» آرشیو اخبار » افتتاح دومین خانه محیط زیست در تهران
افتتاح دومین خانه محیط زیست در تهران

افتتاح دومین خانه محیط زیست در تهران

20 تیر 1401 6

به گزارش گذارنیوز، «رضا معلم» در این باره گفت: در روزهای آخر هفته بدون کیسه های پلاستیکی و ادامه اقدامات شاخص محیط زیستی در این منطقه دومین خانه محیط زیست در محله حکیمیه تهران افتتاح شد.
معاون شهردار منطقه 4 افزود: این اقدام با هدف فرهنگ سازی و مشارکت فعال مردمی در محافظت از منابع طبیعی و محیط زیست انجام شد.
معلم افزود: با توجه به اینکه امروزه حفاظت از محیط زیست بیشتر از هر زمان دیگری ضروری و اجتناب ناپذیر است و افتتاح ساختمان های محیط زیست در محلات می تواند زمینه های موثری را در حفظ و مراقبت از مسایل زیست محیطی، فرهنگ سازی مناسب و همچنین جلب مشارکت های مردمی را فراهم کند؛ نیاز است نظام بخشی، تدوین قوانین و سیاستگزاری های درست برای فعالیت های زیست محیطی و گروه های مردم نهاد، مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: ساکنان ساختمان دوستدار محیط زیست به صورت خود جوش با آموزش های صورت گرفته اقدام به تفکیک زباله ها و تهیه خشکاله کردند. آنها با ظرف های پوسیده اقدام به کاشت سبزی و صیفی جات روزانه خود کرده و با استفاده با آب خاکستری آنها را آبیاری می کنند.
گفتنی است معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه 4 ضمن بازدید از کلیه اقدامات با نصب تابلو ساختمان دوستدار محیط زیست اهدای گلدان و لوح تقدیر و سبد چرخ دار پارچه ای مخصوص خرید از زحمات این ساکنین قدر دانی کرد‌.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×