» ارز دیجیتال » دوج کوین، بزرگترین برنده بازار کریپتو در ماه اکتبر
دوج کوین

دوج کوین، بزرگترین برنده بازار کریپتو در ماه اکتبر

10 آبان 1401 2

دوج کوین (DOGE) هشت درصد رشد کرد تا روزهای پایانی اکتبر(اوایل آبان) را با رنگ سبز به پایان برساند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، وب‌سایت تحلیلی – خبری کوین دسک در گزارشی نوشت: دوج کوین (DOGE) هشت درصد رشد کرد تا روزهای پایانی اکتبر(اوایل آبان) را با رنگ سبز به پایان برساند. این میم کوین محبوب، اواخر هفته گذشته، زمانی که ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر و حامی دوج کوین، خرید توییتر را تکمیل کرد، با افزایش قابل ملاحظه‌ای مواجه شد. مالک جدید توییتر چهار روز پیش مالکیت این پلتفرم شبکه اجتماعی را اعلام کرد و در روز دوشنبه، 9 نفر از اعضای هیات مدیره این شرکت را برکنار کرد.

«گلن ویلیامز»، تحلیلگر تارنمای «کوین دسک»، در گزارشی تاکید کرد که نوسانات و افزایش قیمت دوج‌کوین به‌جای اینکه همچون بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و دیگر ارزهای دیجیتال ناشی از نوسانات شاخص‌های کلان اقتصادی باشد، تحت تاثیر قدرت ماسک و جامعه پرشور دوج کوین قرار دارد. این تحلیلگر تاکید کرد که دوج کوین ممکن است نزدیک فرایند لیکوئید شدن شدید باشد.

شایان ذکر است که بیت کوین (BTC) نیز روز دوشنبه را در وضعیت قرمز سپری کرد و در 24 ساعت گذشته حدود 1.3 درصد کاهش یافت. با این وجود اما این رمزارز پیشرو بالای سطح 20,000 دلاری که هفته گذشته به آن رسیده‌ بود، باقی ماند.

تبلیغات جام جهانی قطر

اتریوم (ETH) نیز طی 24 ساعت گذشته افزایش یافت و به بالای سطح 1500 دلار رسید.

شاخص بازار کوین دسک (CMI) به عنوان شاخصی که عملکرد سبدی از ارزهای دیجیتال را اندازه‌گیری می‌کند، طی 24 ساعت گذشته 0.5 درصد افزایش یافته‌است.

در بازارهای سنتی نیز شاخص «نزدک»، شاخص S&P500 و میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) همگی با کاهش قیمت بسته شدند. در حال حاضر، سرمایه گذاران به آخرین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو چشم دوخته‌اند که انتظار می‌رود 75 واحد پایه افزایش یابد.

رشد خیره کننده 102 درصدی دوج کوین در ماه اکتبر

نمودار تکنیکال دوج کوین

بازار کریپتو در روز پایانی اکتبر(9 آبان) با کاهش مواجه شد، به گونه‌ای که بیت کوین 1.2 درصد و اتریوم 1.8 درصد کاهش یافت. دو رمزارز بزرگ بر اساس ارزش بازار اما به طور کلی در ماه گذشته به ترتیب 5 و 17 درصد افزایش یافتند.

دوج‌کوین اما در کسب سود گوی سبقت را از تمام رمزارزهای دیگر ربود و پیشتاز ماه اکتبر شد. این رمزارز حدود 90 درصد در هفته گذشته افزایش یافت و اکنون با ارزش بازار حدود 15.6 میلیارد دلاری جزء 10 رمزارز برتر بازار قرار دارد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: CoinDesk

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×