» آرشیو اخبار » بیت کوین در نقطه حساسی قرار دارد
بیت کوین

بیت کوین در نقطه حساسی قرار دارد

23 شهریور 1401 1

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، یک استراتژیست و تریدر محبوب ارزهای دیجیتال می‌گوید که احتمالاً شاهد تغییری باشیم که می‌تواند به روند نزولی چند ماهه بیت کوین پایان دهد.

کوین اِسونسون (Kevin Svenson) به ۶۹،۲۰۰ دنبال‌کننده یوتیوب خود می‌گوید که بیت کوین در آستانه شکست مقاومت داینامیک خود قرار دارد، مقاومتی که بازار را از نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) در روندی نزولی نگه داشته است.

«این خط روند نزولی از قیمت ۶۹،۰۰۰ دلار شروع شده و تا کف چارت ادامه دارد. ما احتمالاً در نقطه شکست آن قرار داریم و می‌توانیم این روند نزولی کلان را از بین ببریم… RSI هفتگی نیز در نقطه حساسی قرار دارد و روند نزولی آن نیز احتمالاً شکسته خواهد شد. بیت کوین تعدادی پیوُت (pivot) صعودی احتمالی دارد که می‌توانند روند فعلی را تغییر دهند.»

تبلیغات جام جهانی قطر

بیت کوین

این تحلیلگر علاوه بر احتمال شکست مقاومت داینامیک بیت کوین، به الگویی نیز اشاره کرده که می‌تواند نشان‌دهنده تشکیل کف برای بازار خرسی باشد.

«بیت‌کوین خود را در یک کف دوگانه تثبیت می‌کند… در ابتدای سال (ماه می (اردیبهشت)) وقتی قیمت بیت‌کوین به حدود ۳۳،۰۰۰ دلار کاهش یافت، پس از تست این حمایت دوباره برای مدتی رو به بالا حرکت کردیم ولی در ریزش بعدی نتوانستیم سطح ۳۳،۰۰۰ دلار را حفظ کنیم.

پس از آن شرایط کمی متفاوت شد. به جای ادامه روند نزولی، به ۱۷،۵۰۰ دلار رسیدیم، مقداری افزایش قیمت داشتیم، حمایتی در حدود ۱۸،۵۰۰ دلار پیدا کردیم، یک سوئینگ higher low ایجاد شد و پس از آن دوباره رو به بالا حرکت کردیم.»

اِسونسون می‌گوید که RSI هفتگی بیت‌کوین را نیز به دقت زیر نظر دارد، که می‌تواند نشان‌دهنده تغییر روند باشد. به گفته این تحلیلگر، RSI هفتگی بیت کوین در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند از روند نزولی خود از ابتدای سال ۲۰۲۱ خارج شود.

«ما اکنون فرصتی برای خروج از روند نزولی هفتگی RSI داریم، و اگر این اتفاق بیفتد، احتمالاً بازاری رِنج تشکیل می‌شود و یا شاید کمی ثبات پیدا کنیم. پس از آن مقداری زمان برای انباشت داریم و در نهایت در سال ۲۰۲۳ باید به دنبال شکست روند نزولی کلان بیت کوین باشیم.»

بیت کوین

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با قیمت ۲۲،۲۳۶ دلار معامله می‌شود و در یک روز گذشته بیش از ۲ درصد افزایش قیمت داشته است.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: dailyhodl

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×