» آرشیو اخبار » اترهای دزدیده شده از دریبیت به میکسر تورنادوکش منتقل شد
هکر دریبیت

اترهای دزدیده شده از دریبیت به میکسر تورنادوکش منتقل شد

17 آبان 1401 2

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از هک 28 میلیون دلاری پلتفرم معاملات آپشن و فیوچرز دریبیت (Deribit)، اکنون هکر جابجایی وجوه دزدیده شده را با استفاده از میکسر غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال تورنادوکش (Tornado Cash) آغاز کرده است.

بر اساس داده‌های کاوشگر بلوک اتریوم اتراِسکن (Etherscan)، هکر کیف پول داغ دریبیت در مجموع 1610 واحد اتر (ETH) با ارزشی در حدود 2.5 میلیون دلار را طی انجام 17 تراکنش، به تورنادوکش (Tornado Cash) منتقل کرده است. گفتنی است که اولین تراکنش خروجی روز 5 نوامبر (14 آبان)، یعنی فقط چند روز پس از هک شدن صرافی دریبیت انجام شده است.

تورنادوکش و دریبیت

تبلیغات جام جهانی قطر

مبلغ منتقل شده به تورنادوکش تنها کسری از تمام اترهای سرقت شده‌ای است، که در آدرس کیف پول هکر موجود است. در زمان نگارش این مطلب، موجودی این کیف پول به 7هزار و 501 واحد اتر به ارزش 11 میلیون و 800 هزار دلار می‌رسد. این هکر ابتدا 9 هزار و 80 واحد اتر را در تاریخ دوم نوامبر (11 آبان) به این آدرس ارسال کرده بود.

پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاکچین پِک‌شیلد (PeckShield) اولین بار خبر تراکنش‌های خروجی تورنادوکش را روز 5 نوامبر (14 آبان) منتشر کرد. در آن زمان، مقدار وجوهی که از کیف پول هکر خارج می‌شد، حدود 350 هزار دلار بود.

دریبیت حمله هکری را تایید کرد

صرافی دریبیت (Deribit) به طور رسمی اعلام کرده است که روز دوم نوامبر (11 آبان) کیف پول داغ این پلتفرم مورد حمله هکری قرار گرفته و در مجموع 28 میلیون دلار از چندین ارز دیجیتال از جمله بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و یواس‌دی کوین (USDC) از دست داده است. پس از این حمله، صرافی ضمن برعهده گرفتن جبران تمام خسارت‌های وارد شده، مجبور شد برای اطمینان از امنیت کاربران پس از هک، تمام برداشت‌ها را متوقف کند.

بعد از مدت کوتاهی، برداشت‌های منظم رمزارزهای مذکور از سر گرفته شد و همه کیف پول‌های داغ به پلتفرم امنیت دارایی دیجیتال فایربلاکس (Fireblocks) منتقل گردید. دریبیت تاکید کرد که کاربران نباید هیچگونه وجهی را به آدرس‌های قبلی بیت کوین، اتریوم و یواس‌دی کوین ارسال کنند و به جای آن از آدرس های جدید فایربلاکس (Fireblocks) استفاده نمایند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که پس از محدود کردن میکسر تورنادوکش توسط مقامات ایالات متحده، وضعیت این پلتفرم و سایر میکسرهای ارزهای دیجیتال در هاله‌ای از ابهامات فرو رفته است. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در ماه آگوست (مرداد) تورنادو را در لیست سیاه خود قرار داد و دریافت یا ارسال پول از طریق این سرویس را برای کلیه شهروندان، ساکنان و شرکت‌های این کشور غیرقانونی اعلام کرد.

در ماه اکتبر (مهر)، گروه حمایت از ارزهای دیجیتال کوین‌سنتر (Coin Center) شکایتی را علیه دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی (OFAC)، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری و آندره گاکی، مدیر OFAC تنظیم کرد و مدعی شد که تحریم تورنادوکش «بی سابقه و غیرقانونی» است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×