» آرشیو اخبار » بازی Elden Ring در یک ماه ۱۳ میلیون نسخه فروخت

بازی Elden Ring در یک ماه ۱۳ میلیون نسخه فروخت

19 تیر 1401 8

اختصاصی گذارنیوز:

  • بازی Elden Ring در تاریخ 25 فوریه سال 2022 وارد بازار شد و تا پایان مارچ بیش از سیزده میلیون نسخه فروخت. جدا از فروش یک میلیونی در هفده روز اول پخشش تو ژاپن، در آمریکا فروشش در دو ماه اول به قدری زیاد شد که تونست از بازی Call of Duty: Vanguard [که تا دوازده ماه پیش صدرنشین بود] هم پیش بیفته.

 

تهیه‌کنندگی بازی توسط شرکت FromSoftware انجام شد و کارگردانی‌ش به عهده‌ی “هیدِتاکا میازاکی” بود. میازاکی از طرفدارای دوآتیشه‌ی “جورج مارتین” حساب می‌شه که رمانش به اسم A Song of Ice and Fire سنگ‌ بنای “بازی تاج و تخت” یا همون “گیم آو ترون” شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

پس میازاکی برای ساخت دنیا و داستان Elden Ring از جورج مارتین کمک گرفت. اما علاوه‌بر مارتین؛ چند نفر از سازندگان “بازی تاج و تخت” هم به تیم اجرایی اضافه شدن تا این جمع رو از هرجهت تکمیل کنن.

 

با این وجود میازاکی یه داستان از پیش‌ گفته‌شده برای بازی نمی‌خواست. می‌خواست که بازی با شباهت به فرم Dungeons & Dragons به بازیکن این امکان رو بده که در روند ساخت داستان شریک بشه.

 

خلاصه‌ی داستان Elden Ring اینه که خدایی به نام Greater Will یا “نیروی برتر” وجود داشته که می‌خواسته جهانی بر پایه‌ی نظم بسازه، پس حلقه‌ای درست میکنه به اسم Elden Ring و اون رو به جهانی به اسم Lands Between یا “جهان میانی” هدیه می‌ده و درون درختی طلایی پنهانش می‌کنه و “ملکه ماریکا”رو برای حفاظت از حلقه و درخت انتخاب می‌کنه.

ماریکا بعد از به قدرت رسیدن، کلام مرگ رو از دنیاها حذف کرد و این کار ملکه، به درخت این قدرت رو داد تا تمام مردم رو نامیرا کنه. به‌جز عده‌ای که به‌شون Tarnished یا “لکه‌دار” می‌گفتن که درخت و حلقه‌ی درونش اون‌ها رو پس زد. پس افراد لکه‌دار، از “سرزمین نظم و هماهنگی” تبعید شدن ولی هم‌چنان فناناپذیر بودن.

 

تو این مرحله؛ توطئه‌ای شکل می‌گیره و تعداد زیادی از فرزندان “ملکه ماریکا” کشته می‌شن و این منجر به جنگ داخلی و صدمه دیدن درخت و Elden Ring می‌شه و جهانی که “نیروی برتر” بر پایه‌ی هارمونی ساخته بود در هم می‌شکنه و ماریکا [بدون اینکه مشخص باشه چه بلایی سرش اومده] ناپدید می‌شه. و بعد از ناپدید شدن اون، همه (از “نیمه‌خدا” گرفته تا “لکه‌دارها”) سعی می‌کنن قدرت سرزمین میانی رو به‌دست بگیرن و کاراکتر شما هم به عنوان یکی از Tarnishedها در مسیر این به قدرت رسیدن، باید از یک سری موانعِ چالشی، خودنگری و خودشناسی بگذره تا یه بار دیگه قدرت و عظمت نیروی برتر رو ببینه و با Elden Ring یگانه بشه.

 

دنیای Elden Ring بی‌انتهاست و به بازیکن‌ها امکان می‌ده با هم یار بشن، هر جایی رو بگردن و داستان‌های فرعی که هر شخصیت رو بهتر معرفی می‌کنه رو بازی کنن و اینجوری داستان‌های Elden Ring به عظمت دنیاهایی‌یه که می‌تونین کشف کنین.

 

ماه‌های بعد از انتشار یک بازی معمولاً شاهد کاهش شدید فروش هستیم، چون همه کسانی که منتظر بازی بودن اون رو خریدن و افرادی که دو دل بودند، تصمیم‌شون رو درموردش گرفتن.

اما Elden Ring که عنوان “پرفروش‌ترین بازی ماه” رو به دست آورد؛ ثابت کرد تعریف و تبلیغ اون‌هایی که طرفدار بازی بودن درموردش همچنان ادامه داره تا افراد بیشتری که گیمر حرفه‌ای نیستن رو به سمتش بکشه و با داستان جذابش اون‌ها رو هم جذب خودش کنه.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×