» آرشیو اخبار » آیا سال 2023 فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در بیت کوین خواهد بود؟
بیت کوین

آیا سال 2023 فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در بیت کوین خواهد بود؟

15 آذر 1401 3

طبق نظرسنجی اخیر شرکت فیدیلیتی (Fidelity) 58 درصد از سرمایه گذاران نهادی در نیمه اول سال 2022 ارز دیجیتال خریداری کرده‌اند. اگر هنوز روی بیت کوین سرمایه گذاری نکرده اید، سال ۲۰۲۳ می تواند زمان مناسبی برای سرمایه گذاری روی رمزارز برتر باشد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، طبق نظرسنجی اخیر شرکت فیدیلیتی (Fidelity) 58 درصد از سرمایه گذاران نهادی در نیمه اول سال 2022 ارز دیجیتال خریداری کرده‌اند. اگر هنوز روی بیت کوین سرمایه گذاری نکرده اید، سال ۲۰۲۳ می تواند زمان مناسبی برای سرمایه گذاری روی رمزارز برتر باشد. در این مقاله، همه موضوعات را برای شما پوشش داده ایم. لازم است بدانید که افزایش نرخ بهره و سخت گیری ها در نظام پولی، از دلایل اصلی عقب نشینی بیت کوین (BTC) هستند. با این حال، بر اساس تعدادی از تحولات اخیر، ممکن است آینده بیت کوین بیشتر شبیه سال 2021 باشد تا سال 2022.

در اینجا سه دلیل برای اینکه چرا بیت کوین در آینده سرمایه گذاری خوبی خواهد بود، آورده شده است. اخیرا افزایش شایان توجهی در علاقه سازمانی به بازار رمزارز وجود داشته است، به طوری که شرکت های بزرگ بیشتری مانند تسلا و شرکت بازی های کامپیوتری به نام اسکوئر سرمایه‌گذاری های عمده ای در این بازار انجام داده اند. این می تواند تقاضای بیشتر برای بیت کوین را افزایش دهد و منجر به افزایش بالقوه قیمت شود. بر اساس نظرسنجی سالانه شرکت فیدیلیتی، 58 درصد از سرمایه‌گذاران نهادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، ارزهای دیجیتال را در نیمه اول سال 2022 خریداری کردند.

علاوه بر این، ۷۴ درصد از شرکت‌ کنندگان در نظرسنجی اظهار داشتند که قصد دارند در آینده در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. فیدیلیتی برای این نظرسنجی 1052 مدیر پول نهادی از آمریکای شمالی گرفته تا اروپا و آسیا را مورد بررسی قرار داد؛ بنابراین این حجم، نمونه کوچکی نبود. این سرمایه‌گذاران نهادی به طور قابل توجهی قدرت خرید بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاران خرده فروشی متوسط دارند و حضور رو به رشد آنها در بازار از نظر تئوری می تواند قیمت بیت کوین را بالاتر ببرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

افزایش روزافزون پذیرش بیت کوین

دولت ها و بانک های مرکزی در سراسر جهان نیز به طور فزاینده ای در حال شناخت بیت کوین به عنوان یک دارایی قانونی هستند. این می تواند به کاهش برخی از عدم قطعیت های نظارتی و تسهیل مشارکت سرمایه‌گذاران نهادی کمک کند. پذیرش بیت کوین در بین شرکت های بزرگ فناوری و مالی در حال افزایش است.

سال ها است که منتقدان بیت کوین تلاش می کنند تا ارزش آن را به عنوان یک سرمایه‌گذاری با این ادعا که فاقد طیف گسترده ای از کاربردها است، رد کنند. «آلفابت»، کمپانی مادر گوگل، اخیراً برنامه خود را برای اجازه دادن به مشتریان برای پرداخت و انجام تراکنش های مربوط به گوگل کلود (Google Cloud) با استفاده از بیت کوین و سایر رمزارزها اعلام کرد. همچنین، مسترکارت فناوری خود را برای ادغام معاملات کریپتو در رابط بانک ها به کار خواهد گرفت و پکسوس قرار است خدمات معاملاتی و نگهداری خود را در این مسیر در اختیار مسترکارت قرار دهد. در این زمینه مسترکارت رسماً در 17 اکتبر برنامه جدیدی را اعلام کرد که موسسات مالی را قادر می سازد تا قابلیت ها و خدمات معاملات ارز دیجیتال را به مشتریان خود ارائه دهند.

بیت

افزایش موارد استفاده

پیشرفت‌های اخیر مانند راه‌اندازی شبکه لایتنینگ و پذیرش فناوری بلاکچین توسط شرکت‌ های بزرگی مانند مایکروسافت، آمازون و آی‌بی‌ام می‌تواند مسیر را برای بیت کوین هموارتر کند.

در این مسیر باید راه های جدیدی برای بیت کوین ایجاد شود تا به عنوان روش پرداخت و ذخیره ارزش از آن استفاده شود. علاوه بر این، راه‌اندازی آتی اتریوم 2.0 می ‌تواند ایجاد برنامه‌ های غیرمتمرکز روی اتریوم را برای توسعه‌ دهندگان آسان‌ تر کند که این امر باعث افزایش بیشتر موارد استفاده از رمزارزها خواهد شد.

 

آیا اقدامات فدرال رزرو بر قیمت بیت کوین تاثیر می گذارد؟

این امکان وجود دارد که کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تاثیر مثبتی بر قیمت بیت کوین داشته باشد. در حالی که نرخ‌ های بهره پایین اغلب تقاضا برای دارایی‌ های سنتی مانند سهام و اوراق قرضه را کاهش می‌ دهند، اما می‌ توانند محیطی را ایجاد کنند که برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌ های پرخطر مانند بیت ‌کوین مناسب ‌تر باشد. این افزایش نرخ باعث سقوط بسیاری از دارایی های سفته بازانه مانند بیت کوین و سهام فناوری شد.

بسیاری از ناظران بازار بر این باورند که بانک مرکزی آمریکا پس از افزایش نرخ بهره از 0.25 درصد به 0.5 درصد و سپس 0.75 درصد در ماه مارس، باید در آینده نزدیک سرعت افزایش نرخ های خود را کاهش دهد.

اگر فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش داده و اجازه دهد نرخ‌ ها تثبیت شود، سرمایه‌ گذاران احساس اطمینان خاطر بیشتری خواهند داشت و در نرخ‌ های پایین بهره تمایل آنان به افزایش سرمایه گذاری در بازارهای مالی افزایش می یابد که می‌ تواند منجر به افزایش تقاضا برای بیت‌ کوین شود. با این حال، پیش بینی اینکه چگونه اقدامات فدرال رزرو در نهایت بر قیمت بیت کوین تاثیر می گذارد، امر دشواری است.

قیمت زنده بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر در ساعت 11:14 دقیقه روز سه شنبه، 15 آذر به وقت ایران با قیمت 17,006.54 دلار و حجم معاملات 24 ساعته 19,555,755,017 دلار معامله می شود. بیت کوین در 24 ساعت گذشته 1.96 درصد کاهش یافته است. ارزش بازار زنده 326,886,018,768 دلار است. عرضه در گردش 19,225,668.00 بیت کوین و حداکثر عرضه 21,000,000 بیت کوین است.

نمودار بیت کوین

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×