» آرشیو اخبار » نهنگ‌های «بیت‌کوین» تعیین کننده زمان خرید و فروش BTC
نهنگ های بیت‌کوین

نهنگ‌های «بیت‌کوین» تعیین کننده زمان خرید و فروش BTC

18 خرداد 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بیت‌کوین (BTC) در ماه‌های مه و ژوئن تریدرهای لانگ و شورت را دچار ضرر کرد، اما داده‌ها نشان می‌دهد که ترید کردن بیت‌کوین می‌تواند از آنچه بسیاری تصور می‌کنند، «آسان‌تر» باشد.

 

بنابر پلتفرم تحلیل بلاکچین ویل‌مپ (Whalemap)، در هفته‌های اخیر عملکرد بازار را نهنگ‌های بیت‌کوین دیکته کرده‌اند.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

نهنگ‌ها به حفظ قیمت بیت‌کوین بالای 30 هزار دلار کمک کردند

محققان ویل‌مپ در تحلیل جدید خود که در 7 ژوئن منتشر شد، نشان دادند که سقف‌ها و کف‌های محلی BTC/USD با نواحی معاملاتی نهنگ‌ها منطبق بوده است.

هنگامی که بزرگ‌ترین نهنگ‌های بیت‌کوین اقدام به خرید یا فروش می‌کنند، قیمت بر این اساس واکنش نشان می‌دهد. افرادی که به دنبال معامله در بازه‌های کوتاه مدت و کاهش ریسک هستند، کافی است مطابق با خرید و فروش نهنگ‌ها ترید کنند.

«Whalemap در بخشی از یک پست توییتری به طور خلاصه نوشت: «از این ساده‌تر می‌شود؟»

نمودار جریان ورودی کیف پول نهنگ‌های بیت‌کوین. منبع: Whalemap/ Twitter

همان‌طور که کوین تلگراف قبلا گزارش داد، بعضی از نهنگ‌ها بیشتر از بقیه اهمیت دارند. طی یک هفته گذشته، یکی از نهنگ‌های بایننس با یک سری خرید و فروش، به حفظ محدوده معاملاتی باریک بیت‌کوین کمک کرده است.

«این نهنگ بایننس در هر دو هفته گذشته تمام سقف/کف‌های محلی بیت‌کوین را مشخص کرده بود.»

«این نهنگ به خرید در کف قیمت و فروش در سقف قیمت اقدام کرده بود. وی قبل از افزایش قیمتی که اکنون شاهد آن هستیم، 2000 BTC (60 میلیون دلار) را در کف قیمت 29 هزار و 200 دلار خریداری کرده بود.»

این «افزایش قیمت»، دقیقاً مانند پامپ اوایل هفته، کوتاه مدت بود. همان‌طور که داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد، BTC/USD با یک افزایش قیمت و سپس یک تغییر روند، تمام سودهای حاصل از صعود اولیه خود را از دست داد.

نمودار کندل یک ساعته BTC/USD. منبع: TradingView

همبستگی «آزار دهنده» بیت‌کوین با بازار سهام، فشار روی این رمزارز را حفظ کرده است

در عین حال، با یک نگاه کلی‌تر، می‌توان دید که شرایط کلان اقتصادی منجر به یک چشم‌انداز منفی برای بازار ارز دیجیتال شده است.

در حین اینکه نهنگ‌ها قیمت‌ را در یک دامنه محدود نگه داشته‌اند، همبستگی بیت‌کوین با بازار بورس نیز معامله گران را ناامید کرده است.

باب لوکاس (Bob Loukas)، مفسر بازار، در تاریخ 7 ژوئن اظهار داشت که با توجه به سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی آمریکا، بعید به نظر می‌رسد که در کوتاه مدت شاهد صعود بازار بورس باشیم.

وی گفت: «(هنوز) کاتالیزور کلانی برای به کف رسیدن قیمت سهام مشاهده نمی‌کند. همان‌طور که گفته شد این بازار نزولی به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.»

«عملکرد اخیر قیمت بیت‌کوین در این سیکل، روند نزولی ماه‌های منتهی به تابستان را تأیید می‌کند. فعلاً باید کمی شل کنید، البته امیدوارم اشتباه کنم. با صعود بیت‌کوین دچار فومو نشوید.»

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×