استخراج بیت کوین به کمک گاز‌ حاصل از اشتعالات و سوخت زباله‌های حیوانی، می‌تواند انتشار آلودگی‌های کربنی را به صفر برساند.

دنیل باتن (Daniel Batten)، یکی از طرفداران استخراج بیت کوین که خود را فردی بشردوست می‌داند ادعا کرد که ماینینگ بیت کوین می‌تواند انتشار آلودگی را به صفر برساند.

این گزارش، براساس داده‌های شورای استخراج بیت کوین (Bitcoin Mining Council) ارائه شده تا تاثیر استفاده از منابع انرژی بدون-کربن بر ردپای آلودگی کربنی بیت کوین را روشن سازد. پس از بررسی و تحلیل نتایج، به نظر می‌رسد می‌توان پیش‌بینی کرد که «آلودگی کربنی کل شبکه بیت کوین به صفر خواهد رسید».

تبلیغات جام جهانی قطر

اما در وهله اول باید پرسید که استخراج بیت کوین بدون آلودگی کربنی چگونه میسر خواهد بود؟ به عبارت ساده، با استفاده از احتراق گاز متان برای استخراج بیت کوین این امر امکان‌پذیر می‌شود. انرژی حاصل از احتراق، در صورتی که مورد استفاده قرار نگیرد در جو منتشر خواهد شد. این پژوهش نشان داد فرایند نامبرده، که در سراسر جهان در حال اجرا است، می‌تواند آلودگی ناشی از استخراج بیت کوین را تا ۶۳ درصد کاهش دهد.

این بدان معناست که ۱.۵۷ درصد از شبکه بیت کوین که از منابع انرژی بدون کربن برای استخراج استفاده می‌کند توانسته منفی ۴.۲ درصد از شدت آلودگی کربنی شبکه بیت کوین بکاهد.

داده‌های این پژوهش از ماینرهای مختلفی که از گاز حاصل از اشتعال استفاده می‌کردند شامل کروزو انرژی (Crusoe energy) در کلرادو (Colorado)، جای‌انرژی (Jaienergy) در وایومینگ (Wyoming) و آرتور ماینینگ (Arthur Mining) در برزیل (Brazil) جمع‌آوری شده است. علاوه بر این، ماینرهایی که از گازهای تلف شده حاصل از سوخت زباله‌های حیوانی استفاده می‌کردند –نظیر ماینرهای بیت کوین در اسلواکی (Slovakia)- هم نشان داده که استخراج بیت کوین می‌تواند تاثیر مثبتی بر محیط زیست داشته باشد و می‌تواند از انتشار گاز مضر متان در جو پیشگیری کند.

در حالی که بانکداران مرکزی و رسانه‌های اصلی همچنان فرایند انرژی‌بر استخراج بیت کوین را محکوم می‌کنند، به نظر می‌رسد که این عمل می‌تواند یک مسیر مناسب برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای باشد. براساس گزارشی از سازمان ملل متحد «از بین بردن متان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که ما باید برای تغییر آب و هوا در طی ۲۵ سال آینده به آن رسیدگی کنیم». ماینرهای بیت کوین در سراسر جهان با حذف گازهای گلخانه‌ای یا جلوگیری از انتشار گازهای تلف شده حاصل از زباله‌های حیوانی می‌توانند به این هدف کمک کنند.

استخراج بیت کوین باعث کاهش آلاینده‌های محیط زیست می‌شود

استخراج بیت کوین و کمک به کاهش آلاینده ها
استخراج بیت کوین به یک راه حل زیست محیطی تبدیل شد

واحد ترجمه گذارنیوز به نقل از کوین تلگراف عنوان کرد، جو هال (Joe Hall) با یک فارمر (صاحب مزرعه بیت کوین) اهل ایرلند شمالی که اخیرا در آزمایش بیت کوین ماینینگ شرکت کرده بود به مصاحبه نشست. آون (Owen) به او گفت:

استفاده از زباله‌های منتشر کننده بیوگاز در مزرعه استخراج بیت کوین، واقعا کارساز است چون در غیر این صورت، این گازها در جو منتشر می‌شوند.

آون با شرکت شیلینگ دیجیتال ماینینگ (Scilling Digital Mining)، یک شرکت ایرلندی که به دنبال انرژی تجدیدپذیر برای استخراج بیت کوین است، وارد همکاری شد. مارک مورتون (Mark Morton) مدیرعامل شیلینگ برای گسترش این اقدام در ایرلند به خبرنگار کوین تلگراف اظهار کرد:

دنیل باتن کار فوق‌العاده‌ای برای نمایش قابلیت‌ حذف متان با استفاده از استخراج بیت کوین انجام داده است. افرادی که از این نوع انرژی استفاده می‌کنند تازه در آغاز راه هستند و فارمرهای ایرلندی می‌توانند پذیرندگان بعدی این تکنولوژی باورنکردنی باشند.

مورتون افزود:

استخراج بیت کوین یک کاتالیزور برای پذیرش بی‌هوازی در مقیاس کوچک خواهد بود که باعث کمتر شدن زباله‌های مزارع، افزایش هش ریت و پیشگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

بخش فارمینگ ایرلند عامل یک سوم گازهای گلخانه‌ای (GHG) است، بنابراین، به کار گرفتن این گاز، نه تنها آلودگی‌های صنعت فارمینگ را از بین خواهد برد، بلکه از طریق استخراج بیت کوین می‌توان درآمد اضافی نیز ایجاد کرد.

دنیل باتن، نویسنده این گزارش، یک دوستدار محیط زیست است که زمان خود را وقف تحقیق درباره بیت کوین و مصرف انرژی کرده است. باتن پیش از حمایت از استخراج بیت کوین به منظور پاکسازی محیط زیست، یک فرد بشردوست و سرمایه‌دار بود.

استخراج بیت کوین میتواند عاری از آلودگی های مضر باشد

او در طی یک ارائه از راه دور که در آخر هفته در سرفین بیت کوین (Surfin Bitcoinn) به اشتراک گذاشت عنوان کرد استخراج بیت کوین به «مهم‌ترین ماموریت» او تبدیل شده است. او در این ویدیو بر ضرورت استفاده از متان و اهمیت تغییر آب و هوا تاکید می‌کند.

 

منبع: Cointelegraph

مترجم: فاطمه غفاری

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×