» ارز دیجیتال » آیا بیت کوین در آستانه سقوط است؟
بیت کوین

آیا بیت کوین در آستانه سقوط است؟

30 آبان 1401 5

«بیت کوین» (BTC) در سال 2023 ارزشی حدود 30514 دلار خواهد داشت و در سال 2025 به سطح 55878 دلار می رسد. همچنین، پیش بینی های صورت گرفته گویای آن است که این رمزارز در سال 2030 به قیمتی معادل 251614 دلار خواهد رسید.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طبق پیش بینی های صورت گرفته، «بیت کوین» (BTC) در سال 2023 ارزشی حدود 30514 دلار خواهد داشت و در سال 2025 به سطح 55878 دلار می رسد. همچنین، پیش بینی های صورت گرفته گویای آن است که این رمزارز در سال 2030 به قیمتی معادل 251614 دلار خواهد رسید. شایان ذکر است که بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که بیت کوین در هفته جاری قیمتی بین 14484 تا 20259 دلار خواهد داشت.

در ادامه آخرین قیمت بیت کوین تا لحظه نگارش این گزارش (8:58) دوشنبه 30 آبان (21 نوامبر) آمده است:

ارزش بیت کوین

تبلیغات جام جهانی قطر

امروز شایعات مربوط به مشکلات شرکت گروه ارز دیجیتال (DCG) که مالک شرکت «گری ‌اسکیل اینوستمنت» (Grayscale Investment) و شرکت وام‌ دهی جنسیس تریدینگ (Genesis Trading) است، افزایش یافت. شایان ذکر است که شرکت گری اسکیل مدیریت صندوق تراست (GBTC) را بر عهده دارد و جنسیس تریدینگ نیز یک پلتفرم معاملات رمزارز برای مشتریان بزرگ سازمانی است. بنابراین در اینجا چیزی که ما می دانیم، این است که:

الف: گروه ارز دیجیتال (DCG) با استناد به وجود یک سفته که قبلا فاش نشده بود، مبلغ 1.1 میلیارد دلار بیت کوین به شرکت جنسیس بدهکار است.

ب: جنسیس تریدینگ قبلا درخواست های برداشت مشتریان را به دلیل اینکه تحت تاثیر فروپاشی FTX قرار گرفته بود، متوقف کرده است.

ج: گروه ارز دیجیتال در تلاش است تا این بدهی به مبلغ 1.1 میلیارد دلار بیت کوین را پس بدهد.

جدیدترین ادعاها نیز شرکت گری اسکیل را به نداشتن بیت کوین که محصولات سرمایه گذاری زیربنایی این شرکت محسوب می شود، متهم کرد. این شرکت اما با وجود اینکه نتوانست آدرس هایی که ثابت می کرد این مقدار بیت کوین را در اختیار دارد، ارائه دهد، تاکید کرد که این ادعا صحت ندارد. گری اسکیل تصریح کرد که بیت کوین های یاد شده در اختیار کوین بیس هستند و صرافی کوین بیس نیز این ادعا را تایید کرده است.

 

آیا بیت کوین در کف قیمتی خود قرار دارد؟

با افشای‌ های جدید و شرکت‌ های بیشتری که اعتراف می‌ کنند با مشکلات نقدینگی و مسائلی از این دست مواجه هستند، هنوز زود است که به طور قطعی بگوییم که این پایین ترین قیمت بیت کوین است، اما شاید چند هفته دیگر دورنمای واضح تری در اختیار داشته باشیم.

با این حال، از منظر کلان، به نظر می رسد که بیت کوین به پایین ترین سطح قیمتی خود در سال جاری رسیده است. همانطور که انتظار می‌رفت، سرعت اخراج‌ ها از محل کار افزایش یافته و نرخ بیکاری نیز احتمالا افزایش خواهد یافت، زیرا اقتصاد به تدریج تحت تاثیر سیاست های انقباضی فدرال رزرو برای کاهش تورم قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر عدم اطمینان بسیار بالایی در مورد قیمت بیت کوین وجود دارد. بحران اوکراین و کاهش نقدینگی طی 12 ماه گذشته به بیت کوین آسیب رسانده است. علاوه بر این، یک سری رسوایی در سال جاری که از لونا شروع شد و با FTX ادامه یافت، به کل بازار ارزهای دیجیتال آسیب بیشتری وارد کرد. در این زمینه، پیش بینی های دقیق برای تصمیم گیری صحیح بسیار مهم است.

همانطور که می دانید، قیمت بیت کوین به شدت به نقدینگی وابسته است و این یک جنبه از هر دارایی پرریسک است. بنابراین، تمام پیش بینی های قیمت آینده به نحوه عملکرد نقدینگی در طول چند ماه و سال آینده بستگی خواهد داشت. با این وجود، در ادامه یک طرح کلی از نحوه عملکرد بیت کوین ارائه خواهیم داد. شایان ذکر است که در پیش بینی صورت گرفته، تاثیر عمواملی همچون وقوع جنگ‌ یا بحران‌ های خاصی که احتمال دارد برای شرکت ها رخ دهد، در نظر گرفته نشده است.

طی سال های 2023 تا 2024 قیمت بیت کوین همچنان در کف قرار خواهد داشت، اما شاهد اندکی بازیابی قیمت نیز خواهیم بود. در سال های بین 2025 تا 2027 رمزارز یاد شده ارزش خود را کاملا بازیابی خواهد کرد و احتمالا به دلیل استفاده گسترده تر از ظرفیت بلاکچین، سودهایی نیز به دست خواهد آمد. همچنین، پیش بینی ها حاکی از آن است که طی سال های 2028 تا 2031 استفاده گسترده از بلاکچین منجر به افزایش بیشتر قیمت بیت کوین خواهد شد. بنابراین، قیمت بیت کوین در سال 2023 حدود 30514 دلار است که این 1.8 برابر قیمت فعلی است.

پیش بینی بیت کوین

 

قیمت بیت کوین در سال 2025

عرضه بیت کوین های استخراج شده در سال 2025 یعنی 2 سال و نیم دیگر، به نصف کاهش می یابد. با کاهش عرضه، نوسانات نیز احتمالا کاهش خواهد یافت. همچنین احتمالا با احیای اقتصادها، شتاب صعود بیت کوین در سال 2025 حفظ خواهد شد. با این حال، احتمالا مقررات صنعت کریپتو نیز افزایش می یابد. طبق شواهد یاد شده، احتمالا قیمت بیت کوین در سال 2025 چیزی در حدود 55878 دلار است که 3.3 برابر بیشتر از قیمت امروز بیت کوین خواهد بود.

پیش بینی های بیت کوین در سال 2030 چه می گویند؟

انتظار می رود، بین سال های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ که بسیاری از کشورهای با درآمد متوسط احتمالا سرمایه گذاری قابل توجهی در اقتصاد بیت کوین انجام می دهند، جهش قابل توجهی رخ دهد. بنابراین پیش بینی ما برای قیمت بیت کوین در سال 2030 قیمت 251614 دلار است که 14.9 برابر بیشتر از امروز است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: crowdwisdom

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×