» آرشیو اخبار » توزیع ۲۳۰۰ چادر امدادی در ۲۷ روستای زلزله‌زده هرمزگان
توزیع ۲۳۰۰ چادر امدادی در ۲۷ روستای زلزله‌زده هرمزگان

توزیع ۲۳۰۰ چادر امدادی در ۲۷ روستای زلزله‌زده هرمزگان

21 تیر 1401 3

به گزارش گذارنیوز، «مختار سلحشور» ظهر امروز در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: بامداد ۱۱ تیر ماه زلزله ای به شدت ۶/۱ ریشتر در حد فاصل شهرستان‌های بندرخمیر و بندرلنگه رخ داد که بلافاصله تیم‌های عملیاتی به کانون زلزله اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان افزود: در پی این زلزله ۲۷ روستا دچار حادثه شد از این رو ۶۲ تیم عملیاتی با حضور ۲۹۱ نیروی عملیاتی و ۶۳ خودرو، سه فروند بالگرد و ۴ تیم آنست در منطقه حضور داشتند.

وی کرد: عملیات جستجو و نجات ساعت ۶ صبح روز حادثه و عملیات اسکان اضطراری در سایه خوش نیز تا ظهر روز شنبه ۱۱ تیرماه پایان یافت.

تبلیغات جام جهانی قطر

سلحشور ادامه داد: اقلام امدادی از قبیل بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه چادر، بیش از یک هزار و ۸۰۰ تخته موکت، بیش از چهار هزار و ۱۰۰ بسته غذایی و اقلام مورد نیاز به منطقه اعزام و چادر ویژه امدادی راب هال نیز در روستای سایه خوش برپا شد.

وی اضافه کرد: دبیرکل جمعیت هلال احمر روز اول زمین لرزه در منطقه حضور داشته و شخصا بازدیدهای میدانی از مناطق آسیب دیده و روند امدادرسانی داشتند.

وی یادآور شد: تیم سحر نیز از روز نخست زمین لرزه در منطقه حضور داشتند و با اجرای برنامه‌های ‌فرهنگی و حمایتی تاثیر مثبتی در منطقه ایجاد شد که نقش بسزایی در ایجاد همدلی بین خانواده‌های آسیب دیده داشت.

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×