» آرشیو اخبار » دلار و یورو از مبادلات ایران و روسیه حذف می‌شود؟

دلار و یورو از مبادلات ایران و روسیه حذف می‌شود؟

18 تیر 1401 7

به گزارش گذارنیوز، علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی ایران پس از مذاکراتی مفصل با هیت روسی گفت: خوشبختانه تفاهمات خوبی در زمینه‌های مختلف بانکی، مالی و اقتصادی با روسیه بدست آمد که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد و تجار دو کشور نتایج آن را لمس خواهند کرد.

صالح‌آبادی ضمن اشاره به توافق ایران و روسیه برای استفاده از ارز‌های ملی در مبادلات اقتصادی بین دو کشور افزود: موضوع استفاده از ارز‌های ملی، یکی از محور‌های مهم رایزنی با مقامات بلندپایه اقتصادی روسیه بود و به زودی شاهد اجرایی شدن تفاهم‌های بدست آمده خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ایجاد بستر‌های مالی، یکی از مهمترین محور‌های توسعه اقتصادی به شمار می‌رود افزود: این سفر توانست زمینه‌های بسیار خوبی برای روابط تجار و بازرگانان دو کشور ایجاد کند و از این به بعد فعالیت‌های تجاری در بستر‌های جدید و با سهولت بیشتر انجام خواهد شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

رئیس کل بانک مرکزی به اراده سیاسی روسای جمهور ایران و روسیه برای توسعه و تعمیق همکاری‌های دو کشور اشاره و تاکید کرد: خوشبختانه علاقمندی فراوانی برای توسعه روابط در هر دو طرف وجود دارد.

علی صالح‌آبادی گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای افزایش حجم مبادلات اقتصادی وجود دارد و همه‌چیز مهیای رشد سریع مناسبات بین دو کشور است.

 

منبع: تسنیم

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×