» آرشیو اخبار » خوش بینی کشورهای درحال توسعه به آینده رمز ارزها
رمز ارز

خوش بینی کشورهای درحال توسعه به آینده رمز ارزها

18 خرداد 1401 9

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بسیاری از مؤسسات مالی در اقتصادهای صنعتی، بیت کوین و سایر رمز ارزها را به عنوان یک روند سوداگرانه و بسیار پرنوسان با شک و تردید می‌بینند که فقط می‌تواند پایان بدی داشته باشد.

رگولاتورهای ایالات متحده و اروپا در مورد خطرات ترید رمز ارزها هشدارهای شدیدی صادر کرده‌اند. در چین، رگولاتورها به شدت بر استخراج کریپتو فشار می‌آورند و شرکت‌های کریپتویی را مجبور می‌کنند تا فعالیت‌های خود را تعطیل کنند.

با این حال، در کشورهای توسعه نیافته، نشانه‌هایی وجود دارد که کریپتو بی سر و صدا در حال ایجاد ارتباطات عمیق‌تری است. به خصوص در کشورهایی که سابقه بی‌ثباتی مالی دارند یا ناتوانی در دسترسی به خدمات پرداخت مرسوم مانند حساب‌های بانکی در حال افزایش است، استفاده از رمز ارزها به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزمره شده است.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

خوش بینی در مورد بیت کوین در کشورهای در حال توسعه بالا است

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط شرکت پرداخت دیجیتال Block Inc، هرچه پاسخ دهندگان میزان درک از بیت کوین خود را بیشتر ارزیابی کنند، نسبت به آینده بیت کوین امیدوارتر هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که مردم کشورهای توسعه نیافته نسبت به کشورهای غربی در مورد آینده کریپتو خوش بین‌تر هستند.

این تحلیل که روز سه‌شنبه منتشر شد، ارتباط بین خوش‌بینی و احتمال خرید را نشان می‌دهد و این نتیجه را با سطح دانش پاسخ‌دهندگان مقایسه می‌کند.

مردم نیجریه به آینده بیت کوین خوش بین هستند

به عنوان مثال، نیجریه‌ای‌ها 60 درصد، هندی‌ها 58 درصد و ویتنامی‌ها 56 درصد بیشتر از همه به آینده بیت کوین خوش بین هستند.

تنها 29 درصد از آمریکایی‌ها و 22 درصد از آلمانی‌ها نسبت به آینده این رمز ارز امیدوار هستند که این در تضاد کامل با خوش بینی رایج در کشورهای فقیرتر است.

افرادی که درآمد کمتری دارند، صرف نظر از اینکه در کجای جهان زندگی می‌کنند، ارزش بیت کوین را به عنوان یک زیرساخت پرداختی می‌شناسند و آن را وسیله‌ای برای انتقال حواله‌ها و خرید محصولات و خدمات می‌دانند.

این نتایج غیرمنتظره نیستند، زیرا نیجریه، هند و ویتنام در شاخص پذیرش کریپتو جهانی Chainalysis در سال 2021 نیز رتبه بالایی دارند.

بر اساس این نظرسنجی، تعدادی از کشورها در بازارهای نوظهور، از جمله کشورهای فوق الذکر، در این شاخص رتبه بالایی دارند که دلیل آن تا حد قابل توجهی حجم بالای تراکنش‌ها در شبکه‌های همتا به همتا (P2P) است.

بیت کوین: محبوب‌ترین رمز ارز

بر اساس مصاحبه با متخصصان در این کشورها، تعداد زیادی از شهروندان از صرافی‌های کریپتویی همتا به همتا به عنوان نقطه ورود اولیه خود به بازار رمز ارزها استفاده می‌کنند، معمولاً به این دلیل که دسترسی به صرافی‌های متمرکز ندارند.

در مقایسه با ایالات متحده و آلمان، ژاپن با خوش بینی 11 درصدی نسبت به آینده بیت کوین، کمترین امتیاز را کسب کرده است. با کمال تعجب، چین با وجود تلاش‌های مکرر دولت برای غیرقانونی کردن ایم رمز ارز ، امتیاز خوش‌بینی بیت‌کوین (36 درصد) بیشتری نسبت به کشورهای غربی دارد.

در همین حال، بیت‌کوین شناخته‌شده‌ترین رمز ارز در سراسر مناطق بود، به طوری که 88 درصد از پاسخ‌دهندگان نام آن را شنیده‌اند که دو برابر درصدی است که درباره سایر رمز ارزها شنیده‌اند (43 درصد).

 

مترجم: سوگند عادل فهمیده

منبع: bitcoinist

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×