» آرشیو اخبار » اتحادیه اروپا به طور کامل پرداخت‌های رمزارزی روسیه را ممنوع می‌کند
اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا به طور کامل پرداخت‌های رمزارزی روسیه را ممنوع می‌کند

15 مهر 1401 4

ممنوعیت‌های رمزارزی یکی از اقدامات جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه است.
این فراکسیون در اوایل ماه مارس (اواسط اسفند ۱۴۰۰)، هفت بانک روسی را از دسترسی به سوئیفت منع کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، اتحادیه اروپا از اجرای هشتمین بسته تحریمی خود علیه روسیه، شامل ممنوعیت کامل پرداخت‌های با مبدأ روسیه به کیف پول‌های رمزارزی در اروپا خبر داده است.

در ماه آوریل (فروردین)، این اتحادیه پرداخت‌های رمزارزی از طرف روسیه به کیف پول‌های منطقه اروپا را تا ۱۰،۰۰۰ یورو محدود کرده بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

با این حال، کمیسیون اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که این ممنوعیت تشدید شده است.

کمیسیون اروپا گفت که «دسترسی به همه کیف پول‌ها، حساب‌ها یا خدمات نگهداری از دارایی‌های رمزارزی روسیه را بدون در نظر گرفتن مقدار وجوه ممنوع می‌کند».

این تحریم، که یکی از اقدامات جدید اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، پاسخ اروپا به ادامه جنگ روسیه علیه اوکراین و تلاش برای تصرف مناطق دونِتسک، لوهانسک، خِرسون و زاپوریژیا اوکراین است.

اتحادیه اروپا

اقدامات تحریمی بیشتر

اقدامات دیگر نیز شامل تحریم افراد و نهادهای بیشتر، گسترش محدودیت‌ها برای سربازان روسی در استان‌های خِرسون و زاپوریژیا و محدودیت‌های جدید صادراتی می‌شود.

علاوه بر این، محدودیت‌های وارداتی به ارزش ۷ میلیارد یورو، تعیین سقف قیمت نفت G7 برای روسیه و معیاری جدید برای مجازات افرادی که دور زدن تحریم‌ها را تسهیل می‌کنند، نیز در این بسته گنجانده شده است.

اتحادیه اروپا در بیانیه ای توضیح داد:

«این بسته که از نزدیک با شرکای بین‌المللی ما هماهنگ شده، به تشدید جنگ غیرقانونی روسیه علیه اوکراین، اشغال غیرمشروع خاک اوکراین بر اساس یک «رفراندوم» ساختگی، بسیج نیروهای بیشتر و تهدیدات هسته‌ای آشکار پاسخ می‌دهد.»

اتحادیه اروپا

تحریم سوئیفت

در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰)، اتحادیه اروپا هفت بانک روسی را از دسترسی به جامعهٔ جهانی ارتباطات مالی بین بانکی موسوم به سوئیفت (SWIFT) منع کرد.

سوئیفت یک سیستم ارتباطاتی بین‌المللی است که به بانک های سراسر جهان اجازه می‌دهد تا به یکدیگر پیام ارسال کنند و در پرداخت‌های بین‌المللی به صورت ایمن و فوری باهم ارتباط داشته باشند.

بانک‌های روسی که طی این تحریم دسترسی خود را به سوئیفت از دست دادند، عبارتند از: وی‌تی‌بی (VTB)، بانک اُتکریتی (Bank Otkritie)، بانک روسیه (Bank Rossiya)، بانک سُوکوم (Sovcombank)، بانک نُویکوم (Novikombank)، وی‌ای‌بی (VEB)، بانک پرومزوایِز (Promsvyazbank).

اورسولا فون دِر لایِن (Ursula von der Leyen)، رئیس کمیسیون اروپا گفت: «اتحادیه اروپا با سرعت زیاد، سه موج تحریمی سنگین را علیه سیستم مالی روسیه، صنایع پیشرفته و نخبگان فاسد آن اتخاذ کرده است.»

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: financemagnates

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×