» آرشیو اخبار » پیش بینی آمریکا از احتمال افزایش ۴۰ درصدی قیمت نفت

پیش بینی آمریکا از احتمال افزایش ۴۰ درصدی قیمت نفت

21 تیر 1401 7

به گزارش گذارنیوز، این مقام آمریکایی گفت که جنت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا در دیدار امروز سه شنبه با سوزوکی شونیچی وزیر دارایی ژاپن در مورد اجرای قیمت نفت پیشنهادی از سوی آمریکا و تحولات اقتصادی جهان گفتگو خواهد کرد.

وی افزود که هدف از این دیدار و گفتگوها، تعیین قیمت نفت در سطحی است که قیمت تولید روسیه را پوشش دهد تا مسکو ترغیب به ادامه صادرات نفت شود اما نه آنقدر که این کشور بتواند منابع مالی برای جنگ علیه اوکراین را به دست آورد.

این مقام وزارت خزانه داری آمریکا افزود که مقام های ژاپنی درباره تعیین سقف قیمت در سطح پایین، نگران هستند اما محدوده احتمالی ۴۰ تا ۶۰ دلار در هر بشکه را رد نکرده اند.

تبلیغات جام جهانی قطر

آمریکا به همراه دیگر اعضای گروه ۷ و اتحادیه اروپا در ماه گذشته میلادی بر سر تعیین سقف قیمت نفت در راستای کاهش درآمدهای مسکو به توافق رسیدند اما جزئیات آن هنوز در دست اقدام است.

الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه در واکنش به تصمیم گروه ۷ گفت این طرح قیمت های نفت را بالاتر خواهد برد.

دیمیتری مدودوف معاون رییس شورای امنیت ملی روسیه هم از سوی دیگر در واکنش به پیشنهاد ژاپن برای ایجاد محدودیت قیمت در خرید نفت از مسکو، تصریح کرد: پیشنهاد ژاپن برای خرید نفت از روسیه به نصف قیمت فعلی، به کاهش عرضه منجر می‌شود و در نتیجه، قیمت‌ها می‌تواند به ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار در هر بشکه برسد.

مدودوف خاطرنشان کرد که ژاپن دیگر نمی تواند از روسیه، گاز یا نفت بخرد یا در پروژه کارخانه «ال‌ان‌جی ساخالین-۲» در روسیه مشارکت کند.

منبع: ایرنا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×