» آرشیو اخبار » قاقالی‎لی‌های ایرانی در دانمارک چند؟

قاقالی‎لی‌های ایرانی در دانمارک چند؟

17 تیر 1401 2

به گزارش گذارنیوز، یک کاربر ایرانی در دانمارک، در گزارشی از فروشگاه‎های مواد غذایی به قیمت انواع خوراکی‌ها اعم از پفک و بیسکویت و … در این کشور اشاره و تاکید می‌کند حجم مواد خوراکی ایرانی در فروشگاه‎های دانمارکی افزایش یافته است .

بر اساس این اعلام بیسکویت کرمدار یکی از معروف‌ترین برندهای ایرانی، در حدود 12 کرون است. بر اساس این اعلام قیمت هر کرون دانمارک در حدود 4500 تومان است به این ترتیب قیمت یک بسته بیسکویت کرمدار به پول ایرانی چیزی در حدود پنجاه و چهار هزار تومان است.

قیمت نوعی پفک ایرانی سایز کوچک، متعلق به یکی از برندهای معروف کشور در حدود 10 کرون است که با احتساب قیمت کرون به پول ایرانی 45 هزار تومان می‌شود. قیمت این کالا در ایران کمتر از 15 هزار تومان است.
نوع دیگری از اسنک، از خانواده پفک نیز 15 کرون قیمت دارد.
اندازه بزرگ پفک نیز 25 کرون در فروشگاه‌های دانمارک فروخته می‎شود که چیزی در حدود 110 هزار تومان می‎شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

بسیاری از کارشناسان معتقدند که این موادخوراکی برای جامعه هدف ایرانی در این کشورها صادر می‌شود. فعالان صنعت غذا نام ویژه و خاصی را به این وضعیت صادراتی داده‌اند؛ صادرات نوستالژی. به عبارت دیگر ایرانیان سراسر جهان، اغلب به واسطه نوستالژیایی که دارند مشتری این خوراکی‎ها هستند و کمتر بازارهای هدف با مشتریان دیگری از ملیت های دیگر مواجه می‌شوند .
در بخش تنقلات ایرانی انواع عرقیجات و کشک ایرانی و … نیز به چشم می‎خورد. بهای هر شیشه کشک 10 کرون و بهای هر شیشه آبلیموی ایرانی کوچک نیز بیست کرون است.
در یک ماه اخیر بهای انواع تنقلات اعم از بیسکویت و کیک و بستنی و اسنک و پفک، تحت تاثیر آزادسازی یارانه آرد و حذف ارز 4200 تومانی در ایران، با رشد قابل توجهی روبرو شده است.

منبع: خبرآنلاین

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×