» آرشیو اخبار » سال آینده حج تمتع دو نرخی می شود

سال آینده حج تمتع دو نرخی می شود

17 خرداد 1401 5

به گزارش گذارنیوز، حجت الاسلام عبدالفتاح نواب در یک برنامه تلویزیونی در خصوص حج تمتع گفت: متقاضیان که امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند افرادی هستند که در سال ۹۹ تمامی اقدامات لازم برای ثبت نام به حج تمتع را انجام داده بودند اما به دلیل کرونا اعزامی انجام نشد.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ برنامه‌های آموزشی برای اعزام زائران و جلسات آنها برگزار شده بود اما با توجه به فاصله ایجاد شده به همین دلیل باید برنامه‌ریزی‌های جلسات یادآوری برای متقاضیان انجام می‌شد که این اتفاق نیز رخ داد و بر اساس گزارش‌های رسیده از استان‌های مختلف کشور، جلسات آموزشی برخی از کاروان‌ها به اتمام رسیده اما برخی دیگر ۷۰ درصد کلاس‌های خود را برگزار کردند که به طور حتم قبل از آغاز اعزام آموزش‌های آنها تمام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: تمامی زائران افراد هستند که در سال ۹۹ ثبت نام و در آن سال ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه‌ها را به عنوان قسط اول پرداخت کرده بودند و قسط دوم نیز منوط به تعیین هتل و کاروان هاست که با توجه به قیمت هتل‌ها و دور و نزدیکی به حرم و فاصله اعزام‌ها از شهرهای مختلف و تفاوت در نرخ پروازها تمام اینها محاسبه می‌شود و قسط دوم از زائران دریافت می‌شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

سال آینده حج تمتع دو نرخی می شود

حجت الاسلام عبدالفتاح نواب گفت: در حال حاضر بسیاری از زائران قسمت دوم خود را پرداخت کرده اند و تعداد کمی قسط دوم را پرداخت نکرده بودند که با آنها نیز از همان اول گفته شد اگر مبلغ باقی مانده را پرداخت نکند با توجه به تغییر هزینه‌ها در سال آینده به طور حتم قیمت‌ها فرق می‌کند.

وی ادامه داد: زائرانی که امسال قسط دوم خود را پرداخت نکرده و اعزام آنها به سال ۱۴۰۲ موکول می‌شود باید در سال آینده با هزینه بیشتر قسط را بدهند به همین دلیل سال آینده حج دو نرخی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: اگر سال آینده سهمیه ما ۸۵ هزار نفر باشد تعداد افرادی که امسال مشرف شدند و همچنین متقاضیانی که سال آینده اعزام خواهند شد قطعاً هزینه‌ای که برای آنها پرداخت خواهد شد متفاوت از امسال است و باید هزینه بیشتری را پرداخت کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×