» آرشیو اخبار » آرژانتین پادشاه فوتبال دنیا شد

آرژانتین پادشاه فوتبال دنیا شد

28 آذر 1401 11

تیم ملی فوتبال آرژانتین با فوق ستاره خود برابر فرانسه به پیروزی رسید و برای سومین بار در ادوار مختلف جام جهانی به مقام قهرمانی رسید. «لیونل مسی» هم به رویای خود رنگ تحقق بخشید.

به گزارش گذارنیوز، دیدار فینال بیست و دومین دوره رقابتهای فوتبال جام جهانی از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز یکشنبه ۲۷ آذر بین تیم های فرانسه و آرژانتین در ورزشگاه لوسیل دوحه قطر آغاز شد که ۱۲۰ دقیقه این دیدار با تساوی ۳ به ۳ به پایان رسید.

در ضربات پنالتی اما آرژانتین موفق تر عمل کرد و با برتری ۴ بر ۲ و در مجموع ۷ بر ۵ برابر فرانسه به پیروزی برسد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. این سومین قهرمانی آرژانتین در اداوار مختلف جام جهانی است.

گزارش کامل دیدار فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را می خوانید:

تبلیغات جام جهانی قطر
تیم ملی فرانسه
تیم ملی فوتبال فرانسه در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

برنده «هت تریک» می کند

دو تیم در شرایطی گام در فینال گذاشتند که پیش از این دو بار عنوان قهرمانی جام جهانی را به خود اختصاص داده بودند و با پیروزی در این دیدار می توانستند در قهرمانی هت تریک کنند.

تیم ملی آرژانتین
تیم ملی فوتبال آرژانتین در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر 

شروع بازی با رکورد جدید مسی

لیونل مسی با حضور در این دیدار از رکورد لوتار ماتئوس عبور کرد و به تنها بازیکنی تبدیل شد که ۲۶ بازی در جام جهانی انجام داده است. این آخرین جام جهانی مسی خواهد بود. فوق ستاره آرژانتینی در مصاحبه اخیر خود این موضوع را تایید کرده است.

لیونل مسی
مسی رکورددار بازی در ادوار مختلف جام جهانی شد 

شروع تهاجمی آرژانتین 

یاران مسی این دیدار با هجومی شروع کردند و با پرس از بالا به دنبال رسیدن به گل زودهنگام بودند. آنها با این روش اجازه بازیسازی به فرانسه را هم ندادند و به گونه ای حریف را تحت فشار قرار دادند که نفس خروس ها در همان دقایق ابتدایی بند آمد و نتوانستند نفس بکشند.

فینال جام جهانی قطر
دو تیم فرانسه و آرژانتین در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر 

گل اول بازی برای مسی

در دقیقه ۲۱ این دیدار امباپه درون محوطه جریمه دی ماریا را سرنگون کرد تا یک ضربه پنالتی برای آرژانتین اعلام شود. این ضربه را مسی در دقیقه ۲۳ به گل اول بازی تبدیل کرد تا راه راه پوشان آمریکای جنوبی تیم برتر میدان شوند.

پنالتی زدن مسی
ضربه آرام و دقیق مسی به گل اول بازی تبدیل شد

آب سرد بر پیکر فرانسه

در حالی که فرانسوی ها در تلاش بودند تا گل خورده را جبران کنند، لیونل مسی بازهم پایه گذار یک حمله شد و این بار توپ ارسالی برای دی ماریا درون محوطه جریمه فرصت باز کردن دروازه را در اختیار این بازیکن قرار داد تا ضربه دقیق او به گل دوم آرژانتین در دقیقه ۳۶ تبدیل شود.

گل دی ماریا
دی ماریا با این ضربه گل دوم آرژانتین را به ثمر رساند

دو تعویض برای فرانسه

دشان که بازی را از دست رفته دیده بود و دروازه تیمش دو بار باز شده بود، دست به تعویض زد و در دقیقه ۴۱ دمبله و اولیویه ژیرو را از زمین بیرون کشید.

شرایط بهتر بعد از تعویض ها

با دو تعویضی که سرمربی فرانسه در تیمش انجام داد، خروس ها در دقایق پایانی نیمه اول و ۷ دقیقه وقت اضافه شرایط بهتری پیدا کردند و توانستند از زیر فشار حریف خارج شوند. آنها تلاش زیادی کردند که حداقل یکی از گل های خورده را جبران کنند اما مثل سایر دقایق نیمه اول نتوانستند دروازه حریف را با خطر جدی مواجه کنند.

فینال جام جهانی قطر
فرانسوی ها در نیمه اول یک تیم دست و پا بسته بودند 

پایان نیمه اول با برتری مطلق آرژانتین 

نیمه اول به طور کامل در اختیار آرژانتین بود و این تیم که از دقایق ابتدایی فشار روی فرانسه را حفظ کرده بود بعد از زدن دو گل بازی را اداره کرد تا بتواند با پیروزی راهی رختکن شود.

فینال جام جهانی قطر
آرژانتین با مسی در فینال درخشید 

حربه آرژانتین علیه خروس ها

یاران مسی برای آنکه بتوانند از دو گل زده خود مراقبت کنند از همان دقایق ابتدایی نیمه دوم تیم فرانسه را تحت فشار قرار دادند تا نتوانند حملات پرتعداد را روی دروازه شان پی ریزی کنند. با این حال فرانسه تلاش کرد این حربه را خنثی کند و دروازه حریف را به خطر بیندازد.

ضد حملات خطرناک آرژانتین

در حالی که فرانسوی ها تلاش می کردند با خارج شدن از زیر پرس خوب بازیکنان حریف به دروازه آرژانتین برسند، این یاران مسی بودند که در ضد حملات بسیار خطرناک ظاهر شدند و با محوریت حرکت های سرعتی دی ماریا دروازه حریف را تهدید کردند. در دقیقه ۶۱ این دیدار نفوذ خوب دی ماریا و ارسال عرضی او موقعیت خوبی را برای مسی ایجاد کرد اما این بازیکن نتوانست از آن استفاده کند.

فینال جام جهانی قطر و دی ماری
دی ماریا یکی از بهترین بازیکنان آرژانتین در فینال بود

تلاش بی ثمر امباپه

امباپه که در این دیدار باید برای آقای گلی با مسی رقابت می کرد، فروغ همیشگی را نداشت و نتوانست دروازه حریف را تهدید کند. این بازیکن در دقیقه ۷۰ توانست اولین شوت فرانسه به سمت دروازه آرژانتین را شلیک کند که ضربه او از پشت محوطه جریمه به اوت رفت.

گل اول برای فرانسه 

در دقیقه ۸۰ فرانسه که کمتر به محوطه جریمه حریف نزدیک شده بود صاحب یک ضد حمله خوب شد که مدافع آرژانتین مرتکب خطای پنالتی شد و کیلیان امباپه این ضربه را به گل تبدیل کرد تا هیجان این دیدار به اوج برسد.

لیونل مسی در قطر
واکنش مسی به مساوی شدن بازی در دقایق پایانی

آتش امباپه به جان مسی

کیلیان امباپه که تا دقایق پایانی فروغ لازم را نداشت، در ۱۰ دقیقه آخر آتش به پا کرد. او دقیقه ۸۲ با شوتی تماشایی دروازه حریف را برای بار دوم باز کرد تا خودش به تنهایی بهترین گلزن جام بیست و دوم قرار بگیرد و ۷ گله شود. با این گل جدال دقایق پایانی بازی جذاب و تماشایی شد.

امپاپه
کری امباپه برای مسی بعد از زدن گل دوم 

آخرین شوت مسی به گل تبدیل نشد

در حالی که داور هشت دقیقه وقت اضافه برای این دیدار در نظر گرفته بود، لیونل مسی در یکی از معدود موقعیت های تیمش شوتی محکم  و تماشایی را روانه دروازه فرانسه کرد که با واکنش هوگو لوریس به بیرون رفت تا بازی در ۹۰ دقیقه با تساوی ۲ به ۲ خاتمه یابد و کار به وقت های اضافه کشیده شود.

فرصت طلایی آرژانتین از دست رفت

در دقیقه ۱۰۵ لیونل مسی در یکی از معدود حرکت های انفجاری خود یک موقعیت عالی را برای آرژانتین ایجاد کرد اما ضربه مهاجم این تیم با تکل عالی مدافع فرانسه راهی به سمت دروازه پیدا نکرد تا یکی از بهترین موقعیت های یاران مسی از دست برود.

گل سوم مسی
مسی با این ضربه گل سوم آرژانتین را به ثمر رساند

مسی پاسخ امباپه را داد

در شرایطی که فرانسه برای رسیدن به گل برتری تلاش می کرد این آرژانتین بود که در یک ضد حمله برق آسا وارد محوطه جریمه حریف شد و در حالی که هوگو لوریس شوت اول را برگرداند این مسی بود که با حضور به موقع و ضربه تمام کننده گل سوم آرژانتین را به ثمر رساند.

امباپه دست از سر مسی برنداشت 

آرژانتینی ها که تصور می کردند با گل سوم حریف را شکست داده اند در یک ضد حمله غافلگیر شدند و ضربه کیلیان امباپه درون محوطه جریمه به دست بازیکن حریف خورد تا داور اعلام ضربه پنالتی کند و امباپه در دقیقه ۱۰۹ این ضربه را به گل سوم تیمش و خودش تبدیل کند و همه چیز از نو شروع شود.

کیلیان امباپه
کیلیان امباپه با زدن سه گل چهره اول تیم ملی فرانسه بود

ضربات پنالتی و تحقق رویای لیونل مسی

در ضربات پنالتی دروازه بان آرژانتین بازهم فرشته نجات تیمش شد و یک ضربه را مهار کرد و یک ضربه هم به بیرون رفت تا در نهایت آرژانتینی ها ۴ بر ۲ برنده این ماراتن شوند و لیونل مسی به رویایش که قهرمانی با تیم ملی کشورش در جام جهانی بود دست پیدا کند و وداع شیرینی با این رویداد بزرگ دنیای فوتبال داشته باشد.

کیلیان امباپه و مارتینز
امیلیانو مارتینز مرد اول ضربات پنالتی ها

منبع: مهر

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×