» آرشیو اخبار » امبر هرد به پرداخت 15 میلیون دلار غرامت محکوم شد

امبر هرد به پرداخت 15 میلیون دلار غرامت محکوم شد

16 خرداد 1401 6

گذارنیوز– داستان از یک اتهام افترا که در مقاله واشنگتن پست توسط امبرهرد منتشر شده بود شروع شد و کار زوج هالیوودی را به دادگاه کشاند. دیری نگذشت که این ماجرا به یک جنجال رسانه‌ای و پرونده پرسروصدا در تاریخ قضایی ایالات متحده بدل شد. نهایتا هم جانی دپ دراین پرونده افترا، پیروز اعلام شد و امبر هرد محکوم به پرداخت ۱۵ میلیون دلار غرامت به او شد. در مقابل جانی دپ نیز موظف شد ۲ میلیون دلار به عنوان غرامت به هرد پرداخت کند.

مروری بر رای نهایی دادگاه

تبلیغات جام جهانی قطر

جانی دپ، هنرپیشه آمریکایی در دادگاه حاضر شد تا در پرونده اعاده حیثیت خود علیه امبر هرد شهادت دهد. دپ با ارائه شواهد به دادگاه گفت شش سال است به خاطر اعمال هرد آزار دیده است و زندگی حرفه‌ای او به همین دلیل نابود شده است. جانی دپ علت حضور در دادگاه خود را این طور بیان کرده است که: «هدف من حقیقت است، چون این مسئله که تمام کسانی که در طی این سال‌ها مرا شناخته‌اند فکر کنند من یک شارلاتانم، مرا می‌کشد.»

نهایتا هم تمام اعضای هئیت منصفه به صورت متفق القول اعلام کردند تمامی اتهام‌های که امبر هرد به جانی دپ در سال 2018 در نشریه واشینگتن پست زده است دروغ و غلط هستند. هیات منصفه در این محاکمه شش هفته‌ای به هرد دستور داد که به دلیل بدنام کردن دپ به مبلغ ۱۰.۳۵ میلیون دلار غرامت بپردازد. مبلغ اصلی غرامت ۱۵ میلیون دلار بود اما به‌دلیل محدودیت‌های ایالتی درباره خسارت‌های تنبیهی این مبلغ کاهش پیدا کرد.

در حکم صادر شده جانی دپ قربانی خشونت خانگی شناخته شد. همچنین در یک مورد از شکایت متقابل امبر هرد، هیئت منصفه به درستی ادعای هرد رای دادند و تیم حقوقی دپ را هم به پرداخت غرامت ۲ میلیون دلاری محکوم کردند.

 

واکنش امبرهرد و جانی دپ به رای هیئت منصفه

جانی دپ در صفحه‌ی اینستاگرام‌اش، متنی دو صفحه‌ای خطاب به طرف‌داران‌اش منتشر کرد. جانی دپ با انتشار بیانیه این حکم را جشن گرفت و نوشت: «شش سال پیش زندگی من، بچه هایم و افراد نزدیک به من برای همیشه در یک چشم به هم زدن تغییر کرد و حالا شش سال بعد این هیئت منصفه زندگی من را به من برگرداند.»

از سویی دیگر امبر هرد در بیانیه‌ای گفت: «من فراتر از آنچه کلمات اجازه بدهد ناامید هستم. قلبم از این شکسته که با وجود کوهی از مدارک، همچنان نیروی کافی برای ایستادن در مقابل قدرت و نفوذ نابرابر همسر سابق من وجود ندارد. من حتی بیش از این ناراحتم که این حکم برای سایر زنان چه معنایی دارد. این یک عقب گرد است. من ناراحتم که این پرونده را باختم. اما ناراحت‌تر هستم که احساس می‌کنم حقی که به عنوان یک آمریکایی داشتم را از دست دادم. اینکه با آزادی و راحتی بتوانم حرف بزنم.»

با این حکم و حمایت‌هایی که در این مدت از جانی دپ شده است، به نظر می‌آید که دپ به آن چیزی که از این دادگاه میخواسته رسیده است، هرچند شکایت او برای دریافت ۵۰میلیون دلار بود و می‌بایست 8 تا 13 میلیون دلار به وکلایش حق الوکاله پرداخت کند و بسیار کمتر از این مبلغ به او رسید، اما این حکم به نفع او، افکار عمومی را به طور کامل به نفع او گرداند و با توجه به بیانیه ای که منتشر کرده است؛ این قضیه برای جانی دپ بسیار مهم بوده است.

 

افکار عمومی، پشتیبان جانی دپ

در حالی که مدارک قانع‌کننده‌ای نشان می‌داد خشونت از سوی هر دو نفر در این ازدواج صورت گرفته است و هر دو طرف شواهدی برای ادعاهای خود داشتند، با این حال به نظر می‌رسید بسیاری از کاربران فضای مجازی در این پرونده حامی جانی دپ بودند.

شهرت جانی دپ، حجم عظیمی از پشتیبانی‌ها را در فضای اینترنت برای او به همراه داشته است. هشتگ‌های حمایت‌آمیزی همچون JusticeForJohnnyDepp بیش از ۳ میلیارد بار ری‌توئیت شده است.

کارشناسان دنیای سرگرمی می‌گویند ایفای نقش جانی دپ در فیلم‌های پرطرفدار، نظیر دزدان دریائی کارائیب، تاثیر به وضوح مشخصی در این همراهی عمومی گذاشته است. همچنین دوستداران هری پاتر از این که او پس از متهم شدن از سری فیلم‌های «جانوران شگفت‌انگیز» کنار گذاشته شد؛ عصبانی هستند. هرچند شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد تیم دپ از روبات‌ در رسانه‌های اجتماعی برای تهییج احساسات عمومی علیه هرد استفاده کرده است.

هم‌زمان دپ برای برخی به «نماد مردان قربانی خشونت خانگی» تبدیل شده و همین امر هوادارانی را برای او دست و پا کرده است. جبهه دیگری از مخالفان تفکرات فمینیستی و کسانی که فکر می‌کنند جنبش می‌ تو «زیاده‌روی» کرده است نیز به جمع حامیان جانی دپ اضافه شده‌اند.

هرچند دادگاه به نفع دپ رای داده است اما با توجه به حجم افشاگری‌های صورت گرفته و مدارک منتشره بعید است او بتواند پس از این دادگاه اعتبار روز اولش را بار دیگر به دست آورد.

 

مریم دهقان

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×