» آرشیو اخبار » تکلیف داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ مشخص شد
سازمان سنجش و شورای عالی انقلاب فرهنگی

تکلیف داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ مشخص شد

21 تیر 1401 6

به گزارش گذارنیوز، «عبدالرسول پور عباس» درباره تعیین تکلیف سوابق تحصیلی داوطلبانی که سال‌ها از زمان فارغ التحصیلی آنها گذشته و قصد دارند در کنکور سال ۱۴۰۲ شرکت کنند، گفت: شورای سنجش و پذیرش دانشجو طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی این اختیار را دارد به میزانی که سابقه تحصیلی وجود ندارد و امکان ایجاد آن نیز نیست، جایگزینی برای آن تعریف کند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: شورای سنجش و پذیرش دانشجو بعد از تعیین تکلیف این مورد آن را اطلاع رسانی خواهد کرد.

سیدجلال موسوی مدیرکل دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در پاسخ به سوال مذکور گفت: قرار شده است وزارت آموزش و پرورش آئین نامه‌ای برای موضوع مذکور تهیه کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

وی ادامه داد: ممکن است شخصی دیپلم نظام قدیم داشته باشد و یا ۲۰ سال از زمان فارغ التحصیلی وی می‌گذرد، اینکه برای وی ترمیم معدل انجام شود و یا اینکه فرایند آن متفاوت‌تر باشد، تصمیم گیری می‌شود.

مدیرکل دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دراین خصوص با رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش نیز صحبت کرده‌ایم و در حال تدوین آئین نامه‌ای هستند در آن آئین نامه برای این افراد راهکارهایی اعمال می‌شود، قبل از مهر باید این آئین نامه را ارائه کرده و اعلام کنند.

به گزارش مهر، براساس مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، در آزمون سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ فقط سوابق تحصیلی سال دوازدهم با تأثیر قطعی خواهد بود و در کنکور سال ۱۴۰۴، سال یازدهم نیز اضافه می‌شود و در کنکور سال ۱۴۰۵ سوابق تحصیلی سال دهم هم اضافه خواهد شد.

تأثیر قطعی سوابق تحصیلی درسال ۱۴۰۲ صرفاً ۴۰ درصد خواهد بود و در سال ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد تأثیر قطعی می‌رسد و در سال ۱۴۰۵ به ۶۰ درصد تأثیر قطعی خواهد رسید.
منبع: مهر

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×