» آرشیو اخبار » آیریس انرژی سخت‌افزارهای ماینینگ خود را خاموش می‌کند!
آیریس

آیریس انرژی سخت‌افزارهای ماینینگ خود را خاموش می‌کند!

1 آذر 1401 4

آیریس انرژی سخت‌افزاری را که به عنوان وثیقه وام 107.8 میلیون دلاری ارائه کرده بود، از 18 نوامبر (27 آبان) از چرخه فعالیت خارج کرده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، شرکت استرالیایی استخراج بیت کوین آیریس انرژی (Iris Energy) تازه‌ترین نمونه از شرکت‌هایی است که تحت فشار بازار خرسی اخیر، به علت عدم پرداخت وام‌های معوقه، بخش قابل توجهی از قدرت ماینینگ خود را از دست داده است.

آیریس انرژی

پرونده‌ای که این شرکت در تاریخ 21 نوامبر (30 آبان) به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارائه کرد، حاکی از آن است که سخت‌افزاری را که به عنوان وثیقه وام 107.8 میلیون دلاری ارائه کرده بود، از 18 نوامبر (27 آبان) از چرخه فعالیت خارج کرده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

این شرکت اذعان داشته است که یونیت‌های مذکور “جریان نقدی کافی برای انجام تعهدات مالی برای پرداخت بدهی‌های آن را تولید نمی‌کنند.” در ادامه گزارش آمده است که عملیات در این واحدها حدود 2 میلیون دلار سود ناخالص در ماه (به صورت بیت کوین) ایجاد می‌کند که نمی‌تواند پاسخگوی 7 میلیون دلار تعهدات بدهی آن باشد.

کاهش ظرفیت آیریس انرژی

در حال حاضر، آیریس ظرفیت خود را حدود 3.6 اگزاهش بر ثانیه (EH/s) کاهش داده است. با این اوصاف، ظرفیت این ماینر در حدود 2.4 اگزاهش بر ثانیه (EH/s) باقی می‌ماند که شامل 1.1 اگزاهش بر ثانیه (EH/s) از سخت‌افزار در حال کار و 1.4 اگزاهش بر ثانیه (EH/s) از ریگ‌های در حال انتقال یا در حال استقرار می‌باشد.

طبق اعلام این شرکت، «ظرفیت مرکز داده و خطوط توسعه آن تحت تأثیر رویدادهای اخیر قرار نگرفته» و این شرکت همچنان به کشف فرصت‌های تازه جهت استفاده از تمام ظرفیت خود ادامه خواهد داد. آیریس انرژی انتظار دارد ” از 75 میلیون دلار پیش پرداخت‌های قبلی به بیت‌مین (Bitmain) برای 7.5 اگزاهش بر ثانیه (EH/s) ظرفیت اضافی ماینرهای قراردادی ” استفاده کند. این درحالیست که اوایل این ماه، این شرکت اخطاریه دیرکرد 103 میلیون دلاری دریافت کرد.

ناگفته نماند که آیریس انرژی مراکز استخراج بیت کوین کانادا را اداره می‌کند که با انرژی کاملاً تجدیدپذیر فعالیت می‌نمایند. در اوایل ماه آگوست (مرداد)، این شرکت پس از فعال کردن تاسیسات در کانادا، هش‌ریت خود را دو برابر کرد.

در همین حال، سهام آیریس (IREN) کاهش 18 درصدی را تجربه کرد و در معاملات پس از بازار، به 1.65 دلار رسید. روز 21 نوامبر (30 آبان) ارزش سهام این شرکت ماینینگ به پایین‌ترین سطح تاریخی خود رسید که 94 درصد نسبت به بالاترین رکورد آن یعنی 24.8 دلار، کاهش نشان می‌دهد.

در حال حاضر اکثر ماینرهای بیت کوین از مثلث سه‌گانه هش ریت و سختی استخراج بالا، قیمت بالای انرژی و قیمت پایین بیت کوین رنج می‌برند. این شرایط باعث می‌شود که بسیاری از آنها تصمیم بگیرند تا تاسیسات خود را خاموش کنند یا به فروش دارایی‌های خود روی آورند. روز 21 نوامبر (30 آبان)، چارلز ادواردز (Charles Edwards)، بنیانگذار صندوق سرمایه‌گذاری کاپریول (Capriole)، اظهار داشت که نرخ کنونی فروش ماینرها، بالاترین نرخی است که طی حدود هفت سال گذشته مشاهده شده است.

او افزود:

«اگر قیمت به زودی بالا نرود، شاهد از کار افتادن بسیاری از ماینرهای بیت کوین خواهیم بود. ماینرها در حمامی از خون فرو خواهند رفت. بیشترین نرخ فروش در طی 7 سال گذشته با 400 درصد افزایش فقط در 3 هفته شوخی نیست!

هرچند با توجه به شرایط کنونی بازار، بعید است که این افزایش قیمت به این زودی اتفاق بیفتد. طبق گزارش وبسایت مرجع کوین‌گکو (CoinGecko)، بیت کوین در اولین ساعات معاملات بازار آسیای روز 22 نوامبر (1 آذر)، به پایین ترین سطح چرخه نزولی جدید یعنی حدود 15 هزار و 649 دلار سقوط کرد و در این لحظه با قیمت 15 هزار و 745 دلار معامله می‌شود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×