» آرشیو اخبار » آرگو بلاکچین از کاهش 25 درصدی ماینینگ بیت کوین خبر داد
آرگو

آرگو بلاکچین از کاهش 25 درصدی ماینینگ بیت کوین خبر داد

21 دی 1401 6

آرگو بلاکچین در ماه دسامبر، 147 واحد بیت کوین ماین کرده است. این درحالی است که این رقم برای ماه نوامبر (آبان و آذر) 198 واحد بیت کوین بوده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شرکت ماینینگ بیت کوین آرگو بلاکچین (Argo Blockchain) که سهام آن به صورت عمومی عرضه می‌شود، در ماه دسامبر سال گذشته (آذر و دی) به دلیل طوفان زمستانی سختی که در تگزاس رخ داد، فعالیت‌های استخراج خود را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

آرگو بلاکچین

 

تبلیغات جام جهانی قطر

زمستان سخت تگزاس و آنچه بر آرگو بلاکچین گذشت

روز 11 ژانویه (21 دی)، کمپانی آرگو اولین گزارش به‌روزرسانی شده از عملیات شرکت پس از فروش تاسیسات اصلی ماینینگ آن یعنی هلیوس (Helios) به شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) مایک نووگراتز را منتشر کرد. در این گزارش اعلام شده است که در ماه دسامبر، 147 واحد بیت کوین یا معادل آن در این شرکت ماین شده است. این درحالی است که این رقم برای ماه نوامبر (آبان و آذر) 198 واحد بیت کوین بوده است.

بنابر ادعای شرکت، تا روز 31 دسامبر (10 دی)، آرگو بلاکچین معادل 141 واحد بیت کوین در اختیار داشته و درآمد حاصل از ماینینگ آن در ماه دسامبر به 2.49 میلیون دلار رسیده است. کل بدهی آرگو چیزی در حدود 79 میلیون دلار و موجودی بانکی آن حدود 20 میلیون دلار بوده است.

بر اساس این اعلامیه، کاهش میزان بیت کوین‌های استخراج شده عمدتاً به دلیل محدود کردن عملیات استخراج در هلیوس در پاسخ به طوفان بزرگ زمستانی بوده است که در ایالت تگزاس رخ داد.

در اواخر ماه دسامبر (اوایل دی)، وزارت انرژی ایالات متحده با اشاره به کمبود برق ناشی از تأثیرات شرایط نامساعد جوی و افت شدید دما در فصل زمستان، وضعیت اضطراری برق را در تگزاس اعلام کرد. همزمان با این کاهش شدید دما که با وزش بادهای شدید همراه شد، تقاضا برای شبکه برق تگزاس به اوج زمستانی خود یعنی بیش از 74000 مگاوات (MW) رسید.

پیتر وال (Peter Wall)، مدیرعامل آرگو بلاکچین، خاطرنشان کرده است که نتایج استخراج این شرکت در این بازه زمانی، کمتر از حد انتظار بوده است، زیرا شرکت مجبور شد مصرف برق خود را به دلیل شرایط آب و هوایی سخت کاهش دهد. وال گفت: بعد از طوفان‌های زمستانی، آرگو به سایر ماینرهای بیت کوین در تگزاس پیوست تا مصرف برق شبکه را تا حدود 1500 مگاوات کاهش دهند. وی افزود:

«پس از فرو نشستن طوفان سخت زمستانی و کاهش دما و انجماد گسترده، ما با خیال راحت هلیوس را آنلاین کردیم و فعالیت خود را از سر گرفتیم.»

وال متذکر شد که آرگو بلاکچین در نهایت تصمیم گرفت تاسیسات هلیوس خود را به گلکسی دیجیتال بفروشد. در همین راستا روز 28 دسامبر (7 دی) از قرارداد 65 میلیون دلاری آن رونمایی شد. هدف از این معامله کاهش 41 میلیون دلاری کل بدهی آرگو و بهبود نقدینگی و ساختار عملیاتی آن بوده است.

با وجود فروش این تجهیزات، آرگو همچنان به ماین کردن بیت کوین در تاسیسات هلیوس متعلق به گلکسی دیجیتال ادامه خواهد داد. در این اطلاعیه آمده است که ظرفیت کل هش ریت آرگو همچنان 2.5 اگزاهش در ثانیه است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×