» آرشیو اخبار » خروج قطار از ریل در طبس با ۱۲ تن جانباخته

خروج قطار از ریل در طبس با ۱۲ تن جانباخته

18 خرداد 1401 7

به گزارش گذارنیوز، «مهدی ولیپور» در این‌باره گفت: در ساعت ۵:۳۰ صبح امروز  قطار مسافربری طبس – یزد در حال حرکت در مسیر خود بود که در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این منطقه در شهرستان طبس استان خراسان جنوبی واقع شده، گفت: دوتیم از امدادگران هلال احمر به محل حادثه که در محدوده کیلومتر ۵۰ محورطبس قرار دارد اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه برابر گزارش اولیه پنج واگن‌ از ریل خارج شده است، گفت: علاوه بر امدادگران اعزام شده، هماهنگ شد تا سه فروند بالگرد از بیرجند، مشهد و یزد به محل اعزام شوند.

تبلیغات جام جهانی قطر

همچنین مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز در این باره گفت: سه بالگرد اورژانس به همراه ۱۰ آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

امدادگران اورژانس در حال انتقال مصدومان حادثه خروج قطار از ریل

۱۰ کشته و ۵۰ مصدوم تا کنون

۸:۳۰ – مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد که این حادثه تاکنون ۱۰ کشته و ۱۵ مصدوم داشته است. او گفت : امدادرسانی در محل همچنان ادامه دارد و برابر گزارش‌های دریافتی تاکنون متاسفانه ۱۰ تن کشته و ۱۵ تن نیز در این حادثه مصدوم شده‌اند.

۹:۰۰ – مهدی ولیپور، رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر نیز در تشریح آخرین گزارش خود از حادثه رخ داده گفت: این قطار مجموعا ۴۳۰ مسافر و خدمه داشته که درپی حادثه رخ داده شش واگن آسیب دیده که از این تعداد نیز سه واگن واژگون شده است که بیشترین خسارات نیز مربوط به همین سه واگن واژگون شده است.

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تاکنون مرگ ۱۰ تن در این حادثه تایید شده است، گفـت: تاکنون این حادثه ۵۰ مصدوم داشته که ۱۶ مصدوم آن بدحال هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰ تیم امدادی، ۱۰ دستگاه آمبولانس، سه خودرو نجات و دو بالگرد نیز در منطقه حضور دارد، اظهارکرد: امدادرسانی امدادگران در محل وقوع این حادثه همچنان ادامه دارد.

۹:۳۵ – سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ۲۰ دستگاه آمبولانس زمینی و اتوبوس آمبولانس و بالگرد اورژانس از شهرهای طبس، یزد، گناباد و بیرجند به محل اعزام شدند گفت: همچنین رئیس اورژانس بیرجند و یزد نیز به محل حادثه همراه با تیم های عملیاتی اعزام شدند و تمامی بیمارستان‌های منطقه درحال آماده‌باش کامل قرار دارند.
۹:۳۷ – همچنین در پی خروج قطار مسافربری طبس-یزد و کشته و مصدوم‌شدن شماری از هموطنان‌مان، بهرام عین‌اللهی – وزیر بهداشت ، در تماس تلفنی با دکتر جعفر میعادفر – رییس اورژانس کشور، دکتر سیدمحمد موسوی میرزایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی و دکتر عمیدالدین خطیبی، رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد، خواستار پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد و آمادگی کامل مراکز درمانی بیمارستان‌های خراسان جنوبی و بسیج امکانات برای درمان مصدومان این حادثه شد.

عین اللهی در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی تاکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه  انجام گیرد. وزیر بهداشت همچنین به دکتر جعفر میعادفر – رییس اورژانس کشور ماموریت داد تا در محل حادثه حاضر شود.

روایت یکی از حادثه‌دیدگان از وقوع حادثه

۹:۴۵- یکی از مسافران این قطار نیز که از سوی عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شده بود، روایتی از لحظه وقوع این حادثه را بیان کرد و گفت: قطار در حال حرکت بود که ناگهان ترمز شدیدی گرفت. این ترمز ادامه داشت تا جایی که مسافران تعادل خود را از دست دادند و مثل توپ با اطراف برخورد می‌کردند. واگن واژگون شد و شیشه واگنی که ما در آن بودیم شکست و ما توانستیم خودمان را  از این شیشه به بیرون از قطار برسانیم.

۱۰:۰۰ – مهدی ولیپور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از افزایش تیم‌های امدادی هلال احمر در صحنه حادثه به ۲۲ تیم خبر داد. او گفت: با توجه به شدت حادثه، ۲۲ تیم  شامل ۵۲ امدادگر و نجاتگر از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد و اصفهان به همراه ۱۰ خودروی عملیاتی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه این نیروهای عملیاتی در تلاش برای بازگرداندن واگن‌های واژگون شده به حالت عادی هستند، گفت: بنابراین در حال حاضر می‌توان گفت که  احتمال افزایش مصدومان چندان وجود ندارد.

افزایش جانباختگان به ۱۲ نفر

۱۰:۲۵ – محمدباقر محمدی، معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر آخرین جزییات امدادرسانی به حاثه‌دیدگان قطار از ریل خارج شده در طبس را تشریح کرد و گفت: در این منطقه حضور جرثقیل سنگین برای جابجایی قطار الزامی است که تا این لحظه فعلا اقدامی نشده است.

وی با بیان اینکه سه فروند بالگرد امداد و نجات در محل حضور دارد، گفت: در حال انتقال مصدومان به مراکز درمانی هستیم. متاسفانه ۱۲ نفر هم فوت شدند که امیدواریم با امدادرسانی‌های انجام شده آمار افزایش پیدا نکند.

به گفته محمدی، تا زمان خروج آخرین مصدوم و مجروح امدادگران و بالگردها در محل  حادثه حضور خواهند داشت.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×