» آرشیو اخبار » مشکلات انگلیس در سال ۲۰۲۳ از بین نخواهند رفت
انگلیس

مشکلات انگلیس در سال ۲۰۲۳ از بین نخواهند رفت

9 دی 1401 5

نخست وزیر انگلیس در پیامش به مناسبت سال نوی میلادی به انگلیسی‌ها هشدار داد، قرار نیست مشکلات این کشور در سال ۲۰۲۳ از بین بروند.

به گزارش گذارنیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در اولین پیام سال نوی میلادی‌اش در این سمت که امروز شنبه منتشر کرد، لحنی محتاطانه اتخاذ کرده و به مردم کشورش هشدار داد که مشکلاتشان در سال ۲۰۲۳ قرار نیست از بین بروند.

ریشی سوناک خاطرنشان کرد: من قرار نیست وانمود کنم که همه مشکلات ما در سال نوی میلادی از بین خواهند رفت.

ریشی سوناک هندی تبار ۴۲ ساله انگلیس که در اواخر ماه اکتبر بعد از تلاطم سیاسی در حزب حاکم محافظه کار به نخست وزیری این کشور رسید در این صحبت‌هایش گفت، سخنرانی افتتاح دوره نخست وزیری ‌اش روی پلکان دفتر نخست وزیری را یادآور می‌شود تا بر قولش در خصوص کار “بی‌وقفه” روی مسائل مهم تاکید کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

سوناک اظهار کرد: من قرار نیست وانمود کنم در سال نوی میلادی همه مشکلات ما از بین خواهند رفت. اما سال ۲۰۲۳ فرصتی به ما خواهد داد تا بهترین چیزهای انگلیس را در صحنه جهانی برجسته کنیم و از آزادی و دموکراسی در هر جایی که آن را مورد تهدید ببینیم، دفاع کنیم.

او همچنین در این پیام ویدیویی روسیه را به دست زدن به آنچه “حمله غیرقانونی وحشیانه” در اوکراین خواند، متهم کرد.

او ادامه داد: این جنگ یک تاثیر اقتصادی عمیق در جهان داشته و انگلیس نیز از آن مصون نبوده است. حالا من می‌دانم بسیاری از شما این تاثیر را در خانه احساس کرده‌اید. به همین دلیل این دولت اقدام به اتخاذ تصمیمات سخت اما عادلانه با هدف تحت کنترل قرار دادن بدهی و استقراض کرده است. و به دلیل همین تصمیمات است که ما توانسته‌ایم به آسیب پذیرترین افراد در مواجهه با هزینه فزاینده قبوض انرژی کمک کنیم.

سوناک در پیام سال نوی میلادی خود وعده داد “بهترین‌های انگلیس” در ماه‌های آینده به نمایش گذاشته خواهند شد و وعده ادامه حمایت از اوکراین را داده و تاج گذاری چارلز سوم، پادشاه جدید انگلیس در تاریخ ششم مه را به عنوان نیروی متحد کننده کشورش توصیف کرد.

کر استارمر، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس نیز در پیامش به مناسب سال نوی میلادی گفت بر این که سال ۲۰۲۲ برای انگلیسی‌ها یک “سال بسیار دشوار” بوده اذعان می‌کند و انگلیس “نیاز به تغییر دادن” شیوه‌اش در انجام امور سیاسی دارد.

وی گفت:‌ “برای اینکه انگیس به کشوری عادل‌تر، سبزتر و پویاتر تبدیل شود – ما به روشی کاملاً جدید برای انجام سیاست‌ها نیاز داریم. پس از همه اتفاق‌هایی که از سر گذرانده‌ایم، این چیزی است که انگلیس سزاوار آن است.”

اد دیوی، رهبر لیبرال دموکرات‌های انگلیس نیز به تجربه‌ دوره‌ای “سخت” در سال ۲۰۲۲ در انگلیس اشاره کرد، اما گفت که سال جدید “فرصتی برای ورق را برگرداندن و نگاه کردن به آینده” است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×