» آرشیو اخبار » فقط باهوش‌ترین (و نادان‌ترین) سرمایه‌گذاران بیت کوین می‌خرند
سرمایه‌گذاران

فقط باهوش‌ترین (و نادان‌ترین) سرمایه‌گذاران بیت کوین می‌خرند

23 مهر 1401 6

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در نظرسنجی که بانک مرکزی کانادا انجام داده، مشخص شده که سرمایه‌گذارانی با سطح سواد متوسط، کمترین احتمال را دارد که بیت کوین بخرند.

گزارش جدیدی از بانک مرکزی کانادا، حقایق جالبی را در مورد وضعیت مالکین بیت کوین در سراسر این کشور کشف کرده است.

این گزارش نشان داده که حدود ۱۳ درصد از کانادایی‌ها در سال ۲۰۲۱ بیت کوین داشتند – اما سرمایه‌گذارانی با سواد مالی متوسط، ​​کمترین احتمال را داشته که بیت کوین بخرند.

تبلیغات جام جهانی قطر

سرمایه‌گذاران

چه زمانی و چرا کانادایی‌ها بیت کوین می‌خرند؟

همانطور که بررسی بانک مرکزی نشان داده، میزان خرید بیت کوین در سال ۲۰۲۱، بیش از دو برابر خرید ۵ درصدی آن در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ بوده است. این رشدی که بوجود آمده، عمدتاً ناشی از دسترسی بیشتر به محصولات برای خرید بیت کوین، در کنار افزایش گسترده پس‌انداز کانادایی‌ها در طول همه‌گیری کرونا بوده است.

ضمناً، حدود ۹۰ درصد از کانادایی‌ها اکنون از وجود بیت کوین آگاه هستند. نتایج نظرسنجی گری اسکیل (Grayscale) هم در سال گذشته به این آگاهی گسترده در ایالات متحده اشاره می‌کرد. در گزارش گری اسکیل آمده بود که ۹۹ درصد از سرمایه‌گذاران آمریکایی بیت کوین را می‌شناسند.

با این حال، دانش و اطلاعات عمومی درباره بیت کوین کمتر از حد انتظار بود. ۴۰ درصد از پاسخ‌دهندگان این نظرسنجی که بیت کوین داشته‌اند (و ۶۶ درصد از آنهایی که تا به حال بیت کوین نخریده‌اند)، هنگام رد عباراتی مانند «بیت کوین توسط دولت حمایت می‌شود» (که نادرست است)، مردد بودند، و نشان دادند که دانش نسبتاً پایینی در این زمینه دارند. این رقم نسبت به سال‌های گذشته، که معمولاً زیر ۳۰ درصد بود، بیشتر شده است.

زمان خرید بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران نیز بر انگیزه آنها برای انجام این کار تأثیرگذار بوده است. کسانی که پس از سال ۲۰۱۹ بیت کوین خریده‌اند، بیشتر به آن به عنوان یک «فناوری جدید» علاقه نشان می‌دادند، در حالی که هولدرهای بلندمدت، به دلیل عدم اعتماد دولت یا به عنوان یک روش پرداخت، بیشتر جذب آن می‌شدند.

با این حال، هر دو طرف به احتمال زیاد بیت کوین را به عنوان یک سرمایه‌گذاری می‌بینند. به طور طبیعی، هولدرهای بلندمدت بیشتر از کسانی که اخیراً بیت کوین خریده‌اند، از افزایش قیمت آن در سال ۲۰۲۱ سود برده‌اند.

همانطور که انتظار می‌رود، اکثر هولدرهای بیت کوین نهنگ نبوده‌اند. یک هولدر سطح متوسط ​​بیت کوین، تقریبا ۵۰۰ دلار کانادا (CDN) بیت کوین در اختیار دارد. ۷۰ درصد این افراد زیر ۵۰۰۰ دلار کانادا بیت کوین خریده‌اند.

سرمایه‌گذاران

آیا سرمایه‌گذاران بیت کوین باهوش هستند؟

سواد مالی به عنوان یک عامل مهم برای خرید بیت کوین توسط افراد مختلف ظاهر شده است، اما نه آنطور که انتظار می‌رفت.

طبق گزارش کامل بانک مرکزی، در سال ۲۰۲۱، کانادایی‌هایی که سواد مالی پایینی داشتند، ۱۵/۶ درصد احتمال داشته که بیت کوین بخرند. با این حال، رقم مشابهی هم در بین سرمایه‌گذاران با سواد مالی بالا مشاهده شده است. ۱۴/۷ درصد احتمال داشته که این افراد برای خرید بیت کوین ترغیب شوند. این عدم تناسب مربوط به سرمایه‌گذاران با سواد متوسط ​​بوده است. تنها ۸/۸ درصد از آنها بیت‌کوین خریده بودند.

در سال‌های گذشته، سرمایه‌گذاران کم سواد رایج‌ترین خریداران بیت کوین بودند. ارقام سطح سواد کم، متوسط ​​و بالا برای خرید بیت کوین در سال ۲۰۲۰، به ترتیب ۸/۴، ۵/۳ و ۵/۳ درصد بوده است.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×