» آرشیو اخبار » پیتزای بیت کوین امروز ۶,۵ میلیون دلار پپرونی نیاز دارد!
بیت کوین

پیتزای بیت کوین امروز ۶,۵ میلیون دلار پپرونی نیاز دارد!

2 خرداد 1402 9

روز ۲۲ می ۲۰۱۰ (۱ خرداد ۱۳۸۹)، لازلو هانیک (Laszlo Hanyecz) اولین معامله تجاری با بیت کوین (BTC) را انجام داد و دو پیتزا را به قیمت ۱۰۰۰۰ بیت کوین خرید

به گزارش گذارنیوز به نقل از واحد ترجمه ایران دکونومی، دیروز سیزده سال از انجام اولین معامله با بیت کوین گذشت. روز ۲۲ می ۲۰۱۰ (۱ خرداد ۱۳۸۹)، لازلو هانیک (Laszlo Hanyecz) برنامه‌نویس مشهور اولین معامله تجاری با بیت کوین (BTC) را انجام داد و دو پیتزا از پاپا جونز (Papa John’s) را به قیمت ۱۰۰۰۰ بیت کوین معادل حدوداً ۴۰ دلار، خرید. با قیمت فعلی، این دو پیتزا حدود ۲۶۶ میلیون دلار ارزش دارند!

از آن پس، این روز با عنوان روز پیتزای بیت کوین شناخته شده و جامعه رمزارزها آن را جشن می‌گیرند. اکنون سوال متفاوتی که مطرح می‌شود این است که با قیمت‌های فعلی، هزینه تهیه این دو پیتزای معروف چقدر است؟

برای پاسخ به این پرسش، فرض می‌کنیم که اکنون هانیک پیتزای «The Works» پاپا جونز را سفارش داده است، که نسخه امروزی Supreme Pizza این فروشگاه زنجیره‌ای است.

تبلیغات جام جهانی قطر

با توجه به مقدار مورد نیاز و قیمت مواد تشکیل دهنده در آن زمان، در اینجا هزینه تهیه یکی از پیتزاهای بیت کوین، بدون احتساب نیروی کار و سایر هزینه‌های جانبی آورده شده است.

پپرونی: ۲۴۴ بیت کوین = ۶,۵ میلیون دلار

بیکن: ۱۴۶ بیت کوین = ۳,۸ میلیون دلار

سوسیس ایتالیایی: ۹۷ بیت کوین= ۲,۵ میلیون دلار

پیاز: ۲۴ بیت کوین = ۶۴۰۰۰۰ دلار

فلفل دلمه‌ای: ۳۶ بیت کوین = ۹۶۰۰۰۰ دلار

قارچ: ۶۳ بیت کوین = ۱,۶ میلیون دلار

زیتون سیاه: ۱۲۱ بیت کوین = ۳,۲ میلیون دلار

پنیر: ۷۳۰ بیت کوین = ۱۹,۴ میلیون دلار

هزینه کل مواد تشکیل دهنده: ۱,۴۶۱ بیت کوین یا ۳۹ میلیون دلار.

تاریخچه روز پیتزای بیت کوین

«روز پیتزای بیت کوین» روزی است که اولین تراکنش جهان برای خرید کالایی در دنیای واقعی با استفاده از بیت کوین انجام گرفت. از آن زمان به بعد، جامعه افزایش چشمگیر ارزش این ارز دیجیتال را جشن می‌گیرد که در می ۲۰۱۰ تنها ۰,۰۰۴۱ دلار ارزش داشت و اکنون بیش از ۲۶۵۰۰ دلار قیمت دارد.

در آن زمان، هانیک در انجمن بیت کوین تاک (Bitcointalk Forum) گفته بود: «برای خرید دو پیتزا ۱۰۰۰۰ بیت کوین پرداخت می‌کنم. کسی که این سفارش را بپذیرد می‌تواند خودش آن را تهیه کند و به آدرس من بیاورد، یا اینکه آن را از یک فروشگاه دیگر سفارش دهد.»

یک دانشجوی ۱۹ ساله به نام جرمی استوردیوانت (Jeremy Sturdivant) کسی بود که چهار روز بعد از تاریخ ثبت سفارش (۱۸ می ۲۰۱۰) پیتزاهای معروف را به هانیک تحویل داد. او در سال ۲۰۱۸ به کوین تلگراف گفت که بیت کوین‌ها را فروخته است تا هزینه تعطیلاتش را بپردازد. او «هرگز بیت کوین را به عنوان یک شانس سرمایه‌گذاری درنظر نگرفته بود.»

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع انگلیسی: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×