» آرشیو اخبار » کدام کشورها گرانترین مسکن لوکس جهان را دارند؟
مسکن لوکس جهان

کدام کشورها گرانترین مسکن لوکس جهان را دارند؟

14 فروردین 1402 8

روسیه به جمع سه شهر برتر جهان برای مسکن لوکس گران‌قیمت پیوست.

به گزارش گذارنیوز به نقل از راشا، سوچی، بزرگترین شهر تفریحی روسیه در میان سه شهر جهان با گران‌ترین مسکن‌های لوکس قرار گرفته و نیویورک و لندن را پشت سر گذاشته است.

این نتایج بر اساس گزارشی است که توسط شرکت مشاوره ان اف گروپ با استناد به گزارش دارایی ۲۰۲۳ منتشر شد.

این مطالعه سالانه توسط مشاور نایت فرانک، آژانس املاک، مسکونی و مشاور مایملک تجاری انجام می‌شود و گروه ان اف تا سال ۲۰۲۲ در روسیه با این برند کار کرده است. شهرهای روسیه امسال در رتبه‌بندی قرار نگرفتند اما این گروه محاسبه کرده است که کدام مکان‌ها در این شاخص قرار دارند.

تبلیغات جام جهانی قطر

شهر تفریحی سوچی در دریای سیاه پس از موناکو و هنگ کنگ، بر اساس برآوردها از یک «شاخص میلیون دلاری» یا چند متر مربع از ملک اصلی را که می‌توان با یک میلیون دلار خریداری کرد، ارزیابی شده است. در این شهر روسیه، می‌توان با یک میلیون دلار ۲۹ متر مربع در بخش لوکس خریداری کرد و با همان بودجه معادل ۳۳ متر مربع در نیویورک و ۳۴ متر مربع در لندن خرید می‌شود.

تحلیلگران می‌گویند که میانگین قیمت مسکن منتخب در سوچی در سال گذشته ۲.۴ میلیون روبل (۳۱هزار دلار) در هر متر مربع بود. این رقم از ۱.۴ میلیون روبل (۱۸هزار دلار) تا ۴.۲ میلیون روبل (۵۴هزار دلار) در هر متر مربع متغیر ثبت شده است.

گروه ان اف پیش‌بینی می‌کند، امسال این شهر که میزبان بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ بود، همچنان بیشترین خریداران مسکن لوکس در روسیه را جذب خواهد کرد.

این مطالعه همچنین نشان داد که در سن پترزبورگ، با یک میلیون دلار می‌توان ۱۱۶ متر مربع املاک و مستغلات را در سال ۲۰۲۲ خریداری کرد. مسکو با ۴۶ متر مربع مساحت، در رتبه دوازدهم این فهرست بین شانگهای و پکن قرار دارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×