» آرشیو اخبار » پابلو اسکوبار بریتانیایی از زندان آزاد می‌شود اما حق استفاده از بیت کوین را ندارد
زندان

پابلو اسکوبار بریتانیایی از زندان آزاد می‌شود اما حق استفاده از بیت کوین را ندارد

27 مهر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، مقامات بریتانیایی کورتیس وارن (Curtis Warren) را در صورت معامله با ارزهای دیجیتال به مدت پنج سال دیگر به زندان خواهند فرستاد.
کورتیس وارن – یک قاچاقچی بریتانیایی که به جرم قاچاق حشیش مجرم شناخته شد – قرار است ماه آینده از زندان آزاد شود.
با این حال، ظاهراً اگر از واتس‌اپ، فیسبوک مسنجر یا ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین استفاده کند، مقامات او را به مدت پنج سال پشت میله‌های زندان قرار خواهند داد.
زندان

تدابیر سختگیرانه برای آزادی

وارن (که به عنوان «پابلو اسکوبار (Pablo Escobar) بریتانیا» هم شناخته می‌شود) برای مقامات اروپایی در دهه‌های گذشته یک چهره مشکل ساز بوده است. در سال ۱۹۹۶، پلیس هلند او را در حال واردات مواد مخدر از کلمبیا به اروپا دستگیر کرد و به مدت ۱۲ سال به زندان رفت.
او مدت کوتاهی پس از آزادی، در توزیع گسترده مواد مخدر در بریتانیا شرکت کرد. اما ماموران مجری قانون بریتانیا متوجه این اتفاق شدند و وارن بار دیگر – این بار به مدت ۱۳ سال – به زندان رفت.
اخیراً تایمز گزارش داده که محکومیت فرد خاطی در ماه آینده به پایان می‌رسد. با این حال، مقامات او را ملزم به رعایت قوانین سختگیرانه‌ای برای بیرون ماندن از زندان خواهند کرد. او هرگز نباید هیچ ارز دیجیتالی در اختیار داشته باشد، و از استفاده از برنامه‌های پیام‌رسانی مانند واتس‌اپ و فیسبوک مسنجر خودداری کند.

برای جلوگیری از هرگونه پخش مواد مخدر در آینده، وارن مجاز خواهد بود که تنها یک تلفن همراه، یک سیم کارت و یک شماره تلفن داشته باشد. او نمی‌تواند بیش از ۱۰۰۰ دلار پول نقد داشته باشد. نمایندگان بر روی مبالغی که او قرض می‌کند یا انتقال می‌دهد هم نظارت خواهند کرد.

قصد مقامات ممکن است این باشد که به وارن اجازه از استفاده از بیت کوین را ندهند، اما فناوری پشت آن به گونه‌ای طراحی شده است که این تلاش‌ها را بیهوده می‌کند.

بلاکچین بیت کوین از یک دفتر کل عمومی تشکیل شده که هیچ مرجع واحدی، بر استفاده از آن کنترل ندارد. به همین دلیل است که بسیاری از بیت کوین به عنوان «تغییرناپذیر» یاد می‌کنند. حتی دولت‌ها یا بانک‌های مرکزی نیز قادر به سانسور مردم در استفاده از بیت کوین نیستند. هر کسی می تواند یک کیف پول بیت کوین ایجاد، و آزادانه در شبکه تراکنش کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

با این حال، آنها می‌توانند وارن را در لیست سیاه قرار دهند و از باز کردن حسابی به نام او توسط صرافی‌های ارزهای دیجیتال جلوگیری کنند.

زندان

نقش بیت کوین در امور مواد مخدر

در حالی که هیچ مدرکی مبنی بر استفاده وارن از ارزهای دیجیتال در فعالیت‌های غیرقانونی خود وجود ندارد، این مورد در مورد سایر بزرگان مواد مخدر صدق نمی‌کند.

در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰)، دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد (UNODC) اشاره کرد که تعداد رو به رشدی از کارتل‌های مکزیکی و کلمبیایی تمرکز خود را به سمت دارایی‌های دیجیتال معطوف کرده‌اند. بر اساس این ادعاها، باندهای بدنامی مانند جالیسکو نیو جنرِیشن کارتل (Jalisco New Generation Cartel) و سینالوئا کارتل (Sinaloa Cartel) با خرید مقادیر کمی بیت کوین، بخشی از پول کثیف خود را شست و شو داده‌اند.

چندین ماه بعد، مقامات یورکشایر غربی، سایمون بارکلی (Simon Barclay) را که ساکن بریتانیا بوده، پس از اعتراف به گناهکار بودنش در اجرای یک طرح فروش مواد مخدر با استفاده از ارزهای دیجیتال، به مدت ۹ سال به زندان فرستادند.

مدت کوتاهی پس از آن، اداره کنترل مواد مخدر هند (NCB)، ماکارند پاردیپ آدیویرکار (Makarand Pardeep Adivirkar)، با نام مستعار «شاه رمزارزها» را که ظاهراً از دارک نت با استفاده از بیت کوین مواد مخدر خریداری کرده بود، دستگیر کرد.

مترجم:‌ امیر ملک پور

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×